הוט? בזק? מי אשם ולמה?
בטבעון תשתית הוט הותקנה על עמודי הטלפון של בזק. הוט שכרה מבזק את העמודים,
ובזק משרתת את הוט ככל שהתקלות מקורן בתשתית.
אלא מאי? נניח שהמנוף של משאית הגזם פוגע בכבל הראשי והוא נקרע?
בא צוות בזק, מאחה את הקרעים בעזרת מחבר, כאשר מדי פעם הם גם עוטפים את
המחבר בשרוול מתכווץ ולעתים הם מותירים את המחבר חשוף. ואם הכבל הופך להיות
קצר מדי? הם יוצרים גשר מכבל דק יותר, והעיקר שהתשתית תפעל.
אז כעת, יש לאורך קטע מסוים בכבל 6-7 מחברים, ובחלק מהמקומות הם גם מגושרים
בעזרת כבלים דקיקים.
בזק מעולם לא הוציא תזכיר, שיש להחליף קטע כבל באורך של כ-100 מ', כי די להם
בכך שהם טיפלו ב"שלמותו".
אמה מה? מיום ה', האינטרנט בביתי צולע. פעם עובד. פעם לא ופעמים רבות, הוא
עובד לאט מדי.
ביום ה' שעבר, פתחתי קריאה. "נוכל לשלוח אליך טכנאי רק ביום ב'", הבטיחו.
בא הטכנאי ביום ב', ומדד סיגנל חלש. הוא החליף מחבר בכניסה לבית והחליף את
המפצל.
"כעת טיפה יותר טוב" פסק, "אבל מחר יבואו להתקין לך מגבר ואדווח גם לאנשים
האחראים לתשתית.
אותם אתה כנראה לא תפגוש, כי הם לא מבקרים בבתים, אלא עובדים רק בין העמודים", סיכם והלך.
למחרת הגיע איש המגברים, התקין מגבר ופסק שהוא רק שם פלסטר, ובספק אם יועיל.
ואז, שכנתי החלה גם היא להתלונן שהאינטרנט בביתה צולע, וגם היא וגם בעלה אינם
יכולים לקיים מפגשי זום, שחשובים לעבודותיהם.
אז ביום ג' לקראת השעה 18:00, הגיעו צוות מומחי תשתית. "כן. התשתית הרוסה.
חייבים להחליף כאן קטע שעובר בין 2 עמודים. מחר על הבוקר יגיעו ויעשו זאת".
ויום ד' הגיע והבוקר התקדם והתחמם. לא ראינו שום סולם ואף רכב של בזק או הוט
לא עבר בכביש.
התקשרתי. מענה אוטומטי זיהה את מס' הנייד שלי, והודיע לי, שהטיפול בעיצומו והתנתק.
שכנתי התחכמה, והתקשרה ממס' טלפון שאינו מוכר ליוסף, ואז ענו לה אישית, שהתיקון בעיצומו.
"אבל אין כאן צוות", פסקה. "תשתית זה דבר נרחב, לא תמיד מתקנים דווקא ליד הבית שלך".
"אבל אני יודעת שהם אמורים להיות כאן". "את כנראה לא ממש יודעת", פסקו וסיימו את השיח.
ואז, לקראת השעה 15, התקשרתי. קונצרט של מוסיקה מעצבנת ליווה אותי כמחצית השעה,
עד שנציגה השיבה לי. "רגע. אני בודקת". "מה? אנחנו נמצאים כעת במרפאת קופ"ח,
ואת מבצעת כאן בדיקות דם, PP או מה"? הקשיתי.
"רצית תשובה? תן לי לבדוק", השיבה ובדקה. "עובדים על זה", השיבה. "לא. לא עובדים.
אני יודע היכן אמורים לעבוד, ואין כאן איש". "טוב. חכה רגע. אעביר אותך למישהו
שמבין קצת יותר",
חתמה את דבריה והותירה אותי שוב רבע שעה עם הקונצרט המרגיז.
"כן אדוני. במה אוכל לעזור"? שעל הפעם גבר. "שמע. אני כבר מודיע לך מראש: אין לי סבלנות
לבדיקות חוזרות, ואני מבקש לדבר עם מנהל" השבתי. "טוב. תן לי לבדוק ונראה הלאה" סיכם. בדק ובדק, והשיב, שגם אם זו תקלה שבזק אמור לטפל בה, הרי שאין
לו קשר ישיר עם בזק, ובזק מצידם הודיע שהם בעיצומו של הטיפול.
כשנוכח שאני רותח מזעם, הוא נכנע, ובנימוס של כניעה, העביר אותי למנהל.
המנהל שוב ביקש פסק זמן לבדיקה (ונראה שהפעם הוא כבר בדק צואה)...
"שמע. אני מבין אותך ומשתתף בצערך. אבל אין לנו שליטה במה שקורה עם בזק,
ובעיקרון, הם מחוייבים כלפינו לתקן כל תקלה עד 3 ימים". "אה. הבנתי. אז היום זה יום מבוטל.
מחר זה יום של אולי. שישי שבת לא נחשב, ואז, רק ביום ראשון, הם יהיו 'חייבים' (בשאיפה) לסיים", השבתי.
"מצטער, לא אוכל לעשות מעבר לזה. לנו אין כידוע שליטה בבזק". "כן. אני מבין. אבל
כדאי שגם אתה תבין משהו. בכל פעם שהם באים לתקן, הם שמים טלאי, וכעת הכבל בנוי רק
משורה של טלאים. מבחינתם, הם תיקנו והם מסמנים V, אבל הם מעולם לא שבו, כדי
לסיים את הטיפול בצורה נאותה, כי ככה נוח להם וכך הם גם מצליחים לנוח בין טיפול לטיפול".
"או קיי. הבנתי אותך. ארשום זאת כהערה ואעביר זאת הלאה. אבל תבין. אני מייצג
רק את הוט, ואין לי קשר ישיר לבזק".
"כן. הבנתי. אז אתם משלמים לבזק עבור שירות רע, ואנחנו נאלצים לחיות עם הטיפול
הזוועתי שהם מעניקים לכם, כחברה שגם מתחרה בכם וגם מתפרנסת מכם. באמת נפלא", השבתי.
"אני מבין למה אתה כועס, אבל לא אני חתמתי איתם על ההסכם, ולא אוכל לעזור בקטע הזה.
אתה תזוכה על הימים שבהם האינטרנט לא פעל בביתך", סיכם. "ומה שווי הזיכוי? 4 ש"ח ליום?
זה גרושים! 4X7, או שאולי 4X9? גג 36 ש"ח. ומה עם בני, שהוא סטודנט, וזקוק לאינטרנט
כדי לקבל שיעורי זום? אתה מבין, שהוא כבר סיים לנצל את חבילת הגלישה שלו בנייד? ואתה מבין גם, שעבודה עם הנייד זה לא בדיוק עבודה עם מחשב"? "מצטער".
הבנתם את זה????
בטבעון תשתית הוט הותקנה על עמודי הטלפון של בזק. הוט שכרה מבזק את העמודים,
ובזק משרתת את הוט ככל שהתקלות מקורן בתשתית.
אלא מאי? נניח שהמנוף של משאית הגזם פוגע בכבל הראשי והוא נקרע?
בא צוות בזק, מאחה את הקרעים בעזרת מחבר, כאשר מדי פעם הם גם עוטפים את
המחבר בשרוול מתכווץ ולעתים הם מותירים את המחבר חשוף. ואם הכבל הופך להיות
קצר מדי? הם יוצרים גשר מכבל דק יותר, והעיקר שהתשתית תפעל.
אז כעת, יש לאורך קטע מסוים בכבל 6-7 מחברים, ובחלק מהמקומות הם גם מגושרים
בעזרת כבלים דקיקים.
בזק מעולם לא הוציא תזכיר, שיש להחליף קטע כבל באורך של כ-100 מ', כי די להם
בכך שהם טיפלו ב"שלמותו".
אמה מה? מיום ה', האינטרנט בביתי צולע. פעם עובד. פעם לא ופעמים רבות, הוא
עובד לאט מדי.
ביום ה' שעבר, פתחתי קריאה. "נוכל לשלוח אליך טכנאי רק ביום ב'", הבטיחו.
בא הטכנאי ביום ב', ומדד סיגנל חלש. הוא החליף מחבר בכניסה לבית והחליף את
המפצל.
"כעת טיפה יותר טוב" פסק, "אבל מחר יבואו להתקין לך מגבר ואדווח גם לאנשים
האחראים לתשתית.
אותם אתה כנראה לא תפגוש, כי הם לא מבקרים בבתים, אלא עובדים רק בין העמודים", סיכם והלך.
למחרת הגיע איש המגברים, התקין מגבר ופסק שהוא רק שם פלסטר, ובספק אם יועיל.
ואז, שכנתי החלה גם היא להתלונן שהאינטרנט בביתה צולע, וגם היא וגם בעלה אינם
יכולים לקיים מפגשי זום, שחשובים לעבודותיהם.
אז ביום ג' לקראת השעה 18:00, הגיעו צוות מומחי תשתית. "כן. התשתית הרוסה.
חייבים להחליף כאן קטע שעובר בין 2 עמודים. מחר על הבוקר יגיעו ויעשו זאת".
ויום ד' הגיע והבוקר התקדם והתחמם. לא ראינו שום סולם ואף רכב של בזק או הוט
לא עבר בכביש.
התקשרתי. מענה אוטומטי זיהה את מס' הנייד שלי, והודיע לי, שהטיפול בעיצומו והתנתק.
שכנתי התחכמה, והתקשרה ממס' טלפון שאינו מוכר ליוסף, ואז ענו לה אישית, שהתיקון בעיצומו.
"אבל אין כאן צוות", פסקה. "תשתית זה דבר נרחב, לא תמיד מתקנים דווקא ליד הבית שלך".
"אבל אני יודעת שהם אמורים להיות כאן". "את כנראה לא ממש יודעת", פסקו וסיימו את השיח.
ואז, לקראת השעה 15, התקשרתי. קונצרט של מוסיקה מעצבנת ליווה אותי כמחצית השעה,
עד שנציגה השיבה לי. "רגע. אני בודקת". "מה? אנחנו נמצאים כעת במרפאת קופ"ח,
ואת מבצעת כאן בדיקות דם, PP או מה"? הקשיתי.
"רצית תשובה? תן לי לבדוק", השיבה ובדקה. "עובדים על זה", השיבה. "לא. לא עובדים.
אני יודע היכן אמורים לעבוד, ואין כאן איש". "טוב. חכה רגע. אעביר אותך למישהו
שמבין קצת יותר",
חתמה את דבריה והותירה אותי שוב רבע שעה עם הקונצרט המרגיז.
"כן אדוני. במה אוכל לעזור"? שעל הפעם גבר. "שמע. אני כבר מודיע לך מראש: אין לי סבלנות
לבדיקות חוזרות, ואני מבקש לדבר עם מנהל" השבתי. "טוב. תן לי לבדוק ונראה הלאה" סיכם. בדק ובדק, והשיב, שגם אם זו תקלה שבזק אמור לטפל בה, הרי שאין
לו קשר ישיר עם בזק, ובזק מצידם הודיע שהם בעיצומו של הטיפול.
כשנוכח שאני רותח מזעם, הוא נכנע, ובנימוס של כניעה, העביר אותי למנהל.
המנהל שוב ביקש פסק זמן לבדיקה (ונראה שהפעם הוא כבר בדק צואה)...
"שמע. אני מבין אותך ומשתתף בצערך. אבל אין לנו שליטה במה שקורה עם בזק,
ובעיקרון, הם מחוייבים כלפינו לתקן כל תקלה עד 3 ימים". "אה. הבנתי. אז היום זה יום מבוטל.
מחר זה יום של אולי. שישי שבת לא נחשב, ואז, רק ביום ראשון, הם יהיו 'חייבים' (בשאיפה) לסיים", השבתי.
"מצטער, לא אוכל לעשות מעבר לזה. לנו אין כידוע שליטה בבזק". "כן. אני מבין. אבל
כדאי שגם אתה תבין משהו. בכל פעם שהם באים לתקן, הם שמים טלאי, וכעת הכבל בנוי רק
משורה של טלאים. מבחינתם, הם תיקנו והם מסמנים V, אבל הם מעולם לא שבו, כדי
לסיים את הטיפול בצורה נאותה, כי ככה נוח להם וכך הם גם מצליחים לנוח בין טיפול לטיפול".
"או קיי. הבנתי אותך. ארשום זאת כהערה ואעביר זאת הלאה. אבל תבין. אני מייצג
רק את הוט, ואין לי קשר ישיר לבזק".
"כן. הבנתי. אז אתם משלמים לבזק עבור שירות רע, ואנחנו נאלצים לחיות עם הטיפול
הזוועתי שהם מעניקים לכם, כחברה שגם מתחרה בכם וגם מתפרנסת מכם. באמת נפלא", השבתי.
"אני מבין למה אתה כועס, אבל לא אני חתמתי איתם על ההסכם, ולא אוכל לעזור בקטע הזה.
אתה תזוכה על הימים שבהם האינטרנט לא פעל בביתך", סיכם. "ומה שווי הזיכוי? 4 ש"ח ליום?
זה גרושים! 4X7, או שאולי 4X9? גג 36 ש"ח. ומה עם בני, שהוא סטודנט, וזקוק לאינטרנט
כדי לקבל שיעורי זום? אתה מבין, שהוא כבר סיים לנצל את חבילת הגלישה שלו בנייד? ואתה מבין גם, שעבודה עם הנייד זה לא בדיוק עבודה עם מחשב"? "מצטער".
הבנתם את זה????