אמנון מרגלית
New member
הודעה שעשויה להציל את חייכם....
ביום ראשון 10.2.08 בשעה 16:20 תתקיים הדרכה נוספת :הדרכת לקשישים ניצולי שואה. המקום רש"י 48 תל אביב, מרכז יום לקשיש. ההתכנסות במקום נעשית במסגרת "קפה אירופה" המיועדת לניצולי שואה. כל אדם שמכיר ניצולי שואה מתבקש להזמינם להדרכה אוריאל רז, מתנדב, 050-5363039 [email protected] מצורף תקציר ההדרכה + תוספות כפי ששלחתי במייל לחברי: הדרכות למניעת תקיפות מבוגרים וקשישים. אנא קיראו בסבלנות ודאגו להעביר המידע והתקציר המצורף מטה לאחרים. למען הסר ספק, זו יוזמה אישית בהתנדבות למידע רשמי ושאלות גם לגבי תקציר ההדרכה המצורף, יש להתייעץ עם גורמי משטרה. ההדרכות בתל אביב ממשיכות בשנת 2008, למשתתפים בהדרכה תינתן לפי הצורך אפשרות לקבלת סוגר ועיינית לדלת ללא תשלום, ההתקנה ללא תשלום ע"י מתנדבים. הידע והפרטים המועברים מבוססים על ניסיון רב שנים בהתנדבות במשטרה גם בסיור וגם במוקד חירום 100 של מחוז תל אביב. בכל מידע ושאלות, כולל תאריכי ההדרכות הבאות תוכלו לפנות: ישירות במייל [email protected] ובטלפון 0505363039. לפניכם ריכוז נקודות חשובות להדרכת מבוגרים/קשישים כדי שתוכלו להעבירם במייל או אפילו בשיחות סלון לחבריכם, הוריכם ולהוריהם ולכל אדם מבוגר. ביצוע שיחת חירום- 100 למוקד משטרה ע"י מבוגר/קשיש: שמי ......... , אני צריך עזרה, אני בן/בת ...., הכתובת שאני נמצא בה עכשיו ..........., מה קורה עכשיו, לאחרונה לפני כמה דקות/שעות. דוגמה: חשש לאדם חשוד מעבר לדלת, אדם חשוד בחצר/בחדר מדרגות. חשוד שמציץ דרך החלון... חשוב: שיחה קצרה ותכליתית. לא לספר סיפורים ארוכים ואת כל קורות החיים, למוקדנים אין את הזמן והסבלנות לשמוע סיפורים, יש המון שיחות לכל מוקדן/ית בכל שעות היום. (לכן אנחנו מחפשים מתנדבים נוספים למוקד חירום 100, הכשרה נפתחת כל חודשיים). אמצעי מיגון חשובים בבית: עינית, סוגר/שרשרת לדלת, "פלדלת", פעמון וצלצול טלפון חזק, תאורה בכניסה לבית ובחדר המדרגות. תאורת חירום + פנס עם סוללות, סורגים, וילונות שלא נותנים לראות דרך החלון מי גר בבית והאם הדייר הוא קשיש בודד חסר ישע. לחצן מצוקה - רצוי בכל תקופה להפעילו ל"תרגול" בכדי לראות שאכן מישהו מקבל את הקריאה במוקד. להכין ליד הטלפון בסלון או במקום בולט רשימת קרובים וטלפונים למקרה חירום. להשאיר מפתח קבוע אצל שכן או אדם נוסף שניתן לסמוך עליו למקרה חירום. ביציאה שגרתית מהבית/ארוחות בחגים - נעילת דלתות וחלונות, השארת חשמל/רדיו/טלויזיה. ביציאה לחופשה - נעילת דלתות וחלונות, השארת רדיו, בקשה מהשכנים לרוקן תיבת דואר עבורכם. החלפת מנעול/פריצת מנעול מקולקל: יש מנעולנים שהם גם מתנדבים במשטרה, מוכרים כאמינים גם בעבודתם וגם במחירים. בכל תחנת משטרה יש רשימה, גם כאשר מתקשרים 100. בשהות בבית: לנעול דלתות, ניתן להוציא מפתח מהדלת. לכסות חלונות ע"י וילונות, בהזמנת אורחים לקבוע שעה, להודיע לכולם שלא יגיעו בלי להודיע... מישהו מגיע/דופק בדלת? לא בטוחים בזהותו, מתקשרים 100 בצורה שמי שבחוץ יישמע את השיחה. החשמל נותק פתאום... לא למהר ולצאת החוצה לארון החשמל, להתקשר לשכנים, לשאול אם אצלם גם יש הפסקת חשמל, לחשוב טוב האם יש מכשיר חשמלי שגרם לזה או שאין סיבה. אם יש חשד שמישהו בחוץ גרם לזה מתקשרים 100. קבלת דואר, חבילות ומתנות, שישאירו אצל שכנים או הודעת דואר רשום מתחת לדלת. הזמנת בעלי מקצוע: לקבוע עם בן משפחה/חבר טוב/שכן שיהיה נוכח. להזמין בעל מקצוע מוכר שמטפל בכם קבוע כמה שאפשר. רצוי בעל מקצוע שיש לו טלפון קווי בנוסף לנייד וכתובת קבועה ולא "חאפר". לדבר על שעה מסוימת, לבקש שם ומשפחה מלא, לעדכן קרוב או שכן בכל הפרטים והטלפונים של מי שמגיע. לשאול מחיר מראש, לא להתבייש לבקש תעודה מזהה, לקחת חשבונית על העבודה. להכין כסף מראש או שיק שרשום מראש עם הסכום. אם רוצה מעבר למה שדרש, להגיד שאין כרגע ומחר "הבן/הבת" יביאו כסף ואז יוכל לקבל. חשוב: לסגור חדרים שלא קשורים לתיקון. לא לתת לבעל המקצוע לטייל בחדרים נוספים אלא רק במקום שבו הוא צריך לעבוד. סקרים וטלמרקטינג: לנתק ברגע שהם מזדהים "שלום, אני מדבר מחברת... ממכון סקרים..." לנתק מיד!!! לא לתת שום פרט על עצמכם, ועם מתעקשים " רש שניה, תעזרו לנו בסקר..." לנתק מיד!!! לא להזמין מאף חברת שיווק שום דבר עם כרטיס אשראי. הדרכת עובדים זרים קבועים: שידעו להתקשר 100 ו- 101. ללמד אותם להגיד בעברית מסרים שכיחים לקבלת עזרה. להכין על נייר ושיכתבו בשפה שלהם בצורה פונטית את מה שצריך להגיד. לדוגמה: "אני צריך ניידת דחוף, יש אדם חשוד שמציץ דרך החלון". ובאנגלית פונטית: "ani tzarich nayedet dachuf, yesh adam chashud shemetzitz derech hachalon" עובדי סיעוד פעם בשבוע: להחביא כסף ותכשיטים. לא להראות היכן. העובדים שמדברים על קושי כלכלי, זה בניגוד לחוזה עם חברות הסיעוד, להתלונן ולהתעקש להחליפם.
ביום ראשון 10.2.08 בשעה 16:20 תתקיים הדרכה נוספת :הדרכת לקשישים ניצולי שואה. המקום רש"י 48 תל אביב, מרכז יום לקשיש. ההתכנסות במקום נעשית במסגרת "קפה אירופה" המיועדת לניצולי שואה. כל אדם שמכיר ניצולי שואה מתבקש להזמינם להדרכה אוריאל רז, מתנדב, 050-5363039 [email protected] מצורף תקציר ההדרכה + תוספות כפי ששלחתי במייל לחברי: הדרכות למניעת תקיפות מבוגרים וקשישים. אנא קיראו בסבלנות ודאגו להעביר המידע והתקציר המצורף מטה לאחרים. למען הסר ספק, זו יוזמה אישית בהתנדבות למידע רשמי ושאלות גם לגבי תקציר ההדרכה המצורף, יש להתייעץ עם גורמי משטרה. ההדרכות בתל אביב ממשיכות בשנת 2008, למשתתפים בהדרכה תינתן לפי הצורך אפשרות לקבלת סוגר ועיינית לדלת ללא תשלום, ההתקנה ללא תשלום ע"י מתנדבים. הידע והפרטים המועברים מבוססים על ניסיון רב שנים בהתנדבות במשטרה גם בסיור וגם במוקד חירום 100 של מחוז תל אביב. בכל מידע ושאלות, כולל תאריכי ההדרכות הבאות תוכלו לפנות: ישירות במייל [email protected] ובטלפון 0505363039. לפניכם ריכוז נקודות חשובות להדרכת מבוגרים/קשישים כדי שתוכלו להעבירם במייל או אפילו בשיחות סלון לחבריכם, הוריכם ולהוריהם ולכל אדם מבוגר. ביצוע שיחת חירום- 100 למוקד משטרה ע"י מבוגר/קשיש: שמי ......... , אני צריך עזרה, אני בן/בת ...., הכתובת שאני נמצא בה עכשיו ..........., מה קורה עכשיו, לאחרונה לפני כמה דקות/שעות. דוגמה: חשש לאדם חשוד מעבר לדלת, אדם חשוד בחצר/בחדר מדרגות. חשוד שמציץ דרך החלון... חשוב: שיחה קצרה ותכליתית. לא לספר סיפורים ארוכים ואת כל קורות החיים, למוקדנים אין את הזמן והסבלנות לשמוע סיפורים, יש המון שיחות לכל מוקדן/ית בכל שעות היום. (לכן אנחנו מחפשים מתנדבים נוספים למוקד חירום 100, הכשרה נפתחת כל חודשיים). אמצעי מיגון חשובים בבית: עינית, סוגר/שרשרת לדלת, "פלדלת", פעמון וצלצול טלפון חזק, תאורה בכניסה לבית ובחדר המדרגות. תאורת חירום + פנס עם סוללות, סורגים, וילונות שלא נותנים לראות דרך החלון מי גר בבית והאם הדייר הוא קשיש בודד חסר ישע. לחצן מצוקה - רצוי בכל תקופה להפעילו ל"תרגול" בכדי לראות שאכן מישהו מקבל את הקריאה במוקד. להכין ליד הטלפון בסלון או במקום בולט רשימת קרובים וטלפונים למקרה חירום. להשאיר מפתח קבוע אצל שכן או אדם נוסף שניתן לסמוך עליו למקרה חירום. ביציאה שגרתית מהבית/ארוחות בחגים - נעילת דלתות וחלונות, השארת חשמל/רדיו/טלויזיה. ביציאה לחופשה - נעילת דלתות וחלונות, השארת רדיו, בקשה מהשכנים לרוקן תיבת דואר עבורכם. החלפת מנעול/פריצת מנעול מקולקל: יש מנעולנים שהם גם מתנדבים במשטרה, מוכרים כאמינים גם בעבודתם וגם במחירים. בכל תחנת משטרה יש רשימה, גם כאשר מתקשרים 100. בשהות בבית: לנעול דלתות, ניתן להוציא מפתח מהדלת. לכסות חלונות ע"י וילונות, בהזמנת אורחים לקבוע שעה, להודיע לכולם שלא יגיעו בלי להודיע... מישהו מגיע/דופק בדלת? לא בטוחים בזהותו, מתקשרים 100 בצורה שמי שבחוץ יישמע את השיחה. החשמל נותק פתאום... לא למהר ולצאת החוצה לארון החשמל, להתקשר לשכנים, לשאול אם אצלם גם יש הפסקת חשמל, לחשוב טוב האם יש מכשיר חשמלי שגרם לזה או שאין סיבה. אם יש חשד שמישהו בחוץ גרם לזה מתקשרים 100. קבלת דואר, חבילות ומתנות, שישאירו אצל שכנים או הודעת דואר רשום מתחת לדלת. הזמנת בעלי מקצוע: לקבוע עם בן משפחה/חבר טוב/שכן שיהיה נוכח. להזמין בעל מקצוע מוכר שמטפל בכם קבוע כמה שאפשר. רצוי בעל מקצוע שיש לו טלפון קווי בנוסף לנייד וכתובת קבועה ולא "חאפר". לדבר על שעה מסוימת, לבקש שם ומשפחה מלא, לעדכן קרוב או שכן בכל הפרטים והטלפונים של מי שמגיע. לשאול מחיר מראש, לא להתבייש לבקש תעודה מזהה, לקחת חשבונית על העבודה. להכין כסף מראש או שיק שרשום מראש עם הסכום. אם רוצה מעבר למה שדרש, להגיד שאין כרגע ומחר "הבן/הבת" יביאו כסף ואז יוכל לקבל. חשוב: לסגור חדרים שלא קשורים לתיקון. לא לתת לבעל המקצוע לטייל בחדרים נוספים אלא רק במקום שבו הוא צריך לעבוד. סקרים וטלמרקטינג: לנתק ברגע שהם מזדהים "שלום, אני מדבר מחברת... ממכון סקרים..." לנתק מיד!!! לא לתת שום פרט על עצמכם, ועם מתעקשים " רש שניה, תעזרו לנו בסקר..." לנתק מיד!!! לא להזמין מאף חברת שיווק שום דבר עם כרטיס אשראי. הדרכת עובדים זרים קבועים: שידעו להתקשר 100 ו- 101. ללמד אותם להגיד בעברית מסרים שכיחים לקבלת עזרה. להכין על נייר ושיכתבו בשפה שלהם בצורה פונטית את מה שצריך להגיד. לדוגמה: "אני צריך ניידת דחוף, יש אדם חשוד שמציץ דרך החלון". ובאנגלית פונטית: "ani tzarich nayedet dachuf, yesh adam chashud shemetzitz derech hachalon" עובדי סיעוד פעם בשבוע: להחביא כסף ותכשיטים. לא להראות היכן. העובדים שמדברים על קושי כלכלי, זה בניגוד לחוזה עם חברות הסיעוד, להתלונן ולהתעקש להחליפם.