ההתמדה משתלמת

גלעד HPAT

New member
ההתמדה משתלמת

סיפור גלישה לפני השינה: ביום שבת יצאתי לגלוש, רוח מאוד מאוד חלשה בזוית למסלול ההרצה שלי לטובת המראה. לכן חדדתי כמה שיכולתי בגדר הסביר על מנת לבצע הרצה ארוכה שתאפשר ניתוק בזמן. ו... קדימה הפועל, ריצה (ארוכה כמו שניתן היה לחזות) וסיבסוב הגלשן לתוך הרוח (כמו שניתן היה לצפות). עוד בימי הקורס לימדוני מלמדי - לא לוותר לרוץ ולמשוך(*). כך המשכתי בצעדים ארוכים ורבים, לרוץ כשכל משקל גופי נוטה לכיון הנגדי לסיבסוב. לבסוף ניתקתי ויצאתי עם כנף ישרה (מקבילה לאופק). * אני יודע שקיימת מחלוקת ארוכת שנים אם צריך "לרוץ ולמשוך" או "למשוך ולרוץ". נראה כי הסוגיה באה על פתרונה: - למשוך לפני תחילת הריצה ולרוץ. - לרוץ (ולהמשיך) למשוך עד וקצת אחרי הניתוק. וגם לרוץ ולמשוך כנגד כיון רוח צד אם קיימת ולהזכיר מותר להמריא עד 30 מעלות רוח צד. מוסר השכל: לא לוותר ולזכור טכניקות המראה, מקרים ותגובות. והכי חשוב - לבחון מצב השטח והרוח (וגם את מצב הרוח כדי שזה לא ישתנה בעקבות אי בחינה ראויה של הקודמים). גלעד
 

חגי זיו

New member
סיפור מוזר משהוא

אם הרוח חלשה - אין סיבה שצדדיותה תהווה בעייה משמעותית. לא נראה לי שצריך להתאמץ ולהילחם עם הגלשן בתנאי רוח חלשה מהצד- כל מה שחשוב זה להחזיק את הגלשן בניוטרל ולהאיץ בכייף תוך שחרור המשולש ברגע שמגיעים למהירות המראה. גם אם האף יסבסב קצת הצידה - לא נורא כל זמן שהכנפיים מאוזנות. הבעייה המסוכנת של רוח צד היא כאשר עוצמתה מעל 10 קמש וממריאים באתר של צוק , אז עלול להיווצר מצב של כנף יוצאת ראשונה וחזרה להר.
 
השיטה שלנו אינה מקובלת בארה"ב

ובאוסטרליה, שם משתמשים במנתק חבל הקשור לגולש וגם לגלשן (קיל), הגרירה הרבה יותר רגועה ואין צורך לייצר מתח. הגולשים פשוט מתחילים לרוץ ומנתקים מהקרקע לאט יותר. אין ספק שההמראה הזו בטוחה יותר והסיכויים ללוק אאוט נמוכים יותר. היתרון הגדול במנתק הזה הוא נוחות בגרירת אויר.
 

חגי זיו

New member
האם דובר בכלל על המראה בגרירה??!

לא הבנתי את זה מהנוסח. אם זאת היתה המראה בגרירה אז בכלל מה פתאום לרוץ ולמשוך, זאת בכלל לא הטכניקה!
 
עכשיו כשאתה אומר ../images/Emo4.gif

וכשקראתי שוב את ההודעות באמת אני לא יודע על פי מה הבנתי שמדובר בגרירה. אולי בגלל שזה גלעד והוא גר באילת...
 

SENTINEL 1

New member
רק עכשיו הבנתם../images/Emo160.gif

זה היה ברור. מי שמכיר את גלעד יודע שסיפורי הטיסה במיוחד מהדרום הרחוק יהיו אך ורק עם המנוע.
 
למעלה