הודעת "רכבת ישראל": הישגי חטיבת המטענים ברבעון 1, 2015.הודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.
מצ"ב הודעה לעיתונות ותצלום באדיבות "נתיבי ישראל".
איך מוסבר הגידול? 44% זה הרבההודעת "רכבת ישראל": הישגי חטיבת המטענים ברבעון 1, 2015.
שלום,
ברבעון הראשון של 2015 השיגה חטיבת המטענים של רכבת ישראל עלייה של %44 במספר המכולות המשונעות בין הנמלים ו-%48 גידול בהכנסה.
במהלך השנתיים האחרונות חל שיפור משמעותי בהישגי חטיבת המטענים, ברווחים ובשיפור השירות ללקוחות החטיבה.
מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
יש לי רק תיאוריה להציע.איך מוסבר הגידול? 44% זה הרבה
נשמע הגיוני - מדובר בחטיבה עם פעילות מצומצמת ומפסידה הרבהיש לי רק תיאוריה להציע.
והתיאוריה שלי מניחה שבהיקף הפעילות הקטן שיש לחטיבת המטענים של הרכבת, כל עסקה משמעותית שמתווספת לפעילות החטיבה, מגדילה באחוזים ניכרים את נפח הפעילות. כעת, כל מה שנותר לי זה למצוא את אותה עסקה.
נ.ב: דומני שפרסמתי בזמנו איזושהי הודעת דוברות על עסקה שחתמה הרכבת מול כי"ל, אבל איני בטוח ביחס לתאריך ההודעה.
לא ברור מי בכלל משתמש בשירות שלהם.נשמע הגיוני - מדובר בחטיבה עם פעילות מצומצמת ומפסידה הרבה
כל תוספת קטנה מעלה בעשרות אחוזים את התנועה
זה תלוי בקווי הספנות והתפלגות בין מכולות ייצוא לייבוא.יש לי רק תיאוריה להציע.
והתיאוריה שלי מניחה שבהיקף הפעילות הקטן שיש לחטיבת המטענים של הרכבת, כל עסקה משמעותית שמתווספת לפעילות החטיבה, מגדילה באחוזים ניכרים את נפח הפעילות. כעת, כל מה שנותר לי זה למצוא את אותה עסקה.
נ.ב: דומני שפרסמתי בזמנו איזושהי הודעת דוברות על עסקה שחתמה הרכבת מול כי"ל, אבל איני בטוח ביחס לתאריך ההודעה.
זה לא נראה סבירזה תלוי בקווי הספנות והתפלגות בין מכולות ייצוא לייבוא.
קווי הספנות משתנים מידי פעם ואיתם גם ייעדי הספינות (חיפה או אשדוד). בנוסף לכך, לעיתים נוצרים מצבים שמנמל אחד יש יותר ייצוא ומנמל אחר יש יותר ייבוא. הדברים האלו יוצרים אי-איזון של המכולות בין הנמלים (זאת אומרת בנמל אחד יש עודף מכולות ובנמל אחר חוסר). מיכוון ששני הנמלים מחוברים לרכבת, הדרך היעילה ביותר לווסת את אי המאזן הזה הוא באמצעות הרכבת. בנוסף, ישנם ייבואנים שהמרכזים הלוגיסטיים שלהם ממוקמים בנמל האחר והרכבת מובילה להם את המכולות מנמל אחד לשני.
הרכבת וחברת נמלי ישראל מאוד מעוניינת בהגדלת שינוע המכולות מהנמלים באמצעות הרכבת. כרגע חנ"י מחפשת גוף שיתפעל את מסוף המכולות החדש שנבנה בעורף נמל אשדוד וגם מקדמת תוכנית לבניית ערוגת העמסת מכולות שלישית בנמל חיפה.
המון אבל לא כולן.זה לא נראה סביר
בהתחשב בכך שיש המון אוניות שפוקדות גם את נמל אשדוד וגם את נמל חיפה באותו הסבב.
זה נשמע מאוד מאוד לא סביר.המון אבל לא כולן.
בנוסף, לפעמים יש מצבים שמכולה היא בשטעון (זאת אומרת שמגיעה מחו"ל ויעדה לחו"ל) אבל מקטע ההובלה השני שלה יוצא מהנמל האחר וצריך לשנע את המכולה אליו.
תתפלא אבלזה נשמע מאוד מאוד לא סביר.
הרי מקרה כזה הוא לצורך העניין כמו טיסת קונקשן.
אתה כאזרח ישראלי נוסע דרך לונדון כדי להגיע לניו יורק.
 
הסיכוי שאתה כאזרח ישראלי תלך לחפש פתרון מחוץ למערכת הזמנת הטיסות הוא אפסי.
אתה לא תחפש טיסה מישראל ללוטון ואז תחפש רכבת מתאימה מלוטון להית'רו כדי לתפוס טיסה לניו יורק.
אתה פשוט לא תשתמש במקום הזה לקונקשן.
בכולם -> בעולםתתפלא אבל
אני זוכר שלפני שנתיים-שלוש חברת MSC שהיא חברת הספנות השנייה בגודלה בכולם סיפקה שירות שהסתמך בין השאר על הרכבת להעברת מכולות בשטעון בין חיפה לאשדוד. הנה כתבה:
 
http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=177922
זה לא קיים יותרתתפלא אבל
אני זוכר שלפני שנתיים-שלוש חברת MSC שהיא חברת הספנות השנייה בגודלה בכולם סיפקה שירות שהסתמך בין השאר על הרכבת להעברת מכולות בשטעון בין חיפה לאשדוד. הנה כתבה:
 
http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=177922
כמו שאמרתי, קווי הספנות משתנים מידי פעם.זה לא קיים יותר
MSC פוקדת גם את חיפה וגם את אשדוד. בשני הכיוונים.
יש להם קו שפורק בחיפה וממשיך לאשדוד וגם יש הפוך.
 
אתה יכול ב PORT2PORT לראות את זה.
 
אולי זה היה כך פעם. היום אותה אוניה של MSC פוקדת את שניהםכמו שאמרתי, קווי הספנות משתנים מידי פעם.
גם אז למיטב זכרוני MSC פעלו משני הנמלים רק שהשירות המסויים הזה פקד רק את חיפה. זה שאוניות אחרות של MSC פקדו את שני הנמלים לא ממש שינה כי הם לא הסתמכו על אוניה אחרת שתעביר להם את המכולות בין הנמלים (זה ייקח יותר מדי זמן וחשוף לבעיות של תזמון ואיחורים), הם היו זקוקים לרכבת כדי להבטיח שתוך כמה שעות מרגע הפריקה בחיפה כל המכולות בשטעון יהיו בדרכן לאשדוד. אמנם קו הספנות הזה אינו עוצר בחיפה יותר אבל זה לא אומר שהעיקרון הזה לא מייושם יותר בקווים אחרים.
 
בנוסף, ברכבת לא היו הכי ערוכים לשינוע כזה לפני כמה שנים אז אבל היום היכולות השתפרו. לקראת סוף השנה אמורים גם להגיע עוד קטרי משא מחו"ל כך שהיכולות ימשיכו להשתפר.
אל תתלה על קו זה או אחר.אולי זה היה כך פעם. היום אותה אוניה של MSC פוקדת את שניהם
זה אומנם לא בכל הקווים של MSC אבל אתה יכול להסתכל במערכת של PORT2PORT ולראות שזמן המעבר מחיפה לאשדוד ולהפך הוא יום אחד ברוב הקווים. באותה האוניה.
 
מנגד, יש קווים אחרים שבהם זמן המעבר הוא 5 ימים שבהם אתה ממתין לאוניה אחרת.. בשום מקרה אין שם הצעה לרכבת.
אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.אל תתלה על קו זה או אחר.
אני מדבר על כך שייתכן ועיקרון השטעון בשילוב הרכבת עדיין מייושם אבל עבור קווי הפלגה אחרים. תכל׳ס כרגע הרכבת מעבירה כיום כ-300 יחידות מכולות ביום בין הנמלים ואפשרי שחלק מהם הן בשביל שטעון.
בקשר לשינוע ברכבת עצמו, הסידור עבור זה נעשה ישירות בין הסוכנויות לרכבת וזה לא משהו שתראה ב port2port
הקו שמגיע לנתב"ג מגיע לתחנת הנוסעים התת קרקעית....אני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.
זה בדיוק כמו שאתה כישראלי יכול לטוס מאילת לשדה דב, לקחת מונית לנתב"ג ומשם לטוס לחו"ל.
 
אזרח זר שלא מכיר את הארץ כנראה שלא יהיה מודע לאופציה הזאת ולא יבחר בה.
 
אישית, אני לא יכול שלא לתהות איך זה שלמרות שרכבת ישראל מגיעה לנתב"ג היא לא מעורבת בכלל בשינוע מטענים לשם.
בהובלה אווירית המטענים בהיקפים קטניםאני מאמין שההעברה הזאת היא עבור לקוחות ישראלים.
זה בדיוק כמו שאתה כישראלי יכול לטוס מאילת לשדה דב, לקחת מונית לנתב"ג ומשם לטוס לחו"ל.
 
אזרח זר שלא מכיר את הארץ כנראה שלא יהיה מודע לאופציה הזאת ולא יבחר בה.
 
אישית, אני לא יכול שלא לתהות איך זה שלמרות שרכבת ישראל מגיעה לנתב"ג היא לא מעורבת בכלל בשינוע מטענים לשם.
התמונה קצת מטעה, וגם ההודעההודעת משרד התחבורה: פתיחת קטע חמד-שורש בכביש 1.
מצ"ב הודעה לעיתונות ותצלום באדיבות "נתיבי ישראל".
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.