הרבה שנים עברו מאז 1879 השנה בה המציא תומס אדיסון את הנורה החשמלית. מאז החשמל הוא חלק בלתי נפרד מחיינו וקשה לתאר איך חיינו היו נראים בלעדיו. פורום חשמל ותאורה בא לתת בית לכל אלו שנוגעים בחשמל הן כצרכנים והן כבעלי מקצוע. בפורום לא תמצאו עצות בסיגנון "עשה זאת בעצמך" מכיוון שעיסוק בחשמל לא על ידי חשמלאי מוסמך הינו עבירה על החוק וסכנה ממשית. אני מעמיד לרשותכם את הניסיון של הגולשים וכמובן את שלי
תקציר כמה דיונים מהזמן האחרון בנושא תאורה
להאיר מסדרון בספוט משמע להשאיר נקודות חשוכות או לא מוארות, לכן תכנון טוב ידרוש הרבה ספוטים לכסוי מסדרון,
לכן במקום ספוטים נתקין מנורות שיאירו גם את התקרה כך הפיזור והחזר מהתקרה יאירו יותר שטח בפחות נקודות (בתקרה מאוד גבוה עדיף להתקין את המנורה על הקיר בגובה עד 2,5 מטר), בנוסף רצוי לאורך המסדרון לפחות נקודה אחת לתאורת חרום,
במטבח נתכנן ספוטים או מנורות אחרות שיכסו את כל משטח העבודה בחפיפה למנוע צללים על משטח העבודה,
התקנים קובעים 1500-3000Lm לחדר שינה, 3000-5000Lm תאורה לחדר כללי,
בחלוקה ל 3 גופים/מנורות תפוקת האור לבודדת תהיה כ 1500Lm
חלוקה ל 2 הדלקות אחת תהיה כ 3000Lm והשניה 1500Lm
כך בקלות מכסים את רוב הטווח,
תפוקת אור של נורת לד רגילה 6500K (צבע "אור יום" לבן כחלחל) כ 80-100W/Lm, לכן מספיק 3 נורות לד בהספק 15W,
אפשר כמובן שהבודדת תהיה בהספק קטן אפילו כ 7W
מאוד מומלץ לא לקנות נורות לד שאין עליהן רישום תפוקת אור ב Lm, כי הספק בW אינו משמעותי ביחס לכמה אור יצא מהנורה,
פעם כשהיתה רק נורת לליבון התיחסו בפועל רק ל W (הספק חשמלי) וכיום יש הבדל בעוצמת האור בין יצרנים וסוגי נורות ולכן צריך להתיחס לכמות האור,
daylight "אור יום" מציג את הצבע בצורה נאמנת יותר למקור מהאור החם (זו גם הסיבה שמבזק במצלמה מאיר ב - daylight 6500K),
העברת נקודת חשמל מאחורי ארון - לא מחברים חוטי חשמל במקום שיהיה נסתר,
2 אפשרויות לפתרון:
1 הטובה להחליף חוטים מהקופסה הקרובה או מהלוח ובמקום הקופסאות הישנות להשאיר רק מופה מעבר כשהחוטים עוברים ישר לשקעים,
2 פחות טובה להשאיר את הקופסאות עם חיבורים במהדקים וחור בגב הארון עם מכסה, מהקופסאות להמשיך עם צינור וחוטים חדשים, פחות טוב כי זה פתח לצרות בעתיד כשגם לא זוכרים שיש בגב הארון קופסאות חיבורים
תקציר כמה דיונים מהזמן האחרון בנושא תאורה
להאיר מסדרון בספוט משמע להשאיר נקודות חשוכות או לא מוארות, לכן תכנון טוב ידרוש הרבה ספוטים לכסוי מסדרון,
לכן במקום ספוטים נתקין מנורות שיאירו גם את התקרה כך הפיזור והחזר מהתקרה יאירו יותר שטח בפחות נקודות (בתקרה מאוד גבוה עדיף להתקין את המנורה על הקיר בגובה עד 2,5 מטר), בנוסף רצוי לאורך המסדרון לפחות נקודה אחת לתאורת חרום,
במטבח נתכנן ספוטים או מנורות אחרות שיכסו את כל משטח העבודה בחפיפה למנוע צללים על משטח העבודה,
התקנים קובעים 1500-3000Lm לחדר שינה, 3000-5000Lm תאורה לחדר כללי,
בחלוקה ל 3 גופים/מנורות תפוקת האור לבודדת תהיה כ 1500Lm
חלוקה ל 2 הדלקות אחת תהיה כ 3000Lm והשניה 1500Lm
כך בקלות מכסים את רוב הטווח,
תפוקת אור של נורת לד רגילה 6500K (צבע "אור יום" לבן כחלחל) כ 80-100W/Lm, לכן מספיק 3 נורות לד בהספק 15W,
אפשר כמובן שהבודדת תהיה בהספק קטן אפילו כ 7W
מאוד מומלץ לא לקנות נורות לד שאין עליהן רישום תפוקת אור ב Lm, כי הספק בW אינו משמעותי ביחס לכמה אור יצא מהנורה,
פעם כשהיתה רק נורת לליבון התיחסו בפועל רק ל W (הספק חשמלי) וכיום יש הבדל בעוצמת האור בין יצרנים וסוגי נורות ולכן צריך להתיחס לכמות האור,
daylight "אור יום" מציג את הצבע בצורה נאמנת יותר למקור מהאור החם (זו גם הסיבה שמבזק במצלמה מאיר ב - daylight 6500K),
העברת נקודת חשמל מאחורי ארון - לא מחברים חוטי חשמל במקום שיהיה נסתר,
2 אפשרויות לפתרון:
1 הטובה להחליף חוטים מהקופסה הקרובה או מהלוח ובמקום הקופסאות הישנות להשאיר רק מופה מעבר כשהחוטים עוברים ישר לשקעים,
2 פחות טובה להשאיר את הקופסאות עם חיבורים במהדקים וחור בגב הארון עם מכסה, מהקופסאות להמשיך עם צינור וחוטים חדשים, פחות טוב כי זה פתח לצרות בעתיד כשגם לא זוכרים שיש בגב הארון קופסאות חיבורים