הולך רגל

emperor28

New member
הולך רגל

כיום קרה לי דבר מאוד מסוכן, נסעתי בכביש של 50, על סביבות ה 40, כמה שניות לפני התקרית נכנס לנתיב שלי אופנוע וגרם לי לסטות ולהגביר מהירות על מנת לברוח ממנו , זה גרם לי להיות צמוד למכונית שלפניי ואז הגענו למעבר חציה, המכונית שלפני עברה ללא בעיה ואז הבחנתי בהולך רגל המתחיל לעבור את המעבר חציה כשאני נורא קרוב למעבר החציה מיד בלמתי בלימת חירום אך אם ההולך רגל לא היה שם לב לזה שאני קרוב(כשהוא כבר בתחילת מעבר החצייה) הייתי פוגע בו חד משמעית , אז נכון שהאשמה היא בי אם הייתי פוגע בו אבל כל השתלשלות האירועים של לפני ואחרי הייתי אומר שגם להולך רגל חייבת להיות איזהשהי משמעת כביש ולעבור רק אם הוא סבור שהמכונית תוכל לעצור ולא בלימת חירום(חייב לומר שההולך רגל היה בגיל העמידה)..
 

be_roo

New member
יש תקנות ברורות בעניין, רק שהחיבה שלנו היא

להגן על "החלש והפגיע" גורמת לרשויות לתקוף כמעט אך ורק את הנהגים. " 110. חציית הכביש (א) לא יחצה אדם כביש אלא לאחר שבדק את מצב התנועה בו ונוכח שאפשר לחצותו בבטיחות. 111. ירידה ממדרכה [תיקון: תשכ"ד(5), תש"ל(3)] לא ירד הולך רגל ממדרכה או ממקום מבטחים אחר שבדרך באופן פתאומי או מבלי שנקט בזהירות מספקת, בשעה שרכב מתקרב אליו ממרחק שאין סיפק בידי נוהג הרכב לעצור את הרכב כדי למנוע תאונה"
 

isra533

New member
איפה בדיוק מלמדים את הקשישים את התקנות

אתה יכול להסביר לקשיש את התקנות לאחר המקרה, לצערי ברוב המקרים הדבר מאוחר מדי. התקנות לא עוזרות עם האנשים לא יודעים ולא מיישמים את כללי החציה הבטוחה של הכביש.
 

isra533

New member
מסכים אתך

לא מספיק לציין בפנינו שמי שלא מבחין בהולך הרגל הוא רוצח (דבר המיותר בפני עצמו), צריך באותו תשדיר גם לציין את מחויבות הולך הרגל בכל חציה של הכביש. האחריות של הולך הרגל לא פחותה מזו של הנהג. הייתי ממליץ לצפור בכל מקרה שאתה רואה הולך רגל המתכון לחצות בצורה העלולה לסכן אותך ואותו. למרות המספר הגדול של הולכי הרגל שנפגעים כל שנה (33% מהרוגי תאונות הדרכים הם הולכי רגל), אין הסברה לכלל הציבור ובעיקר לא קימת הסברה והדרכה לציבור הקשישים.
 

פרטנר

New member
לא אוהב את ההמלצה הזו:

"הייתי ממליץ לצפור בכל מקרה שאתה רואה הולך רגל המתכון לחצות בצורה העלולה לסכן אותך ואותו". את הצפירה יש להשאיר למצב שאין דרך אחרת למנוע את התאונה (הגדרת החוק). אני הייתי ממליץ להאט ואף לעצור במידת הצורך.
 

isra533

New member
גם אם תראה שהרכב שלפניך

הולך לפגוע בהולך רגל, לא תצפור. הגדרת החוק לא נמצאת אתנו במצבים כאלה, מי שכן נמצא זה אתה ואני והולך הרגל ועלינו לעשות את הדברים הנחוצים כדי למנוע מלפגוע בהולך הרגל. אני מזמין אותך לנהוג בשכונות החרדיות בירושלים ונראה אם תעמוד בהמלצה שלך, כי אז פשוט תעמוד במקום ולא תסע. רק לפעול לפי החוק לא מספיק וצריך גם להפעיל שיקול דעת בזמן הארוע ולא לנסות לבדוק אז מה היא לשון החוק. לצערי רוב הולכי הרגל לא חוצים את הכביש בצורה בטוחה, חלקם מתוך אי איכפתיות לסביבה בה הם הולכים אבל הרוב מתוך חוסר מודעות למצב אותו הם יוצרים. הסברה והדרכה לא קיימים אלה מעלים כל פעם מחדש את לשון החוק. החוק מתקיים אולי בבתי המשפט, לא במציאות הקימת בכבישים ולכן פעולה לפי לשון החוק לא מספיקה ואת ההוכחה אנחנו מקבלים כל שנה בפגיעה של כל כך הרבה הולכי רגל. כמובן שאם כולם יקיימו את החוק לא תהינה תאונות אבל לצערי הדברים בשטח הם שונים וברומא תנהג כרומאי, אל תנפנף בלשון החוק כדי להראות איך צריך לנהוג כלפי הולכי הרגל, זה לא מספיק ובעיקר לא עוזר.
 

פרטנר

New member
לא שיכנעת אותי

לצפור- לאחר שביצעת פעולות להקטנת הסיכוי לתאונה. הצפירה לא מעבירה את האחריות להולך הרגל ומשאירה לך את הברירה להמשיך לנהוג כרגיל. תאט ואם יש צורך תעצור, גם אם ה"חמור" שמולך החליט שהוא קובע לך עובדה ויורד לכביש. אני רואה יותר מדי מקרים בהם נהגים משתמשים בצופר כדי להתריע על בואם רק בכדי שלא ,חס וחלילה, יאלצו להפחית מעט ממהירות נסיעתם. ובנוסף- למה להפריע את מנוחת בעלי הדירות הסמוכים לכביש?
 
למעלה