כויפר חרדי
New member
הוכחה שאין הזוהר מפי רשב"י ../images/Emo163.gif
תורת משה וחז"ל כלל לא ידע שהארץ כדורי, אנו רואים במפורש במסכת פסחים איך חז"ל חשבו שהארץ הנו משטח וחז"ל סברו שהשמש לא יורדת בלילה מתחת לארץ אלא בשקיעה השמש חודר לתוך השמים וחוזר בחזרה כלפי מעלה ממערב למזרח בתוך השמים ובזריחה השמש יוצא בחזרה מהשמים כפי שמבואר בפסחים. תקופת חז"ל כבר הוכיח החכם היווני ארטוסתנס לפני 2238 שנים את היקף כדור הארץ וברב חכמתו דייק להפליא כידוע היום, אבל בזמנו חז"ל סרבו להאמין בכך ולא נראה להם הגיוני שהארץ כדורי. עקב כך חז"ל לא התייחסו לכל הבעיות ההלכתיות הנובעות מכך שהארץ כדורי כמו: - עניין אמירת מוריד הגשם בקיץ בחצי כדור הארץ הדרומי, - וכן העבדה שבתקופות שונות בשנה אין זריחה ושקיעה בקטבים וכל הבעיות ההלכתיות הנובעות מכך, - וכן אין כל התייחסות של קו התאריך ואיפה מתחיל ספירת היום לגבי שבעה נקיים. - וכן כל בעיות כניסת ויציאת השבת באזור קו התאריך כלל לא היה ידוע לחז"ל. והנה בזוהר(ויקרא דף י,א)נכתבו הדברים הבאים, ``כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו`, - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו`. מכאן ההוכחה שהזוהר לא נכתב ע"י רבי שמעון בר יוחאי, כי חז"ל כלל לא האמינו בארץ כדורי, כנ"ל ולכן לא התייחסו להלכות בעניין זה.
תורת משה וחז"ל כלל לא ידע שהארץ כדורי, אנו רואים במפורש במסכת פסחים איך חז"ל חשבו שהארץ הנו משטח וחז"ל סברו שהשמש לא יורדת בלילה מתחת לארץ אלא בשקיעה השמש חודר לתוך השמים וחוזר בחזרה כלפי מעלה ממערב למזרח בתוך השמים ובזריחה השמש יוצא בחזרה מהשמים כפי שמבואר בפסחים. תקופת חז"ל כבר הוכיח החכם היווני ארטוסתנס לפני 2238 שנים את היקף כדור הארץ וברב חכמתו דייק להפליא כידוע היום, אבל בזמנו חז"ל סרבו להאמין בכך ולא נראה להם הגיוני שהארץ כדורי. עקב כך חז"ל לא התייחסו לכל הבעיות ההלכתיות הנובעות מכך שהארץ כדורי כמו: - עניין אמירת מוריד הגשם בקיץ בחצי כדור הארץ הדרומי, - וכן העבדה שבתקופות שונות בשנה אין זריחה ושקיעה בקטבים וכל הבעיות ההלכתיות הנובעות מכך, - וכן אין כל התייחסות של קו התאריך ואיפה מתחיל ספירת היום לגבי שבעה נקיים. - וכן כל בעיות כניסת ויציאת השבת באזור קו התאריך כלל לא היה ידוע לחז"ל. והנה בזוהר(ויקרא דף י,א)נכתבו הדברים הבאים, ``כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו`, - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו`. מכאן ההוכחה שהזוהר לא נכתב ע"י רבי שמעון בר יוחאי, כי חז"ל כלל לא האמינו בארץ כדורי, כנ"ל ולכן לא התייחסו להלכות בעניין זה.