Go vern or
New member
הודעה זו מוצבת מחדש לאחר מחיקה
שרירותית מצדו של ש.ב., מנהל פורומנו המוכשר (ותוצב מחדש ככל שידרש): אני מבקש לחדד את דברי דב (לפעמים התחמושת המעולה ביותר היא זו המוגשת לך על גבי טס בידי אויביך, על מנת שתחלוק להם את מכת החסד): (1) חז"ל לפעמים טועים, אולם, לא משנה, הנחיותיהם "תופסות" מכח "ועשית ככל אשר יורוך". (2) לא משנה מה היה בסיני, או מה ניתן בסיני. אם עם ישראל החליט על משהו, אזי זה מה שארע, מכח "לא בשמים היא"(*). הנה, על דברי שם: ´ענין זה מעקר כל טענה לזיקה בין תופעת ה"דלוגים" לבין מסורה מסיני, שכן ה"דלוגים" עושים שמוש באותיות שנוספו רק אחרי המאה ה-4 לפנה"ס. נותרת רק, לכל היותר, השאלה השולית העומדת לעצמה ב_מנותק_ מן המסורה מסיני כביכול, לאמור, האם קימת, או לא קימת תכונה מיוחדת בחבור הידוע כנסח "קורן"´ הוא עונה שם: "נכון מאוד" משמע, דב מתיר לחז"ל לטעות וקובע כי התורה עולה מלמטה מעלה. היינו, התורה היא פרי הגות בני-אדם ולא חבור שמימי. הגיוני לצעוד כברת-דרך נוספת ולשער שגם אלהים הוא פרי מחשבת בני-אדם, ולא משהו הקים מכח עצמו... (*) הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות. אם עם ישראל כך חושב אזי זה הוא בפועל רצון הבורא. לכן מה שנפסק כאן בבי"ד של מטה מחייב גם את בית הדין של מעלה.
שרירותית מצדו של ש.ב., מנהל פורומנו המוכשר (ותוצב מחדש ככל שידרש): אני מבקש לחדד את דברי דב (לפעמים התחמושת המעולה ביותר היא זו המוגשת לך על גבי טס בידי אויביך, על מנת שתחלוק להם את מכת החסד): (1) חז"ל לפעמים טועים, אולם, לא משנה, הנחיותיהם "תופסות" מכח "ועשית ככל אשר יורוך". (2) לא משנה מה היה בסיני, או מה ניתן בסיני. אם עם ישראל החליט על משהו, אזי זה מה שארע, מכח "לא בשמים היא"(*). הנה, על דברי שם: ´ענין זה מעקר כל טענה לזיקה בין תופעת ה"דלוגים" לבין מסורה מסיני, שכן ה"דלוגים" עושים שמוש באותיות שנוספו רק אחרי המאה ה-4 לפנה"ס. נותרת רק, לכל היותר, השאלה השולית העומדת לעצמה ב_מנותק_ מן המסורה מסיני כביכול, לאמור, האם קימת, או לא קימת תכונה מיוחדת בחבור הידוע כנסח "קורן"´ הוא עונה שם: "נכון מאוד" משמע, דב מתיר לחז"ל לטעות וקובע כי התורה עולה מלמטה מעלה. היינו, התורה היא פרי הגות בני-אדם ולא חבור שמימי. הגיוני לצעוד כברת-דרך נוספת ולשער שגם אלהים הוא פרי מחשבת בני-אדם, ולא משהו הקים מכח עצמו... (*) הטקסט המקראי התורתי שבידינו הוא הטקסט המחייב משום שכך עם ישראל סבור שהוא צריך להיות. אם עם ישראל כך חושב אזי זה הוא בפועל רצון הבורא. לכן מה שנפסק כאן בבי"ד של מטה מחייב גם את בית הדין של מעלה.