הודעת התנצלות לאנשי קיבוץ מסויים(וכנראה עוד כמה) - מה דעתכם?
הודעה שיצאה אל כלל המשתמשים בחיבור האינטרנט דרך הספק של הקיבוץ.
מה דעתכם?
שלום ללקוחות חברת XXX תקשורת
זאת הודעה לגבי סיום סופי של תקלת התקשורת שהחלה אתמול ולא אפשרה למרבית לקוחותינו לגלוש בפורט 80 (HTTP) ולפעמים גם בפורט 443 (HTTPS)
בזמן התקלה פינגים עבדו תקין ודואר עבד אם כי ישנם הודעות שהתעכבו במשלוח / קבלה. גלישה ב SSLVPN עבדה היטב בגלל שינוי גודל חבילת המידע של השיטה.
הגורם לתקלה המורכבת היה שינוי MTU שנגרם עקב שדרוג מערכת גדולה בצד היוצא שלנו לאינטרנט אצל ספקית שלנו.
השדרוג נעשה בשעה 12:40 בצהריים ומאז הייתה בעיה של חלק מחבילות המידע שחרגו מעל גדלים מסוימים לצאת בצורה תקינה לאינטרנט.
ברגע שהצלחנו לאתר את התופעה ניסינו כל מיני דרכים לתת פתרון זמני לתקלה ובמקביל ללחוץ על הספקית שלנו לפתור את הבעיה ולהחזיר את המערכת למצב הקודם שלה. מרגע היוודע דבר התקלה פעלנו באופן רצוף כדי לאתר את הבעיה (תקלה נדירה ומאוד קשה לאיתור) כולל עבודה רצופה כל הלילה מול מספר גורמים לפתרון התקלה ובמקביל להקמת מערכת שתספק פתרון זמני עד לפתרון הבעיה.
היום בבוקר בסביבות השעה 10 בבוקר הצלחנו למצוא שיטה לשנות את גודל חבילות המידע של כלל הפרוטוקולים שיתאימו למצב החדש ובכך אפשרנו גלישה חזרה ברשת. החל מהשעה 14 בצהריים הספקית שלנו הצליחה לשחזר לאחור את המערכת התקולה שגרמה לבעיה ע”י שנמוך מערכת ההפעלה בחזרה למה שהיה קודם וע”י הורדת הטלאי הזמני שבנינו אצלנו בדקנו שכלל המערכות חוזרות לעבודה רגילה.
במשך השעתיים הבאות ראינו דברי דואר שנאגרו בשרתי דואר חיצוניים משתחררים ונמסרים לנמענים
וכמו כן ראינו עליה משמעותית בגרפים ומערכות הבקרה שלנו לגלישה – מה שמעיד על חזרה למצב נורמלי של גלישה.
תקלה זו היא תקלה ראשונה מזה 20 שנה שיוצרת אצלנו השבתת גלישה למשך של כמעט 20 שעות רצופות ואנו לומדים ברצינות מלאה את נושא התקלה ונערכים בעתיד לאפשרויות שיאפשרו לנו מתן מענה פתרון מהיר יותר לתקלה גם אם היא לא התרחשה במערכות שלנו.
אנו מתנצלים על מניעת שירות הגלישה בזמן התקלה ויודעים שאנחנו אחראים לכלל השירותים המסופקים ללקוחותינו גם אם נעשים בשילובם של ספקים שונים אנו נעשה כל שביכולתנו ללמוד מהמקרה החריג שהיה כדי לצמצם בפעם הבאה לזמן מינימלי את הפגיעה בלקוחותינו בזמן התקלה הבאה...
עדי וצוות התמיכה של חברת XXX תקשורת
הודעה שיצאה אל כלל המשתמשים בחיבור האינטרנט דרך הספק של הקיבוץ.
מה דעתכם?
שלום ללקוחות חברת XXX תקשורת
זאת הודעה לגבי סיום סופי של תקלת התקשורת שהחלה אתמול ולא אפשרה למרבית לקוחותינו לגלוש בפורט 80 (HTTP) ולפעמים גם בפורט 443 (HTTPS)
בזמן התקלה פינגים עבדו תקין ודואר עבד אם כי ישנם הודעות שהתעכבו במשלוח / קבלה. גלישה ב SSLVPN עבדה היטב בגלל שינוי גודל חבילת המידע של השיטה.
הגורם לתקלה המורכבת היה שינוי MTU שנגרם עקב שדרוג מערכת גדולה בצד היוצא שלנו לאינטרנט אצל ספקית שלנו.
השדרוג נעשה בשעה 12:40 בצהריים ומאז הייתה בעיה של חלק מחבילות המידע שחרגו מעל גדלים מסוימים לצאת בצורה תקינה לאינטרנט.
ברגע שהצלחנו לאתר את התופעה ניסינו כל מיני דרכים לתת פתרון זמני לתקלה ובמקביל ללחוץ על הספקית שלנו לפתור את הבעיה ולהחזיר את המערכת למצב הקודם שלה. מרגע היוודע דבר התקלה פעלנו באופן רצוף כדי לאתר את הבעיה (תקלה נדירה ומאוד קשה לאיתור) כולל עבודה רצופה כל הלילה מול מספר גורמים לפתרון התקלה ובמקביל להקמת מערכת שתספק פתרון זמני עד לפתרון הבעיה.
היום בבוקר בסביבות השעה 10 בבוקר הצלחנו למצוא שיטה לשנות את גודל חבילות המידע של כלל הפרוטוקולים שיתאימו למצב החדש ובכך אפשרנו גלישה חזרה ברשת. החל מהשעה 14 בצהריים הספקית שלנו הצליחה לשחזר לאחור את המערכת התקולה שגרמה לבעיה ע”י שנמוך מערכת ההפעלה בחזרה למה שהיה קודם וע”י הורדת הטלאי הזמני שבנינו אצלנו בדקנו שכלל המערכות חוזרות לעבודה רגילה.
במשך השעתיים הבאות ראינו דברי דואר שנאגרו בשרתי דואר חיצוניים משתחררים ונמסרים לנמענים
וכמו כן ראינו עליה משמעותית בגרפים ומערכות הבקרה שלנו לגלישה – מה שמעיד על חזרה למצב נורמלי של גלישה.
תקלה זו היא תקלה ראשונה מזה 20 שנה שיוצרת אצלנו השבתת גלישה למשך של כמעט 20 שעות רצופות ואנו לומדים ברצינות מלאה את נושא התקלה ונערכים בעתיד לאפשרויות שיאפשרו לנו מתן מענה פתרון מהיר יותר לתקלה גם אם היא לא התרחשה במערכות שלנו.
אנו מתנצלים על מניעת שירות הגלישה בזמן התקלה ויודעים שאנחנו אחראים לכלל השירותים המסופקים ללקוחותינו גם אם נעשים בשילובם של ספקים שונים אנו נעשה כל שביכולתנו ללמוד מהמקרה החריג שהיה כדי לצמצם בפעם הבאה לזמן מינימלי את הפגיעה בלקוחותינו בזמן התקלה הבאה...
עדי וצוות התמיכה של חברת XXX תקשורת