הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

the new L

New member
לרכבת מותר בכלל לבטל קווים?

אכן, לא טענתי שהמחדל הוא של הרכבת
והתכוונתי לכך שהמחדל הוא של משרד התחבורה.
מה שכן, אני לא אוהב את הסקת המסקנות כאן (וכבר כתבתי זאת בעבר), וחושב שלא בחנו כראוי את כמות הנוסעים הפוטנציאליים. בטח שאי אפשר להגיד שאם כמות הנוסעים בהסעות מועטה (ואני לא יודע אם אכן כך) אז אין ביקוש גם לאוטובוס, כי מי ייסע שעתיים מב"ש לת"א בהסעה לא ממש אמינה, כלומר כמות הנוסעים אמורה להיות פחותה מכמות הנוסעים שהיו נוסעים לו היה זה קו יעיל או רכבת.
לרכבת מותר בכלל לבטל קווים?
זו לא אמורה להיות החלטה של משרד התחבורה אילו קווים פועלים ואילו לא?
 

liorschwimmer

New member
עדיף לדלג על כל התחנות

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
עדיף לדלג על כל התחנות
יותר קל לנהג עבור אותה תמורה.
 

נתנאל531

Well-known member
אם זה שאטל של הורדה בלבד

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
אם זה שאטל של הורדה בלבד
הגיוני שהנהג ישאל אם יש נוסעים המעוניינים להגיע לתחנות מסויימות, ובמידה ואין נוסעים כאלו, לא תתבצע כניסה אליהם. אם השאטל מיועד גם לאיסוף, מלוד וקרית גת לבאר שבע, יש פה בעיה.
 
השאטל מחליף רכבת והרכבת ודאי לא הוגדרה להורדה

אם זה שאטל של הורדה בלבד
הגיוני שהנהג ישאל אם יש נוסעים המעוניינים להגיע לתחנות מסויימות, ובמידה ואין נוסעים כאלו, לא תתבצע כניסה אליהם. אם השאטל מיועד גם לאיסוף, מלוד וקרית גת לבאר שבע, יש פה בעיה.
השאטל מחליף רכבת והרכבת ודאי לא הוגדרה להורדה
בלבד.
 

MightyKnight

New member
למה לא מתאימים את מערך הרכבת לכמות הנוסעים?

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
למה לא מתאימים את מערך הרכבת לכמות הנוסעים?
לא חייבים לעשות קו לילה רציף מב"ש לנהריה. למה שלא יעשו מערך בודד של IC3 שישרת את הקו ב"ש-נתב"ג בלילה וישאירו את הDD לנהריה-נתב"ג?
 

Ofekalef1

New member
זה נשמע לי מסובך מבחינה תפעולית -

למה לא מתאימים את מערך הרכבת לכמות הנוסעים?
לא חייבים לעשות קו לילה רציף מב"ש לנהריה. למה שלא יעשו מערך בודד של IC3 שישרת את הקו ב"ש-נתב"ג בלילה וישאירו את הDD לנהריה-נתב"ג?
זה נשמע לי מסובך מבחינה תפעולית -
מה, יגידו לנוסעים להחליף רכבת בנתב"ג? אבל אפשר אולי באופן דומה לחבר קרונות IC3 בלוד, הבנתי שזו פעולה די פשוטה שלא אורכת זמן רב.
 

MightyKnight

New member
ממש לא בעיה להחליף רכבת

זה נשמע לי מסובך מבחינה תפעולית -
מה, יגידו לנוסעים להחליף רכבת בנתב"ג? אבל אפשר אולי באופן דומה לחבר קרונות IC3 בלוד, הבנתי שזו פעולה די פשוטה שלא אורכת זמן רב.
ממש לא בעיה להחליף רכבת
במיוחד שרוטב הנוסעים הם לנתב" או ממנה, מעטים מאוד נוסעים מעבר
 
אבל זה יצריך עבודה של פי 2 צוותים

ממש לא בעיה להחליף רכבת
במיוחד שרוטב הנוסעים הם לנתב" או ממנה, מעטים מאוד נוסעים מעבר
אבל זה יצריך עבודה של פי 2 צוותים
נראה לי שהחסכון בעלות בגלל מערך קטן יותר יימחק על ידי תוספת העלות של הצוותים הנוספים.
מלבד זאת שגם לפתיחת התחנות בלילה יש עלות.
וכנראה הביקוש לנסיעות בחלק הדרומי לא מצדיק את העלויות הללו.
 

Mister Eli

New member
בלי שום קשר...

אבל זה יצריך עבודה של פי 2 צוותים
נראה לי שהחסכון בעלות בגלל מערך קטן יותר יימחק על ידי תוספת העלות של הצוותים הנוספים.
מלבד זאת שגם לפתיחת התחנות בלילה יש עלות.
וכנראה הביקוש לנסיעות בחלק הדרומי לא מצדיק את העלויות הללו.
בלי שום קשר...
הצוות במתחיל בב"ש לא ממשיך לנהרייה.
 

Rubim88

New member
לא צריך 2 רכבות בשביל זה

למה לא מתאימים את מערך הרכבת לכמות הנוסעים?
לא חייבים לעשות קו לילה רציף מב"ש לנהריה. למה שלא יעשו מערך בודד של IC3 שישרת את הקו ב"ש-נתב"ג בלילה וישאירו את הDD לנהריה-נתב"ג?
לא צריך 2 רכבות בשביל זה
היתרון של הIC3(ושל קרונועים) הוא היכולת להגדיל/להקטין אותו בקלות רבה.
 

משה343

New member
המשך מידע עודות השאטל ב"ש-נתב"ג...

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
המשך מידע עודות השאטל ב"ש-נתב"ג...
ביום שני ה- 26/05 נסעתי באוטובוס עירוני מספר 8 של מטרודן האחרון של השעה 23:15 תוך כעשר דקות כבר הייתי ליד תחנת רכבת מרכז ב"ש.
השאטל יצא בשעה 23:47 כאשר מנהל התחנה היה בהזדמנות זו.
יחד איתי היו כ עשרה נוסעים, השאטל נסע לתחנת צפון אוניברסיטה דרך רגר כאשר לא היו נוסעים.
משם השאטל המשיך ליציאה מב"ש דרך רמות.
בתחנת להבים וקרית גת לא היו נוסעים
 

משה343

New member
המשך ( נקטע בגלל הכתיבה בנייד)...

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
המשך ( נקטע בגלל הכתיבה בנייד)...
מקרית גת השאטל המשיך לנתב"ג מבלי להכנס לתחנת לוד. בחזרה השאטל יצא לב"ש בסביבות 02:07 לאחר שמנהל התחנה היה וכן מאבטח ששאל כל אחד אם הוא נוסע לב"ש. והשאטל נסע ישירות לב"ש צפון ללא תחנות ביניים ומשם חזרתי ברגל לבית .
אני חושב שדילוג על תחנות הביניים הוא בידיעת רכבת ישראל מפני שהמאבטח בירר אם כולם נוסעים לב"ש.
 

משה343

New member
המשך ( נקטע בגלל הכתיבה בנייד)...

שאטל של הרכבת מדלג על תחנות בלילה...
השאטל של השעה 23:46 מבאר שבע לנתבג דילג על תחנת לוד
השאטל של השעה 01:58 מנתבג לבאר שבע נסע ישירות ללא כניסה לתחנות הביניים.
המשך ( נקטע בגלל הכתיבה בנייד)...
מקרית גת השאטל המשיך לנתב"ג מבלי להכנס לתחנת לוד. בחזרה השאטל יצא לב"ש בסביבות 02:07 לאחר שמנהל התחנה היה וכן מאבטח ששאל כל אחד אם הוא נוסע לב"ש. והשאטל נסע ישירות לב"ש צפון ללא תחנות ביניים ומשם חזרתי ברגל לבית .
אני חושב שדילוג על תחנות הביניים הוא בידיעת רכבת ישראל מפני שהמאבטח בירר אם כולם נוסעים לב"ש.
 
המאבטח בנתב"ג לא יכול לדעת האם מחכים נוסעים

המשך ( נקטע בגלל הכתיבה בנייד)...
מקרית גת השאטל המשיך לנתב"ג מבלי להכנס לתחנת לוד. בחזרה השאטל יצא לב"ש בסביבות 02:07 לאחר שמנהל התחנה היה וכן מאבטח ששאל כל אחד אם הוא נוסע לב"ש. והשאטל נסע ישירות לב"ש צפון ללא תחנות ביניים ומשם חזרתי ברגל לבית .
אני חושב שדילוג על תחנות הביניים הוא בידיעת רכבת ישראל מפני שהמאבטח בירר אם כולם נוסעים לב"ש.
המאבטח בנתב"ג לא יכול לדעת האם מחכים נוסעים
בתחנות לוד, קרית גת או להבים-רהט.
כלומר הרכבת בעצם מפעילה שאטל לנוסעים מנתב"ג בלבד.
זו לא הייתה ההגדרה של קו הרכבת שאותו השאטל מחליף.

ובכוון לנתב"ג השאטל אמור גם לפי הגדרות הרכבת לשאטל (כפי שרשומות בקישור המצורף) לעבור דרך תחנת לוד.

הרכבת לוקחת כאן לעצמה הגדרות שלא צריכות להיות מתפקידה והגיע הזמן שמשרד התחבורה יתערב ויעשה סדר.
הרכבת שתתעסק עם קווי רכבת, לא עם שאטלים אוטובוסיים.

ככה זה כשמדובר בשירות חינמי לא רשמי ולא מוגדר.
 

Ofekalef1

New member
אין מה להגיד, מדד הדיוק באמת

הרכבת פרסמה את הדו"ח השנתי לשנת 2013
כמתחייב מחוק חופש המידע. אמנם באיחור(אחרי כמה נדנודים
), אבל עדיף מאשר לעולם לא.
פה.
אין מה להגיד, מדד הדיוק באמת
הולך ומשתפר כל שנה.
מה שכן מעניין, הוא הירידה בדיוק בחציון השני של 2013. בקובץ כתוב שזה בעקבות "כניסת לוז חדש באוגוסט ונזקי תשתית עקב ונדליזם ומזג האוויר". את דצמבר, זמן הסופה, הזיזו לסוף הגרף בשביל שלא יפגע בעקומה היפה. השאלה הנשאלת היא, למה הלו"ז החדש גרם לעיכובים רבים יותר? האם בגלל קו החוף בו נוצרו עומסים חריגים?

שימו לב גם להסעת לפי קווים מצטברת לשנים 12-13. מעניין על מה מבוססת ההערכה שלהם ל-2014 - האחוזים קטנים בהרבה והאחוז הגבוה ביותר הוא 11. כל הקווים שזכו לאחוז גבוה יותר ב-2013 היה בשל שינוי בקו?

בשונה משנה שעברה, השנה אין בקובץ דיוק רכבות לפי קו נסיעה. מישהו יודע למה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה