../images/Emo23.gifשלום אלימות שלום אהבה../images/Emo23.gif
הרבה אנשים שואלים אותנו למה "שלום אלימות" ולא שלום לאלימות. הצרוף "שלום אלימות" מבטא את משמעות העבודה שלנו בבתי ספר עם ילדים מורים והורים. "בשלום אלימות" אנו מאמינים שכל ביטויי האלימות למיניהם היא קריאה נואשת לאהבה. ואם נחבק ונקבל אותם הם יתמוססו להם ויפחתו עד למינימום האפשרי. אנו מאמינים שביטויי אלימות הם דלת שדרכה אנו יכולים להגיע למקום של אהבה וקבלה עצמית ושל אהבה מהסביבה. אם נדכא את היצרים שגורמים לאלימות הם לא ייעלמו רק יעברו לשדה אחר או למגרש אחר. כמו לדוגמא מורה שאמרה "אצלי בכיתה לא מפריעים" אבל הילדים בכיתה שלה הכי "מופרעים" בהפסקות. "בשלום אלימות" אנו מאמינים בגישה ההולסטית שהכל קשור להכול שאי אפשר להפריד ולהגיד שאם נלמד את המוח שלנו הכל ייפתר. זה לא עובד, עובדה. במשך השנים האחרונות יש נושא מרכזי במשרד החינוך "הזכות לכבוד והחובה לכבד" ובכל אופן האלימות גואה. למה ? כי לפי התפיסה ההולסטית אנו מכלול: התחושות שלנו, הרגשות שלנו, המחשבות שלנו ורוחנו. בניסיון שלנו להפריד ביניהם אנו מזמינים התעצמות של האלימות. שלום יכול להתרחש בתוכנו רק אם כל המכלול כולו יהיה בשלום: התחושות, הרגשות, המחשבות והרוח שלנו. אנו מזמינים ילדים ומבוגרים לפתח מנהיגות פנימית. האמצעים שאנו משתמשים בהם הם סוגים שונים של מדיטציות (המילה מדיטציה לקוחה משתי מילים בלטינית: מדיטור שמשמעותה להתבונן ומדירי - לרפא) ואכן בשעה שאני לומד שבתוכי פנימה יש שקט, שלווה ורוגע אני מבין שזה רק בידים שלי שאני יכול לבחור בכל רגע נתון איזה חלק שלי אני אוציא החוצה. בגישה של "שלום אלימות" אנו מביאים את חצר בית הספר לכיתה מאפשרים לילדים להתבונן על החלקים השונים בתוכם. על הכעס, העצב והתסכול כמו גם על השמחה והקלילות ולראות שאם אנו יכולים ללמוד לבטא אותם במעגל בלי לפגוע באחר או ברכוש או בעצמי אני יכול ללמוד לשלוט בעצמי, וכך אני לומד להפוך למנהיג של עצמי." אנו מאמינים ויודעים, מתוך ההתנסות עם ציבור גדול מאד בעשרות בתי ספר שעבדנו בהם שזה גם עובד, כי בשעה שהכעס או, עצב או רגשות אחרים לא מודחקים יותר ויש להם מקום, עוצמת ההתפרצויות חסרות השליטה יורדות ואז קורה דבר מופלא ונהדר, האווירה בבית הספר משתנה כי אם כל אחד מאתנו הופך לפחות עצבני ויותר רגוע ושלו זה משפיע על כל בית הספר. כמו שכבר אמרנו, שהכל קשור להכול. בשעה שאני בא אל מישהו מחייך מלא שמחה ואהבה אני מזמין גם אותו לאותו מקום, אך אם אני בא עם אגרוף קפוץ זה גם מה שמחכה לי מהעבר השני. לפי האמונה שלנו כל מה שמתרחש בעולמנו הוא השתקפות של החלקים בתוכנו. קבוצת "שלום אלימות" פועלת בבתי ספר ברחבי הארץ בסדנאות מתמשכות שמטרתם להביא לשינוי האווירה בבית הספר, אנו מאמינים שאהבה ללא תנאי היא לא מילה גסה או בלתי אפשרית והיא מתחילה מהאמרה הנפלאה "ואהבת לרעך כמוך" הדגש הוא על כמוך. רק בשעה שאתה לומד לאהוב את עצמך על כל חלקך ובעיקר אלה שאינך מקבל רק אז אתה יכול ללמוד לאהוב את זולתך. במעגלים של "שלום אלימות" אנו מאפשרים למשתתפים לבטא ולקבל את כל החלקים שבהם ומתוך כך לצמוח ולגדול למקום חדש. תהליכי הקבלה העצמית משלבים עבודה על כל המכלול: תחושות, רגשות, מחשבות והרוח שלנו בעזרת תרגילים ומשחקים בתנועה, בקול, בדמיון מודרך והרבה עבודה בתחומי יצירה שונים. אנו מאמינים שהדרך להתמודד עם תופעות של סמים, אלכוהול, התמכרויות אחרות ואלימות מתחילה מטיפוח הילד הקטן שבתוכנו ע"י מתן אהבה וקבלה ללא תנאי. ואנו עושים את זה בדרך חוויתית פשוטה וישירה. זה נשמע לפעמיים קצת לא מציאותי אך אנו מאמינים שהפתרון לכל המצוקות שלנו מתחיל ומסתיים- בסליחה, קבלה ואהבה בשבילנו אלה מילות הקסם שיכולות להפוך כל מצב גם את הקשה ביותר להזדמנות והתחלה חדשה. תוכנית "הרמוניה" מבית "שלום אלימות" זכתה בפרס "מצילה" ע"י המשרד לביטחון פנים מתוך 250 תוכניות שהוגשו. בעקבות הסקר ובעקבות הצלחה בבתי ספר אחרים אגף שחר במשרד החינוך בודק את האפשרות להכניס את התוכנית באופן מסודר למערכת החינוך. בברכת אור ואהבה שלום ושלווה קבוצת שלום אלימות