הודעת ר"י: נחתם חוזה הובלות ענק עם MSC

מצב
הנושא נעול.
אי ההשקעה ברכבות נבעה מ-22 סיבות. קוצר ראות

ההשוואה שלי לאירופה וצפון אמריקה נגעה רק
בנושא החשמליות לפני 100 שנה. אני לא משווה אותם לישראל בנושא הובלת משאות, כי גיאוגרפית ההבדלים הם עצומים: ישראל היא "מדינת אי" ואלה יבשות שלמות.

אבל אין גם קשר למצב "הייחודי" של ישראל ובטח לא להיותה מדינה יהודית. לפי ההגיון שלך היה צריך להמשיך בצנע גם כיום כי הוצאות הביטחון כאן כל כך גדולות. בפועל יש לישראל כלכלה חזקה שיכולה להרשות לעצמה השקעה רצינית בתשתיות, וביחוד בתשתיות כלכליות שישאו פירות בעתיד. אם כבר אז ההפך - השקעה בתשתיות כאלה רק משפרת את כלכלת המדינה (ומכאן גם את היכולת לממן הוצאות ביטחון גדולות), ועל אי-ההשקעה ברכבות, שהסיבה הכמעט-בלעדית לה היא קוצר ראות ולחץ מצד גורמים אינטרסנטים, אנחנו משלמים עד היום.

חשוב להדגיש - בשום מקום לא טענתי שרכבות משא יבואו על חשבון הובלה במשאיות, להפך.
אי ההשקעה ברכבות נבעה מ-22 סיבות. קוצר ראות
היתה סיבה משנית. לחץ מצד אינטרסנטים היתה אחת הסיבות המרכזיות אך היו עוד סיבות מרכזיות כבדות משקל. אם תחפש בארכיון הפורום תוכל למצוא הודעה עם כל ה-22. למיטב הבנתי, הגורמים האינטרסנטיים כמו "שלב" ו-"אגד", היו קרדינליים בסרובם לתת יד לענין והביעו את התנגדותם ואיומייהם בכל פורום אפשרי. יחד עם זאת, השואה היא ככל הנראה הגורם הראשי. בשנת 1994 ערכתי סקר בענין ושאלתי 501 מרואיינים במסגרת לימודיי במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. תוכל לראות את כל המחקר בספרייה של המכון, אם תרצה.
 

amit1270

New member
קוצר ראות היא "סיבת על"

אי ההשקעה ברכבות נבעה מ-22 סיבות. קוצר ראות
היתה סיבה משנית. לחץ מצד אינטרסנטים היתה אחת הסיבות המרכזיות אך היו עוד סיבות מרכזיות כבדות משקל. אם תחפש בארכיון הפורום תוכל למצוא הודעה עם כל ה-22. למיטב הבנתי, הגורמים האינטרסנטיים כמו "שלב" ו-"אגד", היו קרדינליים בסרובם לתת יד לענין והביעו את התנגדותם ואיומייהם בכל פורום אפשרי. יחד עם זאת, השואה היא ככל הנראה הגורם הראשי. בשנת 1994 ערכתי סקר בענין ושאלתי 501 מרואיינים במסגרת לימודיי במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. תוכל לראות את כל המחקר בספרייה של המכון, אם תרצה.
קוצר ראות היא "סיבת על"
אני לא חושב שיש דרך להגדיר אותה כקטגוריה בפני עצמה.
 
בדיוק כמו מחלקי הקרח, הדוורים, ופועלי הטקסטיל

אבטלת נהגי משאיות לא צריכה להיות שיקול מרכזי
בפיתוח רשת רכבות משא, כמו שאבטלת העגלונים לא הייתה שיקול בפיתוח רשת קווי החשמלית מאז סוף המאה ה-19 בערי אירופה וצפון אמריקה.

מעבר לכך, לא בטוח שתעסוקת נהגי המשאיות תפחת באופן משמעותי או בכלל. סביר יותר שהשוק יגדל. רכבות משא לעולם לא יחליפו משאיות באופן מלא, כי הן אף פעם לא יגיעו לכל דלת. אלה אמצעים משלימים, בדומה לרכבת נוסעים ואוטובוס.
בדיוק כמו מחלקי הקרח, הדוורים, ופועלי הטקסטיל
שהיו רבים יותר לפני 50 שנים.
 

luckydude

Active member


בדיוק כמו מחלקי הקרח, הדוורים, ופועלי הטקסטיל
שהיו רבים יותר לפני 50 שנים.
 

luckydude

Active member
הרכבת היא מרכיב מרכזי בשירות המהפכני החדש

אבל חברת MSC לא הגיבה על הדברים:
הנה ציטוט מתוך הכתבה:
..."מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר: "היום מהווה רכבת ישראל 8 אחוז בלבד מפלח שוק הובלת המטענים בישראל. אני מאמין כי באמצעות השקעה נכונה בתחום זה, אנו יכולים לשלש את היקף הפעילות בתוך שנים וכך להגדיל משמעותית את הכנסות החברה ובמקביל - להוריד מכבישי הארץ אלפי משאיות ולצמצם את תאונות הדרכים וזיהום האוויר".
מחברת MSC ישראל לא נמסרה כל תגובה לדברים".
קצת תמוה בעיניי, ולא רק זאת אלא גם זאת: האם מנכ"ל הרכבת מתעתד להגיע בעוד מס' שנים לא מוגדר שלא הגדיר, רק ל-24% הובלה מפלח השוק??? זה היעוד שלו??? מגוחך ! זה כל היעד???
והאם הוא חושב שיצליח להוריד אלפי משאיות מהכבישים??? האם הוא בעצמו עם משכורתו העלובה באופן יחסי, יוכל לממן את פרנסתם של כל אותם נהגי משאיות??? האם הוא חושב שכוחו רב מכוחם??? כמדומני נהגי המשאיות הכבדות בישראל אינם פראיירים ולא יוותרו בקלות על פרנסה בטוחה, מה גם שכוחם שווה ערך לכמעט שני מנדאטים בכנסת, כולל בני משפחתם.
ההודעה שלו כללית מדי ובמאמר אין אפילו אפס התייחסות לדבריו מאת חברת MSC ישראל. מדוע??????
הכתבה: http://www.port2port.co.il/?CategoryID=336&ArticleID=74911.

הרכבת היא מרכיב מרכזי בשירות המהפכני החדש
של MSC לארה״ב, ומנכ״ל MSC התייחס לחשיבות הרבה של הרכבת למיזם בעבר. השירות החדש מקצר את זמן המשלוח לארה״ב בשבוע בערך, מה שפותח הרבה אפשרויות חדשות בייצוא לארה״ב, במיוחד של מוצרים חקלאיים.

ה״בעייה״ שהרכבת נדרשה לפתור לMSC היא שרוב הייבוא לארץ מגיע לאשדוד ורוב הייצוא יוצא מחיפה. מיכיוון שהאוניות בשירות החדש אינן פוקדות את נמל אשדוד, יש להעביר כמות לא קטנה, ובמהירות, מכולות ייבוא מחיפה לאשדוד ומכולות ייצוא בכיוון השני. עלות וסירבול העברת כמות כה גדולה של מכולות באמצעות משאיות היתה הופכת את המיזם החשוב הזה להרבה פחות אטרקטיבי, וייתכן שהוא לא היה יוצא לפועל אלמלא הרכבת היתה מוכנה ומסוגלת להעביר את המכולות בין הנמלים בכמות ובחלון הזמן המצומצם שנדרש.
 
יפה - בקיצור ארץ חלם....

הרכבת היא מרכיב מרכזי בשירות המהפכני החדש
של MSC לארה״ב, ומנכ״ל MSC התייחס לחשיבות הרבה של הרכבת למיזם בעבר. השירות החדש מקצר את זמן המשלוח לארה״ב בשבוע בערך, מה שפותח הרבה אפשרויות חדשות בייצוא לארה״ב, במיוחד של מוצרים חקלאיים.

ה״בעייה״ שהרכבת נדרשה לפתור לMSC היא שרוב הייבוא לארץ מגיע לאשדוד ורוב הייצוא יוצא מחיפה. מיכיוון שהאוניות בשירות החדש אינן פוקדות את נמל אשדוד, יש להעביר כמות לא קטנה, ובמהירות, מכולות ייבוא מחיפה לאשדוד ומכולות ייצוא בכיוון השני. עלות וסירבול העברת כמות כה גדולה של מכולות באמצעות משאיות היתה הופכת את המיזם החשוב הזה להרבה פחות אטרקטיבי, וייתכן שהוא לא היה יוצא לפועל אלמלא הרכבת היתה מוכנה ומסוגלת להעביר את המכולות בין הנמלים בכמות ובחלון הזמן המצומצם שנדרש.
יפה - בקיצור ארץ חלם....
וטירוף מוחלט....חבל שהאוניות בשירות החדש לא פוקדות את נמל אשדוד.....טוב, נו....מישהו באשדוד לא חשב להעמיק מספיק את עומק הים ליד רציפי נמל היובל.....עוד ארץ חלם....ועוד טימטום ישראלי אופייני של פוליטיקאים וקברניטים קווזי-דמו-מקצועיים ששווים לתחת.... העיקר לשבת במשרד ממוזג עם עניבה ולפזול לרגליים של הפקידה.....זו מהות ישראלית או תמצית מדוייקת של קבלת החלטות בישראל בה מס' אנשי המקצוע הרכבתיים האמיתיים שואף לאפס......
 
אביתר, הרשה לי להגיב על כמה מדבריך

יפה - בקיצור ארץ חלם....
וטירוף מוחלט....חבל שהאוניות בשירות החדש לא פוקדות את נמל אשדוד.....טוב, נו....מישהו באשדוד לא חשב להעמיק מספיק את עומק הים ליד רציפי נמל היובל.....עוד ארץ חלם....ועוד טימטום ישראלי אופייני של פוליטיקאים וקברניטים קווזי-דמו-מקצועיים ששווים לתחת.... העיקר לשבת במשרד ממוזג עם עניבה ולפזול לרגליים של הפקידה.....זו מהות ישראלית או תמצית מדוייקת של קבלת החלטות בישראל בה מס' אנשי המקצוע הרכבתיים האמיתיים שואף לאפס......
אביתר, הרשה לי להגיב על כמה מדבריך
ראשית, "הנהגים לא יוותרו". הם יוותרו בדיוק כמו שקואופרטיבים שידועים לך ולי ויתרו.
דבר שני, המהלך לא נעשה לשם שמיים אלא לשם העסק ואם החברה הזרה חושבת שתרוויח יותר מזה שאניותיה יפקדו נמל אחד בלבד, אז הם יודעים היטב על מה הם מדברים. וגם אתה ואני יודעים שאניה שעוגנת עולה יותר מאניה שנוסעת ולכן נחסך כאן זמן עגינה. זה שהם בחרו בחיפה זאת לדעתי תוצאה מבורכת של תחרות שכנראהמתחילה בין שני נמלים ולדעתי כל תחרות מבורכת.
אל תשכחו גם שמדובר בשינוע לא רק בקו חיפה-נמל אשדוד אלא גם למרכזים הלוגיסטים באשדוד אז אם יותר זול לפרוק בחיפה ולהסיע לאשדוד, אין לאנשי נמל אשדוד להלין אלא על עצמם.
ונקודה שולית, מי שהוביל את בניית נמל היובל לא בדיוק ישב במשרד אלא היה בשטח ולבסוף נסחף לים ונהרג. אם יש בעיה של עומק זה תלוי בחוסר המיקצועיות של המזמין (רשות הנמלים) ואין לזה קשר עם רכבתאות.
 
לצערי אני נאלץ להסכים עם מירב דברייך אך

אביתר, הרשה לי להגיב על כמה מדבריך
ראשית, "הנהגים לא יוותרו". הם יוותרו בדיוק כמו שקואופרטיבים שידועים לך ולי ויתרו.
דבר שני, המהלך לא נעשה לשם שמיים אלא לשם העסק ואם החברה הזרה חושבת שתרוויח יותר מזה שאניותיה יפקדו נמל אחד בלבד, אז הם יודעים היטב על מה הם מדברים. וגם אתה ואני יודעים שאניה שעוגנת עולה יותר מאניה שנוסעת ולכן נחסך כאן זמן עגינה. זה שהם בחרו בחיפה זאת לדעתי תוצאה מבורכת של תחרות שכנראהמתחילה בין שני נמלים ולדעתי כל תחרות מבורכת.
אל תשכחו גם שמדובר בשינוע לא רק בקו חיפה-נמל אשדוד אלא גם למרכזים הלוגיסטים באשדוד אז אם יותר זול לפרוק בחיפה ולהסיע לאשדוד, אין לאנשי נמל אשדוד להלין אלא על עצמם.
ונקודה שולית, מי שהוביל את בניית נמל היובל לא בדיוק ישב במשרד אלא היה בשטח ולבסוף נסחף לים ונהרג. אם יש בעיה של עומק זה תלוי בחוסר המיקצועיות של המזמין (רשות הנמלים) ואין לזה קשר עם רכבתאות.
לצערי אני נאלץ להסכים עם מירב דברייך אך
אותו אדם ש"נפל" משובר הגלים באותו בוקר חורפי אל הים, גם התגלה כאדם צבוע שבנה בית למאהבת שלו מול הבית של אשתו בתל-עדשים...
הצניעות שלו באה להסתיר את אופיו האמיתי שלא היה ישר במקרים רבים...
אולי הבעיה היא של רשות הנמלים אך היא היתה ממוזגת עם הרכבת שנים רבות והיה מספיק זמן לחקור לאיזה כיוון נושבת הרוח...
ומבחינה רכבתית: אני מכיר אישית לא מעט מהרכבתאים בארץ ומהיכרות זו התרשמתי יותר לרעה מאשר לטובה. כאשר מנהל מחלקה אינו מבין ביטוי לועזי שיש לו קשר עם רכבתאות, אומר דרשני.....כאשר 95 אחוזים מהבכירים ברכבת לא מסוגלים לקרוא מאמר מקצועי באנגלית, אומר דרשני.....והרשימה עוד ארוכה.......
 

luckydude

Active member
אכן.

אביתר, הרשה לי להגיב על כמה מדבריך
ראשית, "הנהגים לא יוותרו". הם יוותרו בדיוק כמו שקואופרטיבים שידועים לך ולי ויתרו.
דבר שני, המהלך לא נעשה לשם שמיים אלא לשם העסק ואם החברה הזרה חושבת שתרוויח יותר מזה שאניותיה יפקדו נמל אחד בלבד, אז הם יודעים היטב על מה הם מדברים. וגם אתה ואני יודעים שאניה שעוגנת עולה יותר מאניה שנוסעת ולכן נחסך כאן זמן עגינה. זה שהם בחרו בחיפה זאת לדעתי תוצאה מבורכת של תחרות שכנראהמתחילה בין שני נמלים ולדעתי כל תחרות מבורכת.
אל תשכחו גם שמדובר בשינוע לא רק בקו חיפה-נמל אשדוד אלא גם למרכזים הלוגיסטים באשדוד אז אם יותר זול לפרוק בחיפה ולהסיע לאשדוד, אין לאנשי נמל אשדוד להלין אלא על עצמם.
ונקודה שולית, מי שהוביל את בניית נמל היובל לא בדיוק ישב במשרד אלא היה בשטח ולבסוף נסחף לים ונהרג. אם יש בעיה של עומק זה תלוי בחוסר המיקצועיות של המזמין (רשות הנמלים) ואין לזה קשר עם רכבתאות.
אכן.
אני חושב שכדאי לציין שאין פסול בבחירת פקידת השירות החדש בחיפה. השירות הנו דו-כיווני והאוניות ממשיכות "בכיוון השני" מחיפה למזרח הרחוק ולכן יש גם פרופיל ייצוא (שבדכ"ל יוצא מחיפה) וגם ייבוא (שבדכ"ל מגיע לאשדוד) בשירות החדש. לMSC היו מספר שיקולים בבחירת חיפה ובחירת נמל פקידה אחד ולא שניים. בעיקרון זה קשור בזמן רציף פנוי והצורך במשמרות מסויימות פנוייות שיותר זמינים בחיפה כרגע מאשדוד. בכל מקרה, למיטב ידיעתי, גם באשדוד יש רציפים עם עומק של 15.5מ' כמו בנמל הכרמל בחיפה. היו גם אילוצים תפעוליים נוספים של MSC שאיפשרו רק עצירה אחת בארץ. בכל מקרה, אם הרכבת היא הגורם המשלים שמאפשר להפעיל שירות חשוב שכזה למרות האילוצים הכלליים שבמסגרתו, אזי יש להסתכל על שילוב הרכבת כמשהו מבורך ולא להפך. ומה זה קשור לרמת האנגלית של עובדים מסויימים ברכבת ועוד שאר ירקות אני לא ממש מבין.
 
רמת האנגלית של מנהלי מחלקות

אכן.
אני חושב שכדאי לציין שאין פסול בבחירת פקידת השירות החדש בחיפה. השירות הנו דו-כיווני והאוניות ממשיכות "בכיוון השני" מחיפה למזרח הרחוק ולכן יש גם פרופיל ייצוא (שבדכ"ל יוצא מחיפה) וגם ייבוא (שבדכ"ל מגיע לאשדוד) בשירות החדש. לMSC היו מספר שיקולים בבחירת חיפה ובחירת נמל פקידה אחד ולא שניים. בעיקרון זה קשור בזמן רציף פנוי והצורך במשמרות מסויימות פנוייות שיותר זמינים בחיפה כרגע מאשדוד. בכל מקרה, למיטב ידיעתי, גם באשדוד יש רציפים עם עומק של 15.5מ' כמו בנמל הכרמל בחיפה. היו גם אילוצים תפעוליים נוספים של MSC שאיפשרו רק עצירה אחת בארץ. בכל מקרה, אם הרכבת היא הגורם המשלים שמאפשר להפעיל שירות חשוב שכזה למרות האילוצים הכלליים שבמסגרתו, אזי יש להסתכל על שילוב הרכבת כמשהו מבורך ולא להפך. ומה זה קשור לרמת האנגלית של עובדים מסויימים ברכבת ועוד שאר ירקות אני לא ממש מבין.
רמת האנגלית של מנהלי מחלקות
ברכבת קלוקלת. במו עיניי ראיתי כיצד חומרים טכניים חשובים נזרקים לפח מחוסר יכולתו של הבוס לקרוא את השפה האנגלית.
לידיעתך: התכנון של הנמל - נמל היובל, היה במשותף עם גורמים ברכבת בגלל הנחת המסילות אליו. איש לא לקח בחשבון את 12 האוניות הענקיות והחדשות של MSC ולכן יש כאן הפקרות. גם המסילות קצרות מדי....גם רכבת תאלץ לבצע לא מעט נגלות בנמל עקב כך. ארץ חלם בהתגלמותה וכל מה שכתבתי נקשר. להערכתי עדיף להתחיל מיד בהקמת הנמל הדרומי באשדוד ורק אח"כ לעבור לשדרוג נמל חיפה ונמל הקישון. קרא על כך הרחבה באתר PORT2PORT. לפי הבנתי - נמל אשדוד לא יכול כיום לקלוט את אוניות הענק עקב בעיה בעומק המים ליד הרציפים.
 
אני אגלה לך סוד...

רמת האנגלית של מנהלי מחלקות
ברכבת קלוקלת. במו עיניי ראיתי כיצד חומרים טכניים חשובים נזרקים לפח מחוסר יכולתו של הבוס לקרוא את השפה האנגלית.
לידיעתך: התכנון של הנמל - נמל היובל, היה במשותף עם גורמים ברכבת בגלל הנחת המסילות אליו. איש לא לקח בחשבון את 12 האוניות הענקיות והחדשות של MSC ולכן יש כאן הפקרות. גם המסילות קצרות מדי....גם רכבת תאלץ לבצע לא מעט נגלות בנמל עקב כך. ארץ חלם בהתגלמותה וכל מה שכתבתי נקשר. להערכתי עדיף להתחיל מיד בהקמת הנמל הדרומי באשדוד ורק אח"כ לעבור לשדרוג נמל חיפה ונמל הקישון. קרא על כך הרחבה באתר PORT2PORT. לפי הבנתי - נמל אשדוד לא יכול כיום לקלוט את אוניות הענק עקב בעיה בעומק המים ליד הרציפים.
אני אגלה לך סוד...
אוניות מסדר גודל כזה, מבקרות מזה זמן באשדוד.
 
סוד? אני מגיע לנמל אשדוד לאחרונה לא מעט

אני אגלה לך סוד...
אוניות מסדר גודל כזה, מבקרות מזה זמן באשדוד.
סוד? אני מגיע לנמל אשדוד לאחרונה לא מעט
ובתקופה האחרונה הייתי בנמל מס' פעמים ולא נתקלתי באוניות כאלו. שאלתי לגבייהן לא פעם אחת ונעניתי שהן לא יכולות לעגון ברציפים הקיימים. עניין אותי במיוחד לראות ולצלם אוניה כזו ופשוט אין. נאלצתי להסתפק בצילום של ציוד נייד מכמה סוגים שונים.
 
לדוגמא

סוד? אני מגיע לנמל אשדוד לאחרונה לא מעט
ובתקופה האחרונה הייתי בנמל מס' פעמים ולא נתקלתי באוניות כאלו. שאלתי לגבייהן לא פעם אחת ונעניתי שהן לא יכולות לעגון ברציפים הקיימים. עניין אותי במיוחד לראות ולצלם אוניה כזו ופשוט אין. נאלצתי להסתפק בצילום של ציוד נייד מכמה סוגים שונים.
לדוגמא
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=372665000
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=370587000
 
חיפשת לא טוב...

איפה כתוב שהיא היתה באשדוד?
אם תחפש באתר האינטרנט של הנמל וברשימות של האתר PORT2PORT תראה שהיא לא ביקרה בנמל...
חיפשת לא טוב...
ומקורות המידע שלך לא מדייקים
.
תבחר "צפויות תוך 30 יום", ו"נמל אשדוד".
HENRY HUDSON BRIDGE והשניה כבר ביקרו יותר מפעם אחת, והיו יותר גדולות שאיני זוכר את שמם.
HENRY HUDSON BRIDGE צפויה להגיע ביום שבת הקרוב.
.
[URL='http://www.israports.co.il/OutSide/Pages/Status.as</a>px']http://www.israports.co.il/OutSide/Pages/Status.aspx[/URL]
 
יפה ! כל זה מוכיח את טענתי המרכזית:

חיפשת לא טוב...
ומקורות המידע שלך לא מדייקים
.
תבחר "צפויות תוך 30 יום", ו"נמל אשדוד".
HENRY HUDSON BRIDGE והשניה כבר ביקרו יותר מפעם אחת, והיו יותר גדולות שאיני זוכר את שמם.
HENRY HUDSON BRIDGE צפויה להגיע ביום שבת הקרוב.
.
[URL='http://www.israports.co.il/OutSide/Pages/Status.as</a>px']http://www.israports.co.il/OutSide/Pages/Status.aspx[/URL]
יפה ! כל זה מוכיח את טענתי המרכזית:
שההפלגה לנמל חיפה מיותרת וטיפשית כי תגרור אחריה כמות רבה של רכבות משא איטיות ומיותרות שתפרענה לרכבות הנוסעים בקו הראשי. זה מה שנקרא חוזה סזיפי. אבל כפי שנאמר בהודעה אחרת - יש פה עסק של אינטרסנטים עם הרבה כסף ועם הרבה ביזבוז וחוסר יעול, כך שמה הפלא....הרי מישהו צריך להרוויח למרות שניתן להתייעל.
 

luckydude

Active member
רציף 23 באשדוד הוא באותו עומק של נמל הכרמל

סוד? אני מגיע לנמל אשדוד לאחרונה לא מעט
ובתקופה האחרונה הייתי בנמל מס' פעמים ולא נתקלתי באוניות כאלו. שאלתי לגבייהן לא פעם אחת ונעניתי שהן לא יכולות לעגון ברציפים הקיימים. עניין אותי במיוחד לראות ולצלם אוניה כזו ופשוט אין. נאלצתי להסתפק בצילום של ציוד נייד מכמה סוגים שונים.
רציף 23 באשדוד הוא באותו עומק של נמל הכרמל
בחיפה.

בקשר לשירות הרכבתי לנמל אשדוד - הוא אמור להשתדרג במסגרת מסוף הרכבת החדש שנבנה שם עכשיו בעלות של רבע מילארד שקל.
 
לא ראיתי ברשימות של האוניות הנכנסות לנמל

רציף 23 באשדוד הוא באותו עומק של נמל הכרמל
בחיפה.

בקשר לשירות הרכבתי לנמל אשדוד - הוא אמור להשתדרג במסגרת מסוף הרכבת החדש שנבנה שם עכשיו בעלות של רבע מילארד שקל.
לא ראיתי ברשימות של האוניות הנכנסות לנמל
אשדוד באתר האינטרנט של הנמל, שום אוניה בסדרי גודל כאלה. והייתי לאחרונה 3 פעמים בנמל אשדוד ושלוש פעמים בנמל הקישון. גם את נמל חיפה ישדרגו כי הבינו שאין ברירה אחרת. לא יודע מה הסיבה שהם מעדיפים להגיע לנמל חיפה אך ידוע לי גם על שידרוג צפוי בנמל אשדוד, הנקרא "הנמל הדרומי". יתכן שתחרות בין שני הנמלים, תעשה רק טוב ויתכן שלא. ימים יגידו.
 
אני אגלה לך עוד סוד...

לא ראיתי ברשימות של האוניות הנכנסות לנמל
אשדוד באתר האינטרנט של הנמל, שום אוניה בסדרי גודל כאלה. והייתי לאחרונה 3 פעמים בנמל אשדוד ושלוש פעמים בנמל הקישון. גם את נמל חיפה ישדרגו כי הבינו שאין ברירה אחרת. לא יודע מה הסיבה שהם מעדיפים להגיע לנמל חיפה אך ידוע לי גם על שידרוג צפוי בנמל אשדוד, הנקרא "הנמל הדרומי". יתכן שתחרות בין שני הנמלים, תעשה רק טוב ויתכן שלא. ימים יגידו.
אני אגלה לך עוד סוד...
אין תחרות אמיתית בין הנמלים, ויש בינהם חלוקת עבודה יפה ומנוהלת היטב (ע"י הוועדים).
תחרות אמיתית תהיה אולי אחרי שיעברו לבעלות ותפעול פרטיים.
כמו כן, האינטרסים בין חיפה ואשדוד הם הרבה מעבר למדינת ישראל, הם בראיה גלובאלית עולמית ברגע שהם הפכו לנמלי HUB.
כך גם שיקולים של מהיכן היבוא ומהיכן היצוא, הם לא בידי המדינה או הסוחרים,
יש עמילי מכס, משלחים, תובלה והרבה גורמים מעורבים בקבלת החלטות בנושא זה, וזאת תורה שלמה בפני עצמה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה