ההלכה על תשלום בעד המילה
בעקבות הקישור לפרשת אבי זרקי ראיתי מקורות הלכתיים לגבי תשלום על המילה. אם מישהו יכול להסביר, זה יהיה מעניין. (עשיתי חיפוש בפורום ולא מצאתי חומר מהעבר על נושא זה).
מקור מס' 1: קיצור שולחן ערוך: (האם יש ברשת את המקור? לא מצאתי..)
http://www.sefaria.org/Kitzur_Shulk....2.136.9?lang=he&layout=lines&sidebarLang=all
"ראוי ונכון שהמוהלים יקיימו מצוה יקרה זו מבלי ליטול שכר, ולא יקחו אלא שכר ההוצאות של הנסיעות לברית, ולבדיקת התינוק, ושאר הוצאותיו בלבד. ואף שמעיקר הדין יכול לקחת גם שכר בטלה, דהיינו הזמן שביטל ממלאכתו כדי למול, מכל מקום ראוי שלא יקח גם שכר בטלה. ואולם מוהל שאינו רוצה למול בחנם רק בשכר, [שכר ממש ולא שכר ההוצאות] יש לבית דין לגעור במוהל זה". [ילקו''י שובע שמחות ב עמוד כד].
מקור מס' 2. סנהדרין ל"ז, א'. מצאתי אותו (ככה נראה לי) ולא מבינה את הקשר שלו לסיפור התשלום.
https://he.wikisource.org/wiki/סנהדרין_לז_א
מי יכול לעזור? להסביר? יש כאן דתיים או דתלשי"ם?

בעקבות הקישור לפרשת אבי זרקי ראיתי מקורות הלכתיים לגבי תשלום על המילה. אם מישהו יכול להסביר, זה יהיה מעניין. (עשיתי חיפוש בפורום ולא מצאתי חומר מהעבר על נושא זה).
מקור מס' 1: קיצור שולחן ערוך: (האם יש ברשת את המקור? לא מצאתי..)
http://www.sefaria.org/Kitzur_Shulk....2.136.9?lang=he&layout=lines&sidebarLang=all
"ראוי ונכון שהמוהלים יקיימו מצוה יקרה זו מבלי ליטול שכר, ולא יקחו אלא שכר ההוצאות של הנסיעות לברית, ולבדיקת התינוק, ושאר הוצאותיו בלבד. ואף שמעיקר הדין יכול לקחת גם שכר בטלה, דהיינו הזמן שביטל ממלאכתו כדי למול, מכל מקום ראוי שלא יקח גם שכר בטלה. ואולם מוהל שאינו רוצה למול בחנם רק בשכר, [שכר ממש ולא שכר ההוצאות] יש לבית דין לגעור במוהל זה". [ילקו''י שובע שמחות ב עמוד כד].
מקור מס' 2. סנהדרין ל"ז, א'. מצאתי אותו (ככה נראה לי) ולא מבינה את הקשר שלו לסיפור התשלום.
https://he.wikisource.org/wiki/סנהדרין_לז_א
מי יכול לעזור? להסביר? יש כאן דתיים או דתלשי"ם?