הולכים בשביל ישראל

hmaestro9

New member
חגי הנוצרים- יום שישי הטוב , שבת האש הקדושה/ה

חברים יקרים בעקבות פנייתה של מנהלת הפורום אלי, הנני מצטרף אליכם בשמחה. רציתי לשתפתכם בחוויה אנתרופולוגית מדהימה ששחוויתי ביום ראשון האחרון. הנוצרים חגגו את יום ראשון של כפות התמרים מי שמעוניין במצגת מוזמן לפנות אלי במייל והיא תשלח לכל דורש. צפויים עוד שני חגים מיוחדים: יום שישי הטוב ושבת האור. צביקה
 

maestro9

New member
חידת השבוע ופתרונה

שלום חברים חידה חדשה על מקום מוכר. הפתרון והחידה כרגיל אצלי באתר צביקה
 
dominica palmarum ../images/Emo203.gif

תודה לצביקה המדריך על התמונות הנפלאות , אני מקווה שתצטרף אלינו לפורום .
אני מצרפת למתענינים הסבר קצר הלקוח מהויקפדיה על משמעות החג הנוצרי הזה. יום ראשון של הדקלים או יום ראשון של כפות התמרים , הוא חג נוצרי החל ביום ראשון שלפני הפסחא. החג מציין אירוע המופיע בכל ארבעת ספרי הבשורה: כניסתו של ישו לירושלים מספר ימים לפני הפסיון. החג הוא הראשון בסדרת מועדים החלים בשבוע לפני הפסחא, השבוע הקדוש. בכנסיות רבות מצוין החג על ידי חלוקה של כפות תמרים למתפללים. לעתים, כפות התמרים נקשרות בצורת צלב. הקושי בהשגת עלי דקל במקומות מסוימים, בתקופה זו של השנה, הוביל לשימוש בעצים חליפיים כגון ערבה. על פי המסופר בברית החדשה, ישו לן בבית עניה (קרוב לאלעיזריה של ימינו) ושלח שני תלמידים לכפר סמוך להביא לו סייח שמעולם לא רכבו עליו. הוא הורה שיענו לשואלים כי הסייח דרוש לשם האל אך יוחזר בקרוב. הוא נכנס רכוב על גבי הסייח לירושלים ואנשי העיר כיסו את הדרך לפניו בענפים וברכו אותו בברכת: "ברוך הבא בשם השם". ייתכן ונכנס דרך שער הרחמים, מקום כניסת המשיח על פי המסורת היהודית, אך סביר יותר, כי נכנס בכניסה הדרומית לעיר, שהובילה ישירות לבית המקדש. המנהג לכסות את הדרך לפני אדם חשוב היה נפוץ במזרח הקדום. ישנם חילופי גרסאות בין הבשורות מה בדיוק אנשי העיר הניחו לפני ישו. הבשורות הסינופטייות מדווחות כי הם פשטו בגדים לפניו ורק בבשורה על פי יוחנן מצוינים עלי דקל. ברומא העתיקה עלי דקל היוו סמל לניצחון, ואולי בהקשר זה מרמזים על השאיפות הפוליטיות של היהודים, להשתחרר מעול הרומאים. יש הטוענים כי הכניסה לעיר התרחשה תוך כדי חג הסוכות בו הלולב משמש כאחד מארבעת המינים, למרות שבמסורת הנוצרית מקובל כי היה זה בחג הפסח.
 

hmaestro9

New member
שבת האש הקדושה/ שבת האור

ראשית תודה לשוקלד על הברכות ועל היוזמה בפנייתי אלי :) לידעת חברי הפורום, מחר יחוגו הנוצרים הקתולים את שבת האש הקדושה- ירידת האש לאדיקולה והפצתה לכל העולם הנוצרי. כולכם מוזמנים להצטרף לפרטים באתר "ארץ הצבי טיולים"
 

hadas71

New member
מזמינה אתכם עם המון אור ואהבה

חברות וחברים אני רוצה להזמין אתכם לפסטיבל הדגל שלנו, פסטיבל אדמה שיתקיים בפעם ה-13 למחרת חג הפסח, 16-17-18 באפריל, במלון "החוף הירוק" בנתניה הלינה בקמפינג באוהלים, או בחדרים הכוללים לינה וארוחות, מחיר מיוחד גם להזמנת חדרים. להזמנות יש להתקשר למרכז המידע, טלפון 054-7947223 מחכה לראותכם המון אהבה
 

asaelol

New member
גם מחר וגם בשבת הבאה - חגיגה אקולוגית לילדים

בחוות גלעד שבמושב גינתון (אזור בן שמן) יצירה מחומרים ממוחזרים סדנא להקמת גן ירק ביתי אפיית מצה על מדורה פינת חי ומאהל להתפנן בו באווירה כפרית אחרת לפרטים 054-4570751
 

maestro9

New member
שבת האור/ האש האורתודוכסית שבת ה 18-04-2009

במהלך סיורנו נלך לאורך מסלול הייסורים בהו פסע ישו, נספוג את אויירת החג ונגיע לכנסיית הקבר.נצפה בטקס מיסתי על שלל צבעיו וריחותיו עד לשיא בו תצא האש הקדושה ממבנה הקבר(רוטונדה) ותופץ לכל רחבי העולם הנוצרי. פרטים נוספים באתר "ארץ הצבי טיולים" להתראות צביקה
 
יש לי שאלה בנושא

בשנה שעברה היינו עדים לחילופי מהלומות בין הנזירים מהכיתות השונות המחזיקות בכנסיית הקבר בירושלים האם תוכל להסביר מהו הרקע לסכסוך ?
 

maestro9

New member
מאבקי שליטה

המאבקים על ובכנסיית הקבר החלו כבר לאחר התקופה הביזנטית. השליטה בכנסייה פוצלה בין מספר זרמים בנצרות: לטינים, אורתודוכסים, ארמנים, קופטים וסורים. כל עדה שאפה להחזיק(לשללוט) בחלקים נרחבים בכנסייה ולנהל את הטקסים המתנהלים בה. מאבקים אלו היו קשים יותר ממאבקם של הנוצרים ביהודים.... כל מי שביקר בכנסיית הקבר עד לאחרונה, התרשם ממצבם של ה"שרותים" במקום, שנים לא הצליחו הזרמים השונים להחליט מי יהיה אחראי לשיפוץ ולבעלות על המבנה. טקס שבת האש מובל ע"י היוונים האורתודוכסים, אך האמנים השותפים לטקס אינם משלימים עם איבוד הבכורה. ב 1757 נקבע הסטטוס קוו במקום, מצב שאושר בשנת 1859 , אך כאמור האדמה רוחשת מתחת ומעל לפני השטח. צביקה
 

kdr

New member
האם הקומה המקורית מתחת לכנסיית הקבר

פתוחה למבקרים או שמורה לארכיאולוגים ?
 
למעלה