גילת אפרים
New member
ההוראה/ הייעוץ
מי הוא המורה הטוב, לטעמכם? מי הוא הוא האדם, העשוי להביא את התועלת הרבה ביותר עבור תלמידיו? האם זהו אותו חכם 'יודע כל', המתיימר לקבוע ולהחליט מהו הדבר הנכון לעשותו? מהו הפירוש הנכון שלאורו יש ללכת? אותה השאלה תקפה גם בתחום הייעוץ הפילוסופי (או האימון)- מהו תפקידו האמיתי של "יועץ" שכזה? האם תפקידו לחנך: כך עשה וכך אל תעשה? כך נכון וכך אינו נכון? כך ראוי ולא אחרת? סוקרטס האמין שהיכולת להבחין בדברים האמיתיים והנכונים מצויה בנשמת כל אדם, ולכן תפקידו כמורה הוא "ליילד" מתוך נשמת בן- שיחו את הידיעה האמיתית, או במלים אחרות - לעזור לו "להיזכר" במה שכבר מצוי בתוכו . לטעמי, זוהי גדולתו של מורה/ יועץ נבון- עצם יכולתו להיות כאדם הנותן ביד רעהו פנס, המאפשר לו להיות מסוגל להתבונן בנבכי נשמתו, במקומות 'חשוכים' בהם לא הבחין לפני כן. לאפשר לו את המסוגלות לגבש את תובנותיו שלו ולמצוא את אמיתות חייו. בהקשר זה, אני מביאה בפניכם את דבריו של ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן על ההוראה: "אין איש שיגלה לכם דבר אשר אינו נח, ער למחצה, בשחר ידיעתם. המורה, הפוסע בצללי המקדש בין חסידיו לא מחכמתו יתן, כי את אמונתו ואהבתו. אם אכן נבון הוא, לא יצווכם את חכמתו, אך יכוון צעדיכם אל מפתן חכמתכם אתם... כי בינת האדם האחד לזולתו לא תצמיח כנפיים ואף שידיעת האלוהים חובקת כל, נושא כל אדם בחובו ולבדו את ידיעת האלוהים והכרת העולם" ומה דעתכם אתם? יום נפלא וסוף-שבוע נעים
גילת
מי הוא המורה הטוב, לטעמכם? מי הוא הוא האדם, העשוי להביא את התועלת הרבה ביותר עבור תלמידיו? האם זהו אותו חכם 'יודע כל', המתיימר לקבוע ולהחליט מהו הדבר הנכון לעשותו? מהו הפירוש הנכון שלאורו יש ללכת? אותה השאלה תקפה גם בתחום הייעוץ הפילוסופי (או האימון)- מהו תפקידו האמיתי של "יועץ" שכזה? האם תפקידו לחנך: כך עשה וכך אל תעשה? כך נכון וכך אינו נכון? כך ראוי ולא אחרת? סוקרטס האמין שהיכולת להבחין בדברים האמיתיים והנכונים מצויה בנשמת כל אדם, ולכן תפקידו כמורה הוא "ליילד" מתוך נשמת בן- שיחו את הידיעה האמיתית, או במלים אחרות - לעזור לו "להיזכר" במה שכבר מצוי בתוכו . לטעמי, זוהי גדולתו של מורה/ יועץ נבון- עצם יכולתו להיות כאדם הנותן ביד רעהו פנס, המאפשר לו להיות מסוגל להתבונן בנבכי נשמתו, במקומות 'חשוכים' בהם לא הבחין לפני כן. לאפשר לו את המסוגלות לגבש את תובנותיו שלו ולמצוא את אמיתות חייו. בהקשר זה, אני מביאה בפניכם את דבריו של ג'ובראן ח'ליל ג'ובראן על ההוראה: "אין איש שיגלה לכם דבר אשר אינו נח, ער למחצה, בשחר ידיעתם. המורה, הפוסע בצללי המקדש בין חסידיו לא מחכמתו יתן, כי את אמונתו ואהבתו. אם אכן נבון הוא, לא יצווכם את חכמתו, אך יכוון צעדיכם אל מפתן חכמתכם אתם... כי בינת האדם האחד לזולתו לא תצמיח כנפיים ואף שידיעת האלוהים חובקת כל, נושא כל אדם בחובו ולבדו את ידיעת האלוהים והכרת העולם" ומה דעתכם אתם? יום נפלא וסוף-שבוע נעים