הודעת טייס ראשי

yschwarz

New member
הודעת טייס ראשי

לאור מספר ארועים חמורים אני מוצא לנכון להתריע בפורם זה בנוסף למכתב מסודר אשר יצא בדרך המקובלת. אנחנו נמצאים בתחילת שנת פעילות 2004 לאחר תרדמת חורף ארוכה. בשבועיים האחרונים ניתן להבחין בפעילות מצומצמת, וללא יוצא מן הכלל בכל יום אני מדווח באופן ישיר או עקיף על ארוע חריג,תאונה,או כמעט ונפגע, * גולש דרגה 2 תאונת המראה וחזרה להר בשרונה בנס לא נפצע. * מדריך אישר לגולש צעיר לטוס ללא שני שחיפים על בסיס קבוע. * גולש וותיק כמעט ונפגע בהמראה לקויה בתבור. * מדריך יצא לטיסת מרחק באמצע השבוע ונחת בc.t.r רמת דוד. * גולשת צעירה המריאה משרונה לאחר שהתבקשה לא לבצע המראה מגולשים וותיקים אשר נחכו באתר עקב תנאים גבוליים. זאת רשימה חלקית בלבד וכל ארוע מטופל בנפרד באופן אישי. המשותף לכל אלו טכניקת המראה לקויה זלזול בחוקים ובחיי אדם וחוסר תשומת לב. כואב לי במיוחד לשמוע על מעורבות מדריכים בהקשר זה ,אשר הינם באופן טבעי משמשים מודל לחיקוי ומחובתם לשמור על רמת בטיחות טיסה וסטנדרטים נאותים. מתוקף היותם שגרירים של האגודה בשטח. שלכם אלון שוייצר טייס ראשי
 

גלעד HPAT

New member
אפשר לקבל פרטים כדי לחסוך אירועים

דומים? כלומר: מה קרה, למה ומה היה צריך להיעשות על מנת להימנע מכל אחד מהאירועים. אחרת במה השכלנו? גלעד
 

חגי זיו

New member
בטח ה"מדריך" שנחת ב- CTR זה

ג.מ. הידוע בחוש התמצאות מפותח מאד .... נקווה שהשנה בליגה הוא יתחיל להפגין רמה טובה יותר!
 
שוייצר שוייצר וואלה גם לי יש מה

לדווח לך במקרה שהאינפורמציה הזאת פיספסה אותך גם ישיר וגם עקיף 1- גולש ותיק המריא ללא קסדה וזאת לאחר שהתבקש לא להמריא כך 2-אותו גולש חוצה גם נתיבי טיסה מדי פעם אבל אני לא חושב שכדאי שנבוא אליו בטענות כי הוא לא עושה את זה בכוונה...(לא וזה לא אני).3-זה למעשה הערה "כללית" צריך לוודא שכל הגולשים מקבלים היתרים ע"פ מנהל תקין ללא שום קיצורי דרך...ובטח ובטח לא לאפשר לגולש\ת לטוס ללא רשיון וללא מבחן בגלל מחסור בבוחנים.ויש עוד אבל זה לא ישרת את המטרה... בקיצור צריך לעשות בדק בית לגבי הבחור הזה ג.מ אני מכיר אותו באופן אישי והוא נחת על כביש הסרגל בכניסה לעפולה ולא t.f.m.r.c רמת דוד
 

ג ל נ ט י

New member
מה לעשות, נשבר לו ה P.T.T ועוד לפני

שהתחיל להשתמש ב iPAQ ולפני שפתח את ה GPS
 
ctr

עצמוני הנכבד CTR הינו שטח שיפוט אווירי של שדה תעופה. בדרך כלל רדיוס של כמעט 10ק"מ ולגובה משתנה אך לא פחות מ750מטר בדרך כלל אין להיכנס לאיזור זה ללא קשר עם מגדל הפיקוח של שדה התעופה
 

avron

New member
CTR - abraviation for CnTRoll

CTR זהוא קיצור בכתב של המילה Controll והכוונה ל Controled zone, אזור מבוקר. במינוחים של שדה תעופה, ה CTR סוגר בתוכו את ההקפה - מסלולי הגישה וההמראה מהשדה. בשביל גלשן להיות בפנים זה מתקון לאסון. 80% מההתנגשויות באויר קורות בתוך ה CTR. כשטייס מבצע הקפה לנחיתה (לאחר שהמגדל נתן לו רשות), הוא עסוק בהרבה מאוד דברים ולא יעלה כלל בדעתו לחפש כלי טייס אחר שאיננו אמור להמצא שם.
 
למעלה