הוספתי עוד דגים לאקווריום

man in wall

New member
הוספתי עוד דגים לאקווריום

עד כה היו לי 4 דגי טלסקופ קטנים (כל אחד בצבע שונה). החלטתי שהם יתנו את הצבע באקווריום ובשביל התנועה קניתי 5 גופים (2 זכרים ו-3 נקבות , כששתיים מהן בהריון). אני כבר מחכה שהם יתאקלמו באקווריום ויתחילו להתרבות.
 

nirfun

New member
מזל טוב!

היי! קודם כל תתחדש על הדגים החדשים! כמה ליטר האק' שלך? איך איקלמת אותם? אני מקווה שלא פשוט העברת אותם עם רשת וזהו.... אם תאה צריך לדעת איך לאקלם דגים בצורה טובה, רק תגיד.... לא כדאי שתכניס 5 דגיםם בבת אחת כדי לא ליצור עומבס על המערכת הביולוגית אבל מכייון שאלו גופים אז זה פחות נורא וזה גם תלוי בנפח האק' שלך....
 

man in wall

New member
אז ככה..

יש לי אקווריום של 70 ס"מ (לא יודע בדיוק כמה ליטרים). בהתחלה , אחרי שמיקמתי את האווקריום , מילאתי בו מים ונתתי לזה לנוח ללא דגים במשך 24 שעות. אחרי זה הכנסתי את הצמחים ואת 4 דגי הזהב. יחד עם זה הכנסתי פילטר ומשאבת אויר. והיום , אחרי כמה ימים , הוספתי את הגופים.
 

nirfun

New member
לא הכי טוב...

70 ס"מ פנורמי או מלבני? לא כל כך טוב מה שעשית אבל לא נורא, תמיד אפשר ללמוד מטעויות... אתה יודע מה זה "מחזור החנקן"? על רגל אחת: הדגים מפרישים חומר שנקרא "אמוניה" - חומר זה רעיל מאוד לדגים ויכול לגרום למוות.... באק' חדש עדיין את הבקטריות אשר מפרקות את האמוניה ולכן אם מכניסים הרבה דגים בפעם אחת נוצרת כמות גדולה של אמוניה במים ואז הדגים יכולים למות לכן מומלץ להכניס לאט לאט דגים כדי שיווצר מעט אמוניה ולבקטריות יהיה זמן לצרוך את האמוניה (הבקטריות ניזונות מהאמוניה), הבקטריות שמפרקות את האמוניה מפרקות אותה לחומר שנקרא ניטריט שגם הוא רעיל לדגים וגם לו יש סוג אחר של בקטריות שצורכות את הניטריט שהופכות אותו לניטראט שפחות רעיל לדגים אך גם הוא יכול להיות רעיל אם הוא בריכוזים גבוהים... אז בקיצור באק' חדש צריך לתת זמן לדגים להפריש אמוניה ולתת זמן לבקטריות להיווצר.... אם אתה רוצ להרחיב על הנושא אני אתן לך קישור למאמר בנושא..... מאוד מומלץ.... כדי לא ליצור עומס על הבקטריות מומלץ להכניס זוג דגים פעם בשבועיים.... איך איקלמת את הדגים? ז"א איך הכנסת אותם לאק'?
 

man in wall

New member
אתה מתכוון לאם פשוט הכנסתי

אותם ישר לאקווריום או שמתי את השקית עם הדגים במי האקווריום כדי להשוות טמפרטורות? אם כן אז אני עשיתי את הפעולה השניה. דרך אגב מצאתי עכשיו באקווריום דגיגון של גופי , אני לא יודע אם הוא הגיע עם הדגים או שאחת הנקבות התחילה להשריץ.
 

nirfun

New member
כבר טוב....

מה שעשית כבר טוב, השוואת טמפ' זה דבר חשוב ומומלץ גם לאחר השוואת הטמפ' להוסיף כוס מים מהאק' לשקית במשך שעה להכניס מים פעם ב-10 דקות.... ז"א 6 פעמים...
 
למעלה