הוא מסתכל בה, פונץ´
"הוא מסתכל בה כל הזמן" סינגל אחרון של פונץ´ שניה לפני צאת האלבום., יום חמישי מכירה מוקדמת בהופעה, יום שישי בחנויות, שיר שגרסתו הראשונה והפחות מוצלחת, הופיעה במקור ב"הצוללת". פונץ´ הוציאה את השיר מההוצאה המחודשת של "נדמה שישוב" וחידשה את השיר בדיסק החדש, "דנה ראתה עבמ". בביצוע המעודכן, יש קולות רקע סוחפים סטייל בלוז של דנה קפח, יעל בקר ורונה תוויאור ועוגב קסום של בועז כהן. את המילים שינה בבליקי בצורה שאני מאמין שיש בה אמירה לגבי ההכרה שרחקה מפונץ´ עד היום. "אף פעם" - כשלון לקבל הכרה. אף פעם לא נהיה גדולים או מצליחים, ככה הם הרגישו ב-92´. לא במקרה יש ב"הצוללת" המון שירי לוזרים: "השטח העצוב", "הקומוניסט", גם "נער" והבחור ב"האיש עם המכתב" הוא כזה. "עכשיו" – הזמן שלנו. ההכרה. אפילו, אם תרצה השם, ההצלחה. הקהל החדש מגלה אותנו. זה זמן פונץ´. כל הזמן. הדיסק מלא באופטימיות מהולה בעצב. "מחר השמש תזרח", "בואי נתנשק" והחתונה ב"היום שנמשך לנצח" ועכשיו לשיר בשתי הגרסאות ופרשנות יומרנית : המילים בגרסת "הצוללת": הוא מסתכל בה כל הזמן. אההההה! ומספר לה שאף פעם. אההההה! את תלכי לבית ספר תיישרי את החולצה ונשאר לך על הסוודר. אההההה! ושקר יכול לגרום למשהו יפה מחפש דף נייר ומתמוטט ועכשיו היא ניגשת אליו. המילים בגרסת "דנה ראתה עבמ" הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. את תלכי לבית הספר תיישרי את החולצה ונשאר לך על הסוודר אההההה הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. עכשיו. ושקר יכול לגרום למשהו יפה אבל אנ´לא מתמודד עם השקר הזה ועכשיו היא ניגשת אליו ואומרת טודודודם הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. שימו לב איך האמירה בשיר נשארת מסתורית. המשפט נקטע באמצע, אבל בבליקי שם נקודה. "ומספר לה שאף פעם/ עכשיו." עכשיו תנחשו. מוטיב בית הספר והנעורים קיים בכל השירים של פונץ´ גם בהכי מאוחרים ("סוף שנת הלימודים/ שנת הלימודים נגמרה", ווקמן, שיר 8 בחדש) ולכן לדעתי שוב מדובר על איבוד הבתולים. מספר לה שאף פעם. נקודה. דמיינו איתי : בוקר שקט קריר וחורפי. לא הלכתָ לבית הספר. יש לך שעה חופשית או שהברזת. החברה שלך באה אלייך הביתה. אתם מדברים על כל מיני דברים. מדברים גם על סקס. אתה מספר לה שלמרות הפוזה, אף פעם לא עשית את זה. היא מתרגשת, אוהבת, אתם נוגעים. אתם שוכבים. ואז אתה נשאר במיטה, נפעם מהחוויה. היא חייבת ללכת ללימודים. ילדה טובה. "את תלכי לבית הספר/ תיישרי את החולצה / ונשאר לך על הסוודר". יפה, נכון ? כן ולא. היה כאן שקר. היא לא באמת הראשונה שלך. אבל השקר הזה גרם למשהו יפה. מאוהב מאד, אתה רץ למצוא דף נייר ולכתוב. לפרק את החוויה החד פעמית, אם כי לא הראשונה, על הנייר. מדובר בכלל בתיאור מאד יפה של הצורך ביצירה. קרה משהו מיוחד, הופעל טריגר, אני חייב לכתוב את זה. עכשיו. ובגרסה החדשה הוא מספר לה "שעכשיו". מה עכשיו ? במקום למכור לה שקר. הוא פשוט רוצה אותה. והוא לא משחק. הוא אומר נקי. הוא כותב את העלילה של החיים שלו והוא רוצה עכשיו. ולמה ? כי "אנ´לא מתמודד עם השקר הזה". עדיין המסתורין נשאר. היא ניגשת אליו ואנחנו שוב לא שומעים מה היא אומרת לו, אבל לפי הטון של ה"טודודודם" היא לוחשת לו משהו בחיוך. ממתיקה סוד. הסודות המתוקים של פונץ´ כבר בחנויות.
"הוא מסתכל בה כל הזמן" סינגל אחרון של פונץ´ שניה לפני צאת האלבום., יום חמישי מכירה מוקדמת בהופעה, יום שישי בחנויות, שיר שגרסתו הראשונה והפחות מוצלחת, הופיעה במקור ב"הצוללת". פונץ´ הוציאה את השיר מההוצאה המחודשת של "נדמה שישוב" וחידשה את השיר בדיסק החדש, "דנה ראתה עבמ". בביצוע המעודכן, יש קולות רקע סוחפים סטייל בלוז של דנה קפח, יעל בקר ורונה תוויאור ועוגב קסום של בועז כהן. את המילים שינה בבליקי בצורה שאני מאמין שיש בה אמירה לגבי ההכרה שרחקה מפונץ´ עד היום. "אף פעם" - כשלון לקבל הכרה. אף פעם לא נהיה גדולים או מצליחים, ככה הם הרגישו ב-92´. לא במקרה יש ב"הצוללת" המון שירי לוזרים: "השטח העצוב", "הקומוניסט", גם "נער" והבחור ב"האיש עם המכתב" הוא כזה. "עכשיו" – הזמן שלנו. ההכרה. אפילו, אם תרצה השם, ההצלחה. הקהל החדש מגלה אותנו. זה זמן פונץ´. כל הזמן. הדיסק מלא באופטימיות מהולה בעצב. "מחר השמש תזרח", "בואי נתנשק" והחתונה ב"היום שנמשך לנצח" ועכשיו לשיר בשתי הגרסאות ופרשנות יומרנית : המילים בגרסת "הצוללת": הוא מסתכל בה כל הזמן. אההההה! ומספר לה שאף פעם. אההההה! את תלכי לבית ספר תיישרי את החולצה ונשאר לך על הסוודר. אההההה! ושקר יכול לגרום למשהו יפה מחפש דף נייר ומתמוטט ועכשיו היא ניגשת אליו. המילים בגרסת "דנה ראתה עבמ" הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. את תלכי לבית הספר תיישרי את החולצה ונשאר לך על הסוודר אההההה הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. עכשיו. ושקר יכול לגרום למשהו יפה אבל אנ´לא מתמודד עם השקר הזה ועכשיו היא ניגשת אליו ואומרת טודודודם הוא מסתכל בה כל הזמן ומספר לה שעכשיו. שימו לב איך האמירה בשיר נשארת מסתורית. המשפט נקטע באמצע, אבל בבליקי שם נקודה. "ומספר לה שאף פעם/ עכשיו." עכשיו תנחשו. מוטיב בית הספר והנעורים קיים בכל השירים של פונץ´ גם בהכי מאוחרים ("סוף שנת הלימודים/ שנת הלימודים נגמרה", ווקמן, שיר 8 בחדש) ולכן לדעתי שוב מדובר על איבוד הבתולים. מספר לה שאף פעם. נקודה. דמיינו איתי : בוקר שקט קריר וחורפי. לא הלכתָ לבית הספר. יש לך שעה חופשית או שהברזת. החברה שלך באה אלייך הביתה. אתם מדברים על כל מיני דברים. מדברים גם על סקס. אתה מספר לה שלמרות הפוזה, אף פעם לא עשית את זה. היא מתרגשת, אוהבת, אתם נוגעים. אתם שוכבים. ואז אתה נשאר במיטה, נפעם מהחוויה. היא חייבת ללכת ללימודים. ילדה טובה. "את תלכי לבית הספר/ תיישרי את החולצה / ונשאר לך על הסוודר". יפה, נכון ? כן ולא. היה כאן שקר. היא לא באמת הראשונה שלך. אבל השקר הזה גרם למשהו יפה. מאוהב מאד, אתה רץ למצוא דף נייר ולכתוב. לפרק את החוויה החד פעמית, אם כי לא הראשונה, על הנייר. מדובר בכלל בתיאור מאד יפה של הצורך ביצירה. קרה משהו מיוחד, הופעל טריגר, אני חייב לכתוב את זה. עכשיו. ובגרסה החדשה הוא מספר לה "שעכשיו". מה עכשיו ? במקום למכור לה שקר. הוא פשוט רוצה אותה. והוא לא משחק. הוא אומר נקי. הוא כותב את העלילה של החיים שלו והוא רוצה עכשיו. ולמה ? כי "אנ´לא מתמודד עם השקר הזה". עדיין המסתורין נשאר. היא ניגשת אליו ואנחנו שוב לא שומעים מה היא אומרת לו, אבל לפי הטון של ה"טודודודם" היא לוחשת לו משהו בחיוך. ממתיקה סוד. הסודות המתוקים של פונץ´ כבר בחנויות.