הודעה חשובה

Inbar1

New member
הודעה חשובה

בתום בדיקת הדלק יש לוודא כי שני המכסים סגורים הרמטית . זוהי אחריות שהנושא בה אינו רשאי לשגות שכן טעות חד פעמית תוביל לטעויות נוספות בסגירת הלוג-בוק .
 
סגירת מכסים

המכסים צריכים להסגר עד נעילתם המכנית. ישנם מכסים שיש בהם חור איוורור ולכן, כמובן, אינם יכולים להיות "סגורים הרמטית". וסתם סיפור יפה. יום אחד, נחת אצלנו, במגידו, טייס וותיק (שכבר אינו בין החיים - אבל לא אציין את שמו, מסיבות מובנות) בעור שיניו, כאשר מדי הדלק שלו מורים 0. לאחר הנחיתה, ניגש לבדוק את מיכלי הדלק ומסתבר כי לאחר שתדלק את המטוס (במחנים) לא סגר היטב את המכסים ובמהלך הטיסה ממחניים עד מגידו, כל הדלק "נשאב" החוצה. ולכן, כמובן, כדאי לאמץ בשתי ידיים את המלצתה של ענבר! אריאל
 
מכסים

ברוב המטוסים הקלים קיים חור אוורור בפקק בכדי לאפשר יציאה קלה של דלק מהמיכל למנוע. בססנה 152 יש חור אוורור בפקק הימני וצינורית אוורור בכנף השמאלית עבור המיכל השמאלי. שני המיכלים מחוברים בינהם בצינורית שמאפשרת השוואת לחצים.
 
למעלה