הופקדה תוכנית להקמת תחנה מרכזית בבית שמש

מנכל אחד

Active member
תכנית זו קובעת את ההוראות וההנחיות להקמתו של מרכז תחבורה על מנת לתת מענה מיטבי לתושבי העיר בית שמש ומשתמשי התחבורה הציבורית.

שטח המסוף מתוכנן בלב המע"ר העירוני הדרומי לצד הרחובות נחל הקישון ורחוב מנחם פורוש.

במסגרת התכנון ישולבו שימושי תעסוקה ומסחר בשני מבנים בני 19 ו-23 קומות וכן מבני מסחר בני קומה אחת לצד רחוב נחל הקישון, תוך מתן נגישות מירבית להולכי רגל ומשתמשי התחבורה הציבורית. בין שני מפלסי הרחובות יפותח מעבר ציבורי רחב להולכי רגל.

כחלק מהתכנון הנופי למתחם, יתוכנן ויבוצע מעבר ציבורי רחב ונגיש עבור הולכי רגל בין שני מפלסי הרחובות הראשיים המזינים את המסוף (מנחם פורוש ונחל הקישון). מלווה בגינון ופינות ישיבה. במפלס המסוף עצמו תפותח רחבה גדולה לטובת משתמשי מרכז התחבורה ותושבי העיר לכיוון רחוב מנחם פורוש וכן פיתוח שטח פתוח הכולל אזורי שהייה.

במסגרת פיתוח מרכז התחבורה קטע רחוב דרכי איש שבתחום התכנית יבוטל על מנת לאפשר פיתוח וחיבור מיטבי להולכי הרגל וגישה איכותית בין רחוב מנחם פורוש לרחוב נחל הקישון.

 

Ccyclist

Well-known member
תכנית זו קובעת את ההוראות וההנחיות להקמתו של מרכז תחבורה על מנת לתת מענה מיטבי לתושבי העיר בית שמש ומשתמשי התחבורה הציבורית.

שטח המסוף מתוכנן בלב המע"ר העירוני הדרומי לצד הרחובות נחל הקישון ורחוב מנחם פורוש.

במסגרת התכנון ישולבו שימושי תעסוקה ומסחר בשני מבנים בני 19 ו-23 קומות וכן מבני מסחר בני קומה אחת לצד רחוב נחל הקישון, תוך מתן נגישות מירבית להולכי רגל ומשתמשי התחבורה הציבורית. בין שני מפלסי הרחובות יפותח מעבר ציבורי רחב להולכי רגל.

כחלק מהתכנון הנופי למתחם, יתוכנן ויבוצע מעבר ציבורי רחב ונגיש עבור הולכי רגל בין שני מפלסי הרחובות הראשיים המזינים את המסוף (מנחם פורוש ונחל הקישון). מלווה בגינון ופינות ישיבה. במפלס המסוף עצמו תפותח רחבה גדולה לטובת משתמשי מרכז התחבורה ותושבי העיר לכיוון רחוב מנחם פורוש וכן פיתוח שטח פתוח הכולל אזורי שהייה.

במסגרת פיתוח מרכז התחבורה קטע רחוב דרכי איש שבתחום התכנית יבוטל על מנת לאפשר פיתוח וחיבור מיטבי להולכי הרגל וגישה איכותית בין רחוב מנחם פורוש לרחוב נחל הקישון.


ברכותיי. נקווה שבקרוב גם בבני ברק ובאלעד.
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי רוצה שתהיה במתחם הזה תחנת רכבת, עם מסילה מהירה חדשה (לא על בסיס המסילה הישנה) ישירות לתחנת הרכבת החדשה ביפו מרכז.

בעת הקמת מסילת A1 היו קריאות מצד עיריית בית שמש לחיבור העיר למסילה דרך אזור כביש 38. לדעתי לשלוחה כזו יש סיכוי לחיבור דרומה לתוך בית שמש בגלל

למיטב ידיעתי הקריאות לא התקדמות לכדי תוכנית קונקרטית. מצד שני יש דיבורים על הסבת המסילה הישנה לרק"ל מהתחנה בצפון בית שמש לאזור מלחה והחלפה לקווי הרק"ל הירושלמית שם. זה די עצוב אם היוזמה תמנע שימוש רכבתי כידי במסילה. המשך הקו כרק"ל לתוך בית שמש קצת בעייתי בגלל אוריינטציית הנזרח-מעאב של התחנה, מה שמחייב או מסילה עוקפת ממערב לבית שמש במקביל לכביש 38 או פיצול ממזרח לה, שיפספס את התחנה. אני לא בטוח עד כמה זה אפשרי.
 
למעלה