הוט? בזק? מי אשם ולמה?

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הוט? בזק? מי אשם ולמה?
בטבעון תשתית הוט הותקנה על עמודי הטלפון של בזק. הוט שכרה מבזק את העמודים,
ובזק משרתת את הוט ככל שהתקלות מקורן בתשתית.
אלא מאי? נניח שהמנוף של משאית הגזם פוגע בכבל הראשי והוא נקרע?
בא צוות בזק, מאחה את הקרעים בעזרת מחבר, כאשר מדי פעם הם גם עוטפים את
המחבר בשרוול מתכווץ ולעתים הם מותירים את המחבר חשוף. ואם הכבל הופך להיות
קצר מדי? הם יוצרים גשר מכבל דק יותר, והעיקר שהתשתית תפעל.
אז כעת, יש לאורך קטע מסוים בכבל 6-7 מחברים, ובחלק מהמקומות הם גם מגושרים
בעזרת כבלים דקיקים.

בזק מעולם לא הוציא תזכיר, שיש להחליף קטע כבל באורך של כ-100 מ', כי די להם
בכך שהם טיפלו ב"שלמותו".
אמה מה? מיום ה', האינטרנט בביתי צולע. פעם עובד. פעם לא ופעמים רבות, הוא
עובד לאט מדי.

ביום ה' שעבר, פתחתי קריאה. "נוכל לשלוח אליך טכנאי רק ביום ב'", הבטיחו.
בא הטכנאי ביום ב', ומדד סיגנל חלש. הוא החליף מחבר בכניסה לבית והחליף את
המפצל.
"כעת טיפה יותר טוב" פסק, "אבל מחר יבואו להתקין לך מגבר ואדווח גם לאנשים
האחראים לתשתית.
אותם אתה כנראה לא תפגוש, כי הם לא מבקרים בבתים, אלא עובדים רק בין העמודים", סיכם והלך.

למחרת הגיע איש המגברים, התקין מגבר ופסק שהוא רק שם פלסטר, ובספק אם יועיל.
ואז, שכנתי החלה גם היא להתלונן שהאינטרנט בביתה צולע, וגם היא וגם בעלה אינם
יכולים לקיים מפגשי זום, שחשובים לעבודותיהם.

אז ביום ג' לקראת השעה 18:00, הגיעו צוות מומחי תשתית. "כן. התשתית הרוסה.
חייבים להחליף כאן קטע שעובר בין 2 עמודים. מחר על הבוקר יגיעו ויעשו זאת".
ויום ד' הגיע והבוקר התקדם והתחמם. לא ראינו שום סולם ואף רכב של בזק או הוט
לא עבר בכביש.

התקשרתי. מענה אוטומטי זיהה את מס' הנייד שלי, והודיע לי, שהטיפול בעיצומו והתנתק.
שכנתי התחכמה, והתקשרה ממס' טלפון שאינו מוכר ליוסף, ואז ענו לה אישית, שהתיקון בעיצומו.
"אבל אין כאן צוות", פסקה. "תשתית זה דבר נרחב, לא תמיד מתקנים דווקא ליד הבית שלך".
"אבל אני יודעת שהם אמורים להיות כאן". "את כנראה לא ממש יודעת", פסקו וסיימו את השיח.
ואז, לקראת השעה 15, התקשרתי. קונצרט של מוסיקה מעצבנת ליווה אותי כמחצית השעה,
עד שנציגה השיבה לי. "רגע. אני בודקת". "מה? אנחנו נמצאים כעת במרפאת קופ"ח,
ואת מבצעת כאן בדיקות דם, PP או מה"? הקשיתי.
"רצית תשובה? תן לי לבדוק", השיבה ובדקה. "עובדים על זה", השיבה. "לא. לא עובדים.
אני יודע היכן אמורים לעבוד, ואין כאן איש". "טוב. חכה רגע. אעביר אותך למישהו
שמבין קצת יותר",
חתמה את דבריה והותירה אותי שוב רבע שעה עם הקונצרט המרגיז.

"כן אדוני. במה אוכל לעזור"? שעל הפעם גבר. "שמע. אני כבר מודיע לך מראש: אין לי סבלנות
לבדיקות חוזרות, ואני מבקש לדבר עם מנהל" השבתי. "טוב. תן לי לבדוק ונראה הלאה" סיכם. בדק ובדק, והשיב, שגם אם זו תקלה שבזק אמור לטפל בה, הרי שאין
לו קשר ישיר עם בזק, ובזק מצידם הודיע שהם בעיצומו של הטיפול.

כשנוכח שאני רותח מזעם, הוא נכנע, ובנימוס של כניעה, העביר אותי למנהל.
המנהל שוב ביקש פסק זמן לבדיקה (ונראה שהפעם הוא כבר בדק צואה)...
"שמע. אני מבין אותך ומשתתף בצערך. אבל אין לנו שליטה במה שקורה עם בזק,
ובעיקרון, הם מחוייבים כלפינו לתקן כל תקלה עד 3 ימים". "אה. הבנתי. אז היום זה יום מבוטל.
מחר זה יום של אולי. שישי שבת לא נחשב, ואז, רק ביום ראשון, הם יהיו 'חייבים' (בשאיפה) לסיים", השבתי.
"מצטער, לא אוכל לעשות מעבר לזה. לנו אין כידוע שליטה בבזק". "כן. אני מבין. אבל
כדאי שגם אתה תבין משהו. בכל פעם שהם באים לתקן, הם שמים טלאי, וכעת הכבל בנוי רק
משורה של טלאים. מבחינתם, הם תיקנו והם מסמנים V, אבל הם מעולם לא שבו, כדי
לסיים את הטיפול בצורה נאותה, כי ככה נוח להם וכך הם גם מצליחים לנוח בין טיפול לטיפול".
"או קיי. הבנתי אותך. ארשום זאת כהערה ואעביר זאת הלאה. אבל תבין. אני מייצג
רק את הוט, ואין לי קשר ישיר לבזק".
"כן. הבנתי. אז אתם משלמים לבזק עבור שירות רע, ואנחנו נאלצים לחיות עם הטיפול
הזוועתי שהם מעניקים לכם, כחברה שגם מתחרה בכם וגם מתפרנסת מכם. באמת נפלא", השבתי.
"אני מבין למה אתה כועס, אבל לא אני חתמתי איתם על ההסכם, ולא אוכל לעזור בקטע הזה.
אתה תזוכה על הימים שבהם האינטרנט לא פעל בביתך", סיכם. "ומה שווי הזיכוי? 4 ש"ח ליום?
זה גרושים! 4X7, או שאולי 4X9? גג 36 ש"ח. ומה עם בני, שהוא סטודנט, וזקוק לאינטרנט
כדי לקבל שיעורי זום? אתה מבין, שהוא כבר סיים לנצל את חבילת הגלישה שלו בנייד? ואתה מבין גם, שעבודה עם הנייד זה לא בדיוק עבודה עם מחשב"? "מצטער".
הבנתם את זה????
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לטעמי - לך יש הסכם עם הוט והוט חייבים כלפייך
ולא ממש איכפת לך מי חתם על ההסכם בין בזק להוט ואיני חושב שזה ממש איכפת לבזק שבהוט יש תקלות, להיפך, הם אולי אפילו בוחקים שאולי בגלל זה יעברו עוד כמה מאוכזבים מהוט אליהם - ואם ראית אתמול את "המקור, בטח הבנת איך העניינים מתנהלים בבזק, והיתה בבזק פעם נערה נחמדה שהיתה אחראית בשרות לקוחות וניטרה ביזמתה את הפורומים והביאה מזור לכל דואב, ליידי קי היא קראה לעצמה, אבל היא היתה טובה, למדה משפטים ועברה למחלקה המשפטית והורחקה משרות לקוחות ומורשתה הולכת ומתפוגגת.
וגם הוט - יכולה להודיע לבזק שאם הם פועלים ככך היא תשכור טכנאים בעצמה שיחליפו את המקטע ותתבע החזר מבזק - אממה מה - איני בטוח שגם להוט ממש איכפת ממך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נכון, רק שעד שבזק מגיעים.. אני סובל. בסוף הגיע צוות מטעם הוט
ומדובר בקבלן פרטי שעושה עבורם את העבודה.
הם הגיעו בשעה 16:30 והגיעו ללא סולם. הם כבר התכוונו ללכת, אלא שלמזלי, היה לי סולם
והשאלתי להם אותו.
כשהם מתחו כבל חדש, הם תלשו כבל שלא היו אמורים לגעת בו, ובכך ניתקו חלק נוסף מדיירי הרחוב...
אחריהם הגיע צוות נוסף, שהטליא את הכבל שבו הם פגעו... מעניין מי יחליף כעת את הכבל
הנוסף ומתי זה יקרה. האמת שזה כבר לא ענייני, אבל הסתקרנתי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז כן. אתה רואה מה זה? הוט הגיעו בסוף למצב בו הם שולחים
את צוותי התיקונים. אבל הצוותים מגיעים ללא ציוד הולם (אפילו סולם לא היה להם)
וככה זה נראה.
חבר שלי הזהיר אותי, שאילו העובד היה נופל מהסולם, האחריות כלפיו הייתה נופלת עלי,
שכן, אני הייתי זה שסיפק לו את הסולם... נשמע נורא ולהבא אזהר בקטע הזה...
וזהו. כעת הכל בסדר אצלי, אבל מעניין באמת, מי יגיע ומתי, כדי לתקן את הכבל השני בו הם פגעו...
אני אגב הזהרתי אותם שיש שני כבלים ועליהם לפעול בזהירות, אבל נראה שזה לא
ממש הועיל... ככה זה.
 

evike

Well-known member
מנהל
מזכיר לי מקרה מלפני שנה שקרה בביניין שלנו
הוט החליפו מיוזמתם כמה כבלים בחצר של הביניין. ראיתי אותם עובדים, שאלתי מה עושים, והטכנאי אמר שכמה כבלים התישנו והם מחליפים אותם. יופי.
רק שזמן מה לאחר סיום העבודה, התחילו הפסקות בפעילות של הוט - אינטרנט, טלויזיה, טלפון. בבירור עם שכנים מנויי הוט, גם הם סבלו מניתוקים.
התקלה באה והלכה לסרוגין. התקשרנו להוט, אמרו שיבדקו.בשל אי הקביעות בניתוקים, הבנתי שכנראה יש בעיה בעמוד ובחיבורים שם עבדו, והרוח שמזיזה את הכבלים גורמת לניתוקים ולחיבורים.
הסברתי להוט שהניתוקים התחילו רק לאחר שעבדו בביניין. לא ממש הזיז להם.
אמרו שיודעים שיש תקלה ועובדים לתיקונה. כשתהיתי למה אני לא רואה את הטכנאים, אמרו שהם עובדים ולא תמיד ניתן לראותם. לא עזר שאמרתי שוב ושוב שהתקלה בביניין, ושהתיקון צריך להעשות משם. הם הרי יודעים יותר טוב...
ככה 6 ימים, עד שהתרצו ובאו לבדוק בביניין את החיבורים שעבדו עליהם.
במזל תפסתי את הטכנאי, שהיה מספיק הגון להגיד שהחיבורים רופפים. הוא החליף הכל, ומאז הכל עובד תקין.
(אני יכולה להחליף את הטכנאים שלהם...)
כמובן שביקשנו פיצוי וקיבלנו. פיצוי עלוב.
עזבתי אותם בתשתית האינטרנט ובטלפון, נשארתי רק לחבילה צרה בטלויזיה. גם זה בגלל אישי ש"חייב" ערוצי ספורט, ולהם יש את החבילה הכי טובה.

ואגב, גם אצלנו הוט מחוברים לעמוד של בזק.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הוט משתמשים בתשתית בזק באזורים רבים בארץ. לא חדש.
 

צביקה101

New member
למה שלא תעבור מיידית לסלקום?
או לחברה אחרת שלא משתמשת בתשתית של בזק.
תן להם לרדוף אחריך
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז זהו, שבאזור מגוריי, בזק משרת את סלקום. ומה הועילו חכמים
בתקנתם? אשאר עם הוט. מבחינת איכות האינטרנט, הם כעת המובילים כאן.
 
למעלה