הודעת ר"י: עבודות חברת החשמל באיילון.

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
הקו לא הושלם, יש עוד עבודה

ציוד ציוד ציוד ............

נכון הקו הושלם ,אין ציוד .
הקו לא הושלם, יש עוד עבודה
על מערכות התקשורת ואיתות, ועל מערכות המנהרה ביבנה. הקו ייפתח כשיסתיימו כל העבודות (וזה לא מעט, למרות שהעבודות האלו פחות בולטות בשטח) וכשתתבצע פעימת תקשורת שבמהלכה תתחבר המסילה לרשת.

לא ידוע לי בדיוק כמה מערכים עוד חסרים לצורך הפעלתו של קו ספציפי זה, אבל יש לי תחושה שלא צריכים הרבה. אשמח לתשובה מוסמכת ומפורטת בנושא זה...
 

uufridman

New member
העבודה גמורה ,כלומר לוקחים את הזמן כי יודעים

הקו לא הושלם, יש עוד עבודה
על מערכות התקשורת ואיתות, ועל מערכות המנהרה ביבנה. הקו ייפתח כשיסתיימו כל העבודות (וזה לא מעט, למרות שהעבודות האלו פחות בולטות בשטח) וכשתתבצע פעימת תקשורת שבמהלכה תתחבר המסילה לרשת.

לא ידוע לי בדיוק כמה מערכים עוד חסרים לצורך הפעלתו של קו ספציפי זה, אבל יש לי תחושה שלא צריכים הרבה. אשמח לתשובה מוסמכת ומפורטת בנושא זה...
העבודה גמורה ,כלומר לוקחים את הזמן כי יודעים
שלא הולכים להפעיל את המקום ,אבל תאכל'ס זה גמור .

התעלה הזאת כבר מוכנה בשלמותה ממרץ ,יכלו כבר לגמור את כל עניין התקשורת מזמן .


לדעתי הקו ייפתח במסגרת קו נתיבות -תל אביב ,רכבת אחת בשעה .
 
אם, כדבריך, המסילה באמת כמעט מוכנה ותהיה

העבודה גמורה ,כלומר לוקחים את הזמן כי יודעים
שלא הולכים להפעיל את המקום ,אבל תאכל'ס זה גמור .

התעלה הזאת כבר מוכנה בשלמותה ממרץ ,יכלו כבר לגמור את כל עניין התקשורת מזמן .


לדעתי הקו ייפתח במסגרת קו נתיבות -תל אביב ,רכבת אחת בשעה .
אם, כדבריך, המסילה באמת כמעט מוכנה ותהיה
מוכנה הרבה לפני סוף השנה והבעיה היא מחסור בציוד, אז מדוע הרכבת לא מתכוונת להפעיל את הרכבות (או לפחות אחת מהן) שמתחילות ומסיימות היום ביבנה מערב, מ/ל אשקלון?
נניח שתי הרכבות בשעות השיא יגיעו עד ויצאו מאשקלון ורכבת אחת בשעות השפל (זו שלא עוצרת בתחנות חולון). בשביל זה לא צריך עוד ציוד נייד, אלא רק לתזמן בצורה שונה את הרכבות כך שיוארכו עד אשקלון.
מעניין יהיה לקבל תשובה רשמית מהרכבת לסיבות האמיתיות לדחיית ההפעלה.
אולי הבעיה היא לא משאבים דוממים אלא משאבים אנושיים?
 

uufridman

New member
אתה צריך להבין ש

אם, כדבריך, המסילה באמת כמעט מוכנה ותהיה
מוכנה הרבה לפני סוף השנה והבעיה היא מחסור בציוד, אז מדוע הרכבת לא מתכוונת להפעיל את הרכבות (או לפחות אחת מהן) שמתחילות ומסיימות היום ביבנה מערב, מ/ל אשקלון?
נניח שתי הרכבות בשעות השיא יגיעו עד ויצאו מאשקלון ורכבת אחת בשעות השפל (זו שלא עוצרת בתחנות חולון). בשביל זה לא צריך עוד ציוד נייד, אלא רק לתזמן בצורה שונה את הרכבות כך שיוארכו עד אשקלון.
מעניין יהיה לקבל תשובה רשמית מהרכבת לסיבות האמיתיות לדחיית ההפעלה.
אולי הבעיה היא לא משאבים דוממים אלא משאבים אנושיים?
אתה צריך להבין ש

עד שהרכבת מגיעה לאשקלון ,היא צריכה כבר לחזור , צריך לתת לנהגים מנוחה ,לסרוק את הרכבת , להפוך צד ,צריך זמן ולכן בזמן הזה דרוש עוד ציוד .
 

uufridman

New member
זמן השהייה של רכבת בתחנת מערב יבנה הוא

אתה צריך להבין ש

עד שהרכבת מגיעה לאשקלון ,היא צריכה כבר לחזור , צריך לתת לנהגים מנוחה ,לסרוק את הרכבת , להפוך צד ,צריך זמן ולכן בזמן הזה דרוש עוד ציוד .
זמן השהייה של רכבת בתחנת מערב יבנה הוא
כ 23 דק' ,זה הזמן שנדרש רק להגיע לאשקלון מיבנה מערב ,יש מבין .
 

uufridman

New member
ומשהו חשוב נוסף

זמן השהייה של רכבת בתחנת מערב יבנה הוא
כ 23 דק' ,זה הזמן שנדרש רק להגיע לאשקלון מיבנה מערב ,יש מבין .
ומשהו חשוב נוסף

הרכבת מאשקלון אם תעצור בתחנות חולון או אפילו תדלג ,אין לה חסכון גדול בזמן ,אולי כ 5-8 דק' חסכון מהקו הרגיל ולכן

אם הרצון הוא להגיע מהר מאשקלון ,אז צריך לדלג על תחנות בת ים -חולון ואז צריך מספיק נוסעים למלא רכבת


והם יהיו בקו נתיבות -שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב- משה דיין -תל אביב .
 

amit1270

New member
אפשר גם להוריד קצת ריפוד

ומשהו חשוב נוסף

הרכבת מאשקלון אם תעצור בתחנות חולון או אפילו תדלג ,אין לה חסכון גדול בזמן ,אולי כ 5-8 דק' חסכון מהקו הרגיל ולכן

אם הרצון הוא להגיע מהר מאשקלון ,אז צריך לדלג על תחנות בת ים -חולון ואז צריך מספיק נוסעים למלא רכבת


והם יהיו בקו נתיבות -שדרות-אשקלון-אשדוד-יבנה מערב- משה דיין -תל אביב .
אפשר גם להוריד קצת ריפוד
 
עדיין לא השתכנעתי, כי כפי שכתבתי אפשר לתזמן

זמן השהייה של רכבת בתחנת מערב יבנה הוא
כ 23 דק' ,זה הזמן שנדרש רק להגיע לאשקלון מיבנה מערב ,יש מבין .
עדיין לא השתכנעתי, כי כפי שכתבתי אפשר לתזמן
את הרכבות כך שההארכה תתבצע עם הציוד הקיים בלבד.
הסיבה השנייה שכתבת ייתכן שמהווה שיקול, אבל אם כך אעלה תהייה נוספת שקשורה לתזמון הקצאת משאבים בביצוע פרויקטים:
אם הביקוש לא מצדיק את הפעלת מסילת יבנה מערב - בני דרום ללא סיום מסילת נתיבות-אשקלון והפעלת התחנות בשדרות ונתיבות, מדוע התכנון היה כזה שבניית המסילה בין יבנה מערב לבני דרום תסתיים כמעט שנה לפני סיום מסילת אשקלון - נתיבות?
האם לא ניתן היה לנצל את המשאבים אחרת? האם לא היה ניתן לזרז פרויקטים אחרים (כמו עכו-נהריה, למשל) על ידי ניצול יעיל יותר של משאבים?
מכל כיוון שלא אסתכל על זה, יש כאן תכנון ותזמון לקוי של פרויקטים.
כאזרח המדינה, מעניין אותי לדעת כמה עולה לאזרחי המדינה מסילה מוכנה בכל יום שאינה מנוצלת?
 
מדוע למשל לא תזמנו את הפרויקטים כך שהכפלת

עדיין לא השתכנעתי, כי כפי שכתבתי אפשר לתזמן
את הרכבות כך שההארכה תתבצע עם הציוד הקיים בלבד.
הסיבה השנייה שכתבת ייתכן שמהווה שיקול, אבל אם כך אעלה תהייה נוספת שקשורה לתזמון הקצאת משאבים בביצוע פרויקטים:
אם הביקוש לא מצדיק את הפעלת מסילת יבנה מערב - בני דרום ללא סיום מסילת נתיבות-אשקלון והפעלת התחנות בשדרות ונתיבות, מדוע התכנון היה כזה שבניית המסילה בין יבנה מערב לבני דרום תסתיים כמעט שנה לפני סיום מסילת אשקלון - נתיבות?
האם לא ניתן היה לנצל את המשאבים אחרת? האם לא היה ניתן לזרז פרויקטים אחרים (כמו עכו-נהריה, למשל) על ידי ניצול יעיל יותר של משאבים?
מכל כיוון שלא אסתכל על זה, יש כאן תכנון ותזמון לקוי של פרויקטים.
כאזרח המדינה, מעניין אותי לדעת כמה עולה לאזרחי המדינה מסילה מוכנה בכל יום שאינה מנוצלת?
מדוע למשל לא תזמנו את הפרויקטים כך שהכפלת
קטע בני דרום - רחובות תתחיל מוקדם יותר ותסתיים לפני קטע יבנה מערב - בני דרום?
האם לאור התוצאה הצפויה של מסילה מושבתת, לא היה ראוי לתת עדיפות להכפלת המסילה (הבודדת) הפעילה?

אני בהחלט מצפה מהמדינה שתתחקר את עצמה בתחומים הללו.
לא רק נושאי בטחון, תאונות ושריפות ראויים לתחקור, אלא גם פאשלות תכנוניות וביצועיות בפרויקטים כלכליים ותשתיתיים של המדינה ראויים לתחקור, ללמידה ולשיפור ההתנהלות בעתיד.
 

luckydude

Active member
קטע אשדוד-יבנה מערב אכן היה אמור להסתיים

מדוע למשל לא תזמנו את הפרויקטים כך שהכפלת
קטע בני דרום - רחובות תתחיל מוקדם יותר ותסתיים לפני קטע יבנה מערב - בני דרום?
האם לאור התוצאה הצפויה של מסילה מושבתת, לא היה ראוי לתת עדיפות להכפלת המסילה (הבודדת) הפעילה?

אני בהחלט מצפה מהמדינה שתתחקר את עצמה בתחומים הללו.
לא רק נושאי בטחון, תאונות ושריפות ראויים לתחקור, אלא גם פאשלות תכנוניות וביצועיות בפרויקטים כלכליים ותשתיתיים של המדינה ראויים לתחקור, ללמידה ולשיפור ההתנהלות בעתיד.
קטע אשדוד-יבנה מערב אכן היה אמור להסתיים
לפני שנים במקור אבל היו כל כך הרבה מוקשים בקטע הזה (מהתנגדויות תושבים, קברים, קבלנים מתמזמזים ועד לגנבי חול) כך שכל הרצון לתזמן את סיום הפרוייקט עם שאר המסילה מההגנה נפל לטמיון.

רק כדי להמחיש עד כמה השתבשו התוכניות כדאי לציין שבהתחלה עוד חשבו ברצינות שיסיימו את קטע פלשת-משה דיין ל פ נ י ההגנה משה דיין ובנתיים יפעילו מעין שאטל רכבתי בין אשדוד לרשל״צ עד סיום המסילה לההגנה.
 

בועז ל

New member
תאריך היעד מתייחס לסיום עבודות התשתית

"ובסוף השנה יחובר קו רכבת זה גם לאשדוד
ולאשקלון"

א. האם המשמעות שלא יהיה קו מהיר מאשקלון, אשדוד ויבנה מערב לתל אביב שלא יעצור בתחנות בת-ים?
ב. מדוע רק בסוף השנה כאשר עד לא מזמן תאריך היעד היה סוף יוני 2013?
תאריך היעד מתייחס לסיום עבודות התשתית
שאכן עתידות להסתיים ביולי הקרוב. אח"כ צפויה תקופת הרצה ניסיונית לקו + הכשרת נהגים. הקו ייפתח כקו נוסעים עם מועד כניסתו של הלו"ז הבא.
 

בועז ל

New member
ואגב, קיצור משך הנסיעה בקטע אשקלון-ת"א

תאריך היעד מתייחס לסיום עבודות התשתית
שאכן עתידות להסתיים ביולי הקרוב. אח"כ צפויה תקופת הרצה ניסיונית לקו + הכשרת נהגים. הקו ייפתח כקו נוסעים עם מועד כניסתו של הלו"ז הבא.
ואגב, קיצור משך הנסיעה בקטע אשקלון-ת"א
אמור להסתכם ב-15 עד 20 דקות (תלוי את מי שואלים ברכבת).
 

raminec

New member
לי זה נשמע לא סביר

ואגב, קיצור משך הנסיעה בקטע אשקלון-ת"א
אמור להסתכם ב-15 עד 20 דקות (תלוי את מי שואלים ברכבת).
לי זה נשמע לא סביר
בהתחשב בלוחות הזמנים של היום:
1. נסיעה מההגנה לאשקלון - 54 דק' (חלופה קצרה 49 דק')
2. נסיעה מההגנה ליבנה מערב - 28 דק' (חלופה קצרה 24 דק')
3. נסיעה מיבנה מזרח (שנמצאת במקביל ליבנה מערב מבחינת מרחקי מסילה) לאשקלון - 24 דק'.
מכיוון שברכבת תמיד מציגים את החלופות המהירות ביותר, למרות שהן מיעוט בלוחות הזמנים, נתייחס גם אנחנו לחלופות המהירות בלבד:
זמן הנסיעה המהיר ביותר כיום: 49 דק'
זמן הנסיעה המהיר ביותר בקו החדש: 48 דק'
לפיכך האפשרות היחידה לשיפור בזמני הנסיעה היא קיצוץ משמעותי ביותר בריפוד הנסיעות. הורדה של שלוש תחנות רכבת בדרך לא תקצר את הנסיעה ב- 15 דק' ודאי שלא ב- 20דק'.
 

raminec

New member
תיקון טעות:

לי זה נשמע לא סביר
בהתחשב בלוחות הזמנים של היום:
1. נסיעה מההגנה לאשקלון - 54 דק' (חלופה קצרה 49 דק')
2. נסיעה מההגנה ליבנה מערב - 28 דק' (חלופה קצרה 24 דק')
3. נסיעה מיבנה מזרח (שנמצאת במקביל ליבנה מערב מבחינת מרחקי מסילה) לאשקלון - 24 דק'.
מכיוון שברכבת תמיד מציגים את החלופות המהירות ביותר, למרות שהן מיעוט בלוחות הזמנים, נתייחס גם אנחנו לחלופות המהירות בלבד:
זמן הנסיעה המהיר ביותר כיום: 49 דק'
זמן הנסיעה המהיר ביותר בקו החדש: 48 דק'
לפיכך האפשרות היחידה לשיפור בזמני הנסיעה היא קיצוץ משמעותי ביותר בריפוד הנסיעות. הורדה של שלוש תחנות רכבת בדרך לא תקצר את הנסיעה ב- 15 דק' ודאי שלא ב- 20דק'.
תיקון טעות:
החלופה הקצרה כיום של הקו ליבנה מערב כוללת כבר קיצוץ של 2 תחנות מהלו"ז שקיצרו את הנסיעה בסה"כ ב-4 דקות. קיצוץ של שתי תחנות נוספות לא יוריד מהלו"ז יותר מ- 4-5 דקות נוספות לכל היותר (בלוגיקה התפעולית הנוכחית). איך בדיוק מתכננים ברכבת לקצר את הלו"ז ב-15-20 דק'?
לאגף תפעול הפתרונים!
 

בועז ל

New member
זהו היעד שמנכ"ל הרכבת הציב וכנראה שעבורו

לי זה נשמע לא סביר
בהתחשב בלוחות הזמנים של היום:
1. נסיעה מההגנה לאשקלון - 54 דק' (חלופה קצרה 49 דק')
2. נסיעה מההגנה ליבנה מערב - 28 דק' (חלופה קצרה 24 דק')
3. נסיעה מיבנה מזרח (שנמצאת במקביל ליבנה מערב מבחינת מרחקי מסילה) לאשקלון - 24 דק'.
מכיוון שברכבת תמיד מציגים את החלופות המהירות ביותר, למרות שהן מיעוט בלוחות הזמנים, נתייחס גם אנחנו לחלופות המהירות בלבד:
זמן הנסיעה המהיר ביותר כיום: 49 דק'
זמן הנסיעה המהיר ביותר בקו החדש: 48 דק'
לפיכך האפשרות היחידה לשיפור בזמני הנסיעה היא קיצוץ משמעותי ביותר בריפוד הנסיעות. הורדה של שלוש תחנות רכבת בדרך לא תקצר את הנסיעה ב- 15 דק' ודאי שלא ב- 20דק'.
זהו היעד שמנכ"ל הרכבת הציב וכנראה שעבורו
יעד זה נראה לו סביר. לאור ניסיון העבר, לא מן הנמנע שבסופו של יום נגלה שהצדק עמך ואגף תפעול (שאגב, מחשב כל כניסה ויציאה מתחנה ב-3 דקות- כולל עצירה) לא יצליח לעמוד במשימה גם אם ניקח בחשבון את השיפור הצפוי במהירות הציוד הנייד החדש שאמור להיקלט ברכבת.

ב-29 ביוני מתוכננת פעימת התקשורת. נכון להיום, הקו אמור להיפתח ב-27 ביולי יחד עם לו"ז חדש. כנראה שרק במרווח הזמן שבין פעימת התקשורת לבין הפעלת הקו, נקבל מושג אמיתי על משך הנסיעה הצפוי.
 
אם הקו אמור להיפתח ב-27 ביולי, מדוע בהודעה

זהו היעד שמנכ"ל הרכבת הציב וכנראה שעבורו
יעד זה נראה לו סביר. לאור ניסיון העבר, לא מן הנמנע שבסופו של יום נגלה שהצדק עמך ואגף תפעול (שאגב, מחשב כל כניסה ויציאה מתחנה ב-3 דקות- כולל עצירה) לא יצליח לעמוד במשימה גם אם ניקח בחשבון את השיפור הצפוי במהירות הציוד הנייד החדש שאמור להיקלט ברכבת.

ב-29 ביוני מתוכננת פעימת התקשורת. נכון להיום, הקו אמור להיפתח ב-27 ביולי יחד עם לו"ז חדש. כנראה שרק במרווח הזמן שבין פעימת התקשורת לבין הפעלת הקו, נקבל מושג אמיתי על משך הנסיעה הצפוי.
אם הקו אמור להיפתח ב-27 ביולי, מדוע בהודעה
רשמית של דוברות הרכבת כתוב "ובסוף השנה יחובר קו רכבת זה גם לאשדוד ולאשקלון."?
 

בועז ל

New member
לזה התכוונתי כשכתבתי "תלוי את מי שואלים".

אם הקו אמור להיפתח ב-27 ביולי, מדוע בהודעה
רשמית של דוברות הרכבת כתוב "ובסוף השנה יחובר קו רכבת זה גם לאשדוד ולאשקלון."?
לזה התכוונתי כשכתבתי "תלוי את מי שואלים".
כבר נוכחנו להיווכח שר"י אינה תמיד מדברת בראש אחד בכל הקשור לענייני שיווק וביצוע. עבדך הנאמן מחזיק בהמלצתו העתיקה למנכ"ל הרכבת, לבצע איחוד של אגפי הדוברות והשיווק והגברת התיאום בין אגפיו השונים של הארגון.
 

amit1270

New member
זמן הנסיעה הנוכחי בקו המערבי נראה לך סביר?

לי זה נשמע לא סביר
בהתחשב בלוחות הזמנים של היום:
1. נסיעה מההגנה לאשקלון - 54 דק' (חלופה קצרה 49 דק')
2. נסיעה מההגנה ליבנה מערב - 28 דק' (חלופה קצרה 24 דק')
3. נסיעה מיבנה מזרח (שנמצאת במקביל ליבנה מערב מבחינת מרחקי מסילה) לאשקלון - 24 דק'.
מכיוון שברכבת תמיד מציגים את החלופות המהירות ביותר, למרות שהן מיעוט בלוחות הזמנים, נתייחס גם אנחנו לחלופות המהירות בלבד:
זמן הנסיעה המהיר ביותר כיום: 49 דק'
זמן הנסיעה המהיר ביותר בקו החדש: 48 דק'
לפיכך האפשרות היחידה לשיפור בזמני הנסיעה היא קיצוץ משמעותי ביותר בריפוד הנסיעות. הורדה של שלוש תחנות רכבת בדרך לא תקצר את הנסיעה ב- 15 דק' ודאי שלא ב- 20דק'.
זמן הנסיעה הנוכחי בקו המערבי נראה לך סביר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה