ההפרטות באוטובוסים הן כשלון מוחלט, המחיר כבד

tapuzo1

New member
ההפרטות באוטובוסים הן כשלון מוחלט, המחיר כבד

כולנו משלמים את המחיר. אגד מצמצמת קוים בערים שבהן היא מחזיקה (למשל בחיפה צמצום בכמה קוים, הארכה
של אחרים ככה שיצברו עוד יותר איחורים - למשל קו 136 היחיד שמגיע מהכרמל לעיר התחתית, כבר לא ימשיך
עד רכבת מרכז ועד קרית הממשלה. סיוט, צריך לרדת ולהחליף למטרוניות = עוד המתנה +הארכה עוד יותר של זמן הנסיעה..
התעללות בנוסעים. למה זה נעשה? לחסוך להם קצת פה, קצת שם.
כנראה בגלל עוד אשכול קוים בצפון שמחליף ידיים, אגד "מתייעלים" על חשבון פגיעה בנוסעים. קו 115 אחד הקוים
הארוכים בארץ נכנס מעכשיו לעוד סיבוב בנוה דוד, מאריך לכל הכרמל הצרפתי את זמן ההגעה לתחנה המרכזית / רכבת חוף הכרמל.
לעומתו קיצצו את קו 30 כדי להכריח את התושבים לרדת ולקחת מטרונית לקרית אליעזר. עוד המתנה, עוד החלפה, עוד התעללות.

מה שאגד עושים זה סימפטומטי להפרטת הקוים שיצרה בלאגן, חוסר ודאות, צמצומי קוים על חשבון הנוסעים.
ובאזור חיפה נוסף מונופול חדש של דן צפון שלוחץ להפסיק נסיעת קוים בנת"צים ומתעלל בנוסעים בקריות ובחיפה..
עצוב אבל אין שום אפשרות כיום להסתמך ברוב הערים בארץ על תחבורה ציבורית.
דוחפים את הציבור לרכב הפרטי בכח ממש. הבלאגן חוגג בקוים העירוניים והבינעירוניים.
אין תעריפים אחידים, אין כרטיסים משותפים, אין מפות מסלולים. בלאגן מטורף, כולם שואלים נהגים שבעצמם כבר לא יודעים.
 

Gn434

New member
קודם כל, 136 ארוך פי כמה מ-115

אבל בלי קשר, בין זה להפרטה אין קשר.
המסלולים, תדירות, מחירים נקבעים אך ורק על ידי משרד התחבורה.
אפילו הפדיון ממכירת הכרטיסים מועבר למדינה, שמשלמת לחברות.
 

tapuzo1

New member
זאת הבעיה אין רשות תחבורה מטרופולינית

ואז באה דן צפון ומשכנעת איזה פקידון שיושב בירושלים ולא נסע מעולם באוטובוסים,
שיש קוים שצריך לקצר כדי לאלץ את הנוסעים להחליף לקוי המטרונית ולהוציא את האוטובוסים
האלה מהנת"צ, ומעכשיו אלפי אנשים יסבלו כשיצטרכו לא רק לרדת בקו 136 הארור דרך הדר
לעיר בלי שום חלופה אלא בכלל לא יגיעו לעיר אלא יאלצו לרדת בקרית אליעזר ושם להמתין
בדוחק לעוד מטרונית ואז להדחס בתוכה וכל זה כי חטאם הגדול שרצו להגיע מהכרמל
לרכבת מרכז או לעיר התחתית...

אחרכך מתפלאים שכל קמפוס הנמל לא התרומם וכל המסחר שם דועך..
כשאפילו את הקו הבודד שהגיע לשם ביטלו במכוון..
הזוי מה שקורה במדינה הזאת.
 

אבישי ק

New member
אני לא מסכים, יש שיפור בעקבות הרפורמה

בהרבה אזורים במיוחד בצפון יש שיפור מסוים בתדירות של אוטובוסים
 

tapuzo1

New member
הרפורמה הזו אוכלת את התחבורה הציבורית במדינה

שיפורים מהרפורמה?
בגלל זה במקום להגדיל את כמות היוממים באוטובוסים
אנחנו המדינה היחידה בעולם שבה יש ירידה בשימוש בתח"צ?
זה כנראה מנפלאות "הרפורמה" הזאת.

אני רואה בחיפה איזה יופי של רפורמה, קוים ארוכים עד מוות, איטיים,
אוטובוסים כמו סרדינים בגלל תדירות נמוכה ותחנות חדשות עם שני מושבים בקושי.
ממש עושים הכל כדי לסלק אנשים.
 

אבישי ק

New member
חיפה זה סיפור בפני עצמו

מי שעושה את הרפורמה לא מכיר את האזור
רק מלראות את המפה של הקווים של המטרונית שמוצגת בתחנות, הדר עברה לקריית אתא איך שהו.
והאופן שבו נבנתה התחבורה(ללא קישור לאזורי תעסוקה ראשיים)
זה מה יש

זה לא קשור ישירות לרפורמה
 

tapuzo1

New member
לגבי המטרונית זה קו אחד בעיר התחתית וקו להדר

אלו שני קוי "רוחב" בין הקריות והצ'ק פוסט לעיר התחתית והדר...
אבל אין שום טיפול בקוי האורך:
בין הכרמל להדר, בין הכרמל לעיר התחתית (החל מההחלטה השבוע לנתק את 136 אין אף קו)
לעשות כרטיס אחד משותף עם הכרמלית (אין.. עלות כפולה שאיש לא מוכן לה)
לעשות קוי אקספרס מרכבת מרכז אל מרכז הכרמל, ממת"ם ורכבת חוף הכרמל לכרמל הצרפתי
מבלי שיעברו ב-5 שכונות בסיבובים (קו 115 שלוקח לו 40 דקות להגיע מרכבת חיפה מרכז לכרמל הצרפתי)
בקיצור כל אוטובוסי מטרונית שגם בהם צפוף איימים ואיטים מקוי אגד הקודמים בנת"צ....
הכל בלוף שלא שיפר שום דבר ולא רלוונטי ל-80 אחוז מתושבי חיפה.
בקיצוץ קוי אגד שנסעו בנת"צים לא רק לא שיפר אלא הזיק לתחבורה הציבורית בחיפה.
 
בין הכרמל לעיר התחתית יש בעיה-אבל

בין הכרמל להדר??
לפחות 9 קווי אוטובוס שונים שיורדים במסלולים שונים, חלקם בתדירות טובה, ורובם לא עושים סיבובים. וזה בלי הכרמלית.
לגבי 115 - הקו הזה אוסף ומפזר בשפרינצק כמות כפולה לפחות מזו שהוא מסיע בכרמל הצרפתי - ה"סיבוב" בשפרינצק הוא הסיבה היחידה לתדירות הגבוהה של הקו.

אגב, גם מהכרמל לעיר התחתית קו 136 לא היה היחיד, אלא אם כן "הכרמל" זה רק קווים שנוסעים לאורך כל ציר הרכס.
 

אבישי ק

New member
המטרונית היא לתושבי הקריות בלבד

המערכת לא משרתת את תושבי חיפה
אני חושב שזו הייתה הכוונה
 
למעלה