הוספת חניות למרכזי קניות/קניונים

Shark Alarm

New member
הוספת חניות למרכזי קניות/קניונים


שלום לכולם,

לא מזמן פתחו בקניון הזהב בראשון לציון את המתחם החדש שכולל גם חניה תת קרקעית. אני מניח שההשקעה בחניה תת קרקעית יכולה להתבצע רק בתחילת הפרויקט ולא למבנה קיים- (אשמח אם תתקנו אותי).
עכשיו שמתי לב שמכשירים עוד קטע בחניה להגדלת החניון- אין לי מושג אם להמשך החניון התת קרקעי או לאופציה אחרת- האם תוכלו להאיר את הדברים



ובכלל- האם יש אפשרות להוסיף למרכז קניות קיים (שלא היתה לו הכנה מבעוד מועד) חניה תת קרקעית
(לדוגמא- קניון איילון) או לחילופין, האם אפשר להגדיל את החניון התת קרקעי המגוחך שבנו בסינמה סיטי בראשון לציון.

ועוד שאלה- האם העלויות באחזקת חניון תת קרקעי גבוה מהעלויות של חניון חיצוני


תודה :)
 

XrayCharlie

New member
לגבי השאלה האחרונה: ברור.

בחניון תת קרקעי אתה צריך לדאוג למעליות, מדרגות, איוורור, כיבוי אש ומי יודע מה עוד (והכל צריך תחזוקה שוטפת). בחניון עילי (חיצוני) אין לך את זה.
&nbsp
 

Shark Alarm

New member
בחניון עילי- חיצוני יש הוצאות על..


ארנונה לעיריה (לא יודע אם יש את זה גם בתת"ק)
וכן יש תשלום גם על תאורה.
שכירות
 

Shark Alarm

New member
בחניון עילי- חיצוני יש הוצאות על..


ארנונה לעיריה (לא יודע אם יש את זה גם בתת"ק)
וכן יש תשלום גם על תאורה.
שכירות
 

tapuzoed

New member
יש דבר הרבה יותר חכם: קומות חניון על הגג

מכיוון שמרבית הקניונים המטופשים פה נבנו כמבנים עצמאיים ולא כקומות קרקע מתחת מגדלים
(כי אנחנו מדינה משופעת בשטח לבזבז על קניונים וחניונים סביבם, זה למה)
אז אפשר היה לאשר להם לפחות להוסיף קומות חניון על הגג. יש כמה קניונים שמוסיפים קומות כאלו,
זאת גם אלטרנטיבה יותר זולה מחניון תת קרקעי וגם הציבור מעדיף חנייה על הגג ולא בקומה 5- חשוכה
בקרקע (פסיכולוגית). אפשר גם להגיע לחניון שלם (5, 6 ואף יותר) קומות על הגגות והיום כבר אפשר
לראות מגדלי משרדים שקומות הקרקע שלהם זה קניון ומעל יש לך חניה לאלפי מכוניות רגילה או רובוטית
אצלנו בונים פאוור סנטרים (או סינמה סיטי) באזורי תעשייה מעוטי תח"צ, מה שהלאה מחייב את הציבור
להגיע ברכב - ואז אפשר לדרוש הקמת מחלפים, כדי לייצר עוד עבודה לברוני התשתיות ששואבים
תקציבים מהעיריות והמדינה לתעלולי כבישולוגיה ולחגיגות אספלט ומחלפים, כי "נוצרו פקקים ליד אזור
התעשייה". למה? כי לא הקימו שם תחבורה ציבורית. כי איפשרו לתקוע שם פאוור סנטר בלי תחנות
אוטובוס אליו, ואיפשרו לו לקחת שטח אדמה ענק, בזול, ולתקוע שם מרבדי חנייה שיקרצו לנהגים..
הכל נובע מאותו שורש של תכנון כושל, מושחת ובזבזני כמו זה שהרס לחלוטין את הצ'ק פוסט בחיפה.
 

Shark Alarm

New member
אז איזה חניון הולך להיות שם


עילי או תחתי?
המשך של החניון התת קרקעי הנוכחי
 

lego man

New member
עפ"י התמונה נראה כמו קומה שניה לחניון קיים

ולא חניון תת קרקעי.
לחניות תת קרקעי צריך לחפור וכאן לא רואים חפירה אלא קורות לתמיכה בקומה שניה.
עקרונית ניתן לבנות מתחת לבניין קיים חניון אך העלות היא גבוהה והביצוע ההנדסי מאתגר מאוד.
אם איני טועה מתחת למה שהיה בית חולים אסותא והיום בונים שם מגדל דירות מבצעים חפירה לחניון תת קרקעי כשחלק מהקומפלקס נשאר לשימור.
מה שקובע זה כדאיות כלכלית ואם רצפת הבניין יכולה להעביר את העומסים לאלמנטים הנדסיים אחרים מבלי לקרוס.
כמו כן חשוב לזכור כי חניון תת קרקעי הוא מורכב יותר לביצוע בגלל מי התהום שיכולים לגרום לצרות צרורות לכל מומחה איטום.
חניון תת קרקעי חייב לפנות CO ולחן חייב מפוחים איוורור וגנרטור חרום ויש דרישות כיבוי, דברים הלוקחים מקום ועלות כספית לא קטנה בעוד בחניון על קרקעי רוב הסיכויים הם שהאיוורור יהיה טבעי.
 

mauzer

New member
אכן קומה שנייה לחניון

הוציאו את כל הקישקע מתחת לאסותא הישן


 

Shark Alarm

New member
אז איזה חניון הולך להיות שם


עילי או תחתי?
המשך של החניון התת קרקעי הנוכחי
 

lego man

New member
כבר עניתי לך - קומה שניה לחניון

החניון התת קרקעי נמצא מתחת לאזור החדש
אם בזמן בניית האגף החדש לא הגדילו אותו מתחת לחניון החיצוני הקיים או מתחת למבנה הקיים
אז היום בטוח שאין טעם לבצע זאת עקב המורכבות ההנדסית.
ככלל איני יודע עד לאן החניות התת קרקעי מגיע אך החניה החיצונית של קניון הזהב, וביחוד עפ"י התמונה,
מיקום העבודות רחוק מאוד מהחניון התת קרקעי
 

ש מים

New member
תשובות חלקיות...

אני לא מכיר את המקום ולא הבאת מספיק נתונים, אז אנסה לענות עפ"י המידע שסיפקת.
  1. יש אפשרות להוסיף ולבנות כל מה שרוצים. הכל תלוי במגבלות הקנייניות, הפיזיות והתכנוניות.
  2. בוודאי שעלויות ההקמה (וגם האחזקה) של חניון תת"ק גדולות בהרבה מאלה של חניון עילי.
 
למעלה