הוראה וקידום תלמידים בבית

lolly87

New member
הוראה וקידום תלמידים בבית

פעם בכמה זמן אני אנסה לעלות פה סוגיה לדיון, אם אני אראה שיש היענות אני אשתדל להעלות בתדירויות יותר גבוהות.
כמובן שאם יש סוגיה שאתם רוצים שאעלה או רוצים לעלות בעצמכם אתם מוזמנים בכל שלב.

והפעם, סוגיה שעלתה פה לא מעט, והיא העבודה בבית עם ילד/ה שיש לו/ה קושי כלשהו בקריאה, כתיבה, חשבון וכו'.
אחת האימהות של אחד הילדים שאבחנתי אמרה לי "אני לא המורה שלו", אז זה נכון שהיא לא המורה שלו אבל ילדים שמתקשים לפעמים צריכים סיוע ולפעמים הסיוע הפרטני שהם מקבלים בבית ספר או ההוראה המותאמת בבית או כל דבר אחר לא מספיקים ויש דברים שההורים מוצאים את עצמם עושים.
אז רציתי לשאול אתכם מספר שאלות:
האם אתם חושבים שהורים צריכים לקחת חלק בהוראה וקידום הילדים שלהם?
להורים, האם אתם מרגישים שנתנו לכם כלים איך לעבוד עם הילד/ה ולקדם אות/ה? ומה חסר לכם על מנת לעזור להם?
לאנשי מקצוע, האם אתם מדריכים את ההורים לגבי איך לעבוד עם הילד/ה מעבר לשעות שאתם יושבים עם הילד/ה?
והאם בלדעתם בכלל המחויבות של ההורים לתהליך הקידום של הילדים היא רק האחריות להביא אותם לשעה הנכונה של השיעור ולשלם?

ובכלל אתם מוזמנים לכתוב כל מה שעולה לכם בנושא הזה.
 
טוב..יש לי הרבה מה לכתוב בעניין

כי אני קצת כועסת על הערכת בשלב זה
בתי בכתה ב ADHD ומטופלת. בנוסף - דיסלקטית. החל מפסח שנה שעברה אני שולחת את למורה להוראה מתקנת באופן פרטי וקיבלה שעות פרטניות בבית הספר (קבוצהקטנה של תלמידים מתקשים).
ובנוסף אי ושבת איתה ומכריחה אותה (אין לי מילה אחרת - היא לא אוהבת) לקרוא לי בערבים (לא כל ערב, אבל לפחות חצי מהערבים כן)
היא ילדה חכמה מאוד... ויש שיפור עצום. היא עדיין קוראת לאט מאוד. אין קשר בין הניקוד לבין מה שהיא מקריאה.. (טוענת שהניקוד זז לה...) אבל היא מנסה עם ניקודים שונים עד שמגיעה למילה שמתאימה לה... אבל היא קוראת!
בהבנת הנקרא אין בעיה. מה שהיא קוראת היא לרוב גם מבינה.
אז השנה.. כתה ב', הוחלט שמכיון שהיא ברמת הכתה היא לא זכאית לעזרה בבית הספר... (ושוב, היא לא.. היא מאוד איטית בקריאה...)
למרות שבהמלצות של האבחון רשום שעות םפרטניות והוראה מתקנת..
וזה מכעיס אותי
כי אני לא חושבת שאני צריכה ללמוד איתה בבית. אני חושבת שעדיך היה יהיה לי זמו לדבר איתה בנחת ולא לשבת ת החצי שעה זו בערב ללמוד איתה..
אבל אני גם לא יכולה לתת לה לצבור שוב פערים!
ומורה מתקנת. תשמעו, זה עולה כסף. אז אנחנו ממשיכים, אבל אני לא יכולה שלוש פעמים בשבוע הוראה מתקנת..
לגבי כלים - אין לי!!!
אני מקבלת הדרכה קלה מהמורה להוראה מתקנת. מעבר לזה אני רוצה להאמין שככל שהיא תתאמן יותר בקריא.. היא תשתפר.. לא?
לגבי השאלה האחרונה.. המחויבות שלי כהורה, כמו שאני רואה את זה, זה לאפשר לבת שלי כמה שיותר.. רכישת הקריאה היא חלק גדול מאוד מזה, וגםאם כרגע אני חושבת שבית הספר חיב לעזור לי.. אני חושבת שבאחריותי לוודא שזה יקרה... (וכן - גם אםזה אומר לריב על זה, שה מה שאי מתכוונת לעשות!)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

lolly87

New member
חשבתי שיהיה לך מה לכתוב על זה

לגבי הקריאה, ניסיתם לחפש טקסטים או ספרים שיעניינו אותה? ובנוסף, חשבתם אולי להשתמש בחלק מהערבים במשחקים לימודיים אבל מהנים וכך יהיה לכן זמן איכות של שתיכן וגם יפגיש אותה עם קריאה.
אם הטקסט יותר גדול (גופן יותר גדול, ויותר רווחים בין השורות ובין פסקאות), הניקוד עדיין זז לה?
אני מבינה את הכעס שלך על בית הספר, למערכת יש את השיקולים שלה ולצערי היא לא רק טובת הילדים ולא תמיד יש משאבים לעזור לכל הילדים.
כל הכבוד שאת יושבת איתה, ואני אנסה לפתוח פה דיונים על כלים, שאולי יעזרו לך.
בהצלחה בעבודה החשובה שאת עושה איתה!
 
ספרים שהיא אוהבת...

היי
כן, אני רוכשת עבורה (בניגוד לשאר ילדי הבית ואני שמשאילים ספרים בספריה העירונית) ספרים שכתובים באותיות גדולות ומעט שורות בדף.
זה בכלל לא פשוט אגב למצוא ספרים שיעניינו אותה מבחינת תוכן ולא יהו מאיימים מבחינת מספר עמודים או מלל רב בעמוד.
חייבת לציין שבבית שלי אני ובתי הגדולה קוראות המון, יש תרבות קריאה וגם נוגה שלי רוצה לקרוא. היא גם מרגישה את השיפור ביכולות שלה... אבל זה באמת קשה לה...
לכ כרגע אנחנו כמעט כל ערב יושבות יחד. אני מקריאה לה עמוד והיא מקריאה אותו אחרי 3 פעמים... זה לא לוקח הרבה זמן ואנחנו מחזיקות מעמד

אשמח לקבל רעיונות למשחקים לימודיים מהנים (אנחנו לפעמים משחקים "ארץ עיר")
לגבי בית הספר - אני מתכוונת להתעקש.. לא יודעת אם יעזור לי או לא.. אבל אני נחושה שמגיעה לה עזרה, לא רק הקלות.
 

lolly87

New member
כל הכבוד

נראה שאת באמת משתדלת כדי לעזור לבת שלך ונראה שגם היא מעוניינת להתקדם, ואני בטוחה שהיא תשתפר בזכות התמדה של שתיכן ואני מקווה גורמים נוספים בבית הספר.
הקלות/ התאמות הן עוזרות וחשובות, אבל יותר חשוב לדעתי העבודה עם הילדה, כדי שהיא לא תתרגל שמקריאים לה טקסטים במבחנים או כל דבר אחר, אלא תוכל לקרוא בכוחות עצמה.
בהצלחה עם בית הספר!
&nbsp
לגבי המשחקים הלימודיים המהנים, אפתח דיון כזה היום או במהלך השבוע ואני מקווה שהוא יעזור לך.
 

yulilior

New member
אז ככה

הבן שלי בכיתה ב' , מאובחן עם הפרעת קשב אבל למעשה כל ההתפתחות שלו הייתה איטית מאוד (נולד פג) ולכן עברנו איתו המון טיפולים שונים ומשונים : קלינאית , מרפא בעיסוק , רכיבה ... במקביל תמיד עבדתי איתו בבית המון. אני בהחלט חושבת שתפקיד ההורה לעזור לילד כמה שאפשר . זה מגוחך לחשוב ששעה או שעתיים בשבוע יכולים לעשות שינוי משמעותי. אני מאמינה שילדים מתקשים צריכים לעבוד קשה , אין דרך אחרת : למי שקשה עובד קשה יותר ממי שקל ל(יש לי בבית גם ילד הפוך שקל לו מאוד)ו. אני עובדת עם הבן שלי המווון. (המורה כבר אומרת לי שאני מגזימה אבל אני לא מסכימה) . הסיבה שהוא לא פתח פערים ונמצא ברמת הכיתה היא העבודה הקשה שלו בבית. בבית ספר הוא מקבל שעות שילוב אבל זה ממש לא הוראה מתקנת. הוא עושה בדיוק מה שעושים בכיתה רק בקבוצה קטנה.אין לי הדרכה. קניתי חוברת הבנת הנקרא לכיתה ב׳ ואנחנו מתאמנים כשיש זמן פנוי.
 

lolly87

New member
אני חושבת

שהגישה שלך נכונה, כל מה שאפשר לעשות על מנת לסייע לילד ולקדם אותו הוא מבורך.
בנוסף, אם את מחפשת טקסטים לכיתה ב', יש מקראות באינטרנט שאפשר למצוא כשמחפשים בגוגל, ויש בהן טקסטים בנושאים שונים וברמות שונות.
בהצלחה!
 

lolly87

New member
דעתי על הנושא

אני חושבת שההורים צריכים לקחת חלק בקידום של הילד שלהם, האחריות לא יכולה ליפול רק על בי"ס, מחנכת הכיתה, המורה להוראה מותאמת. אבל אני חושבת שיש מקום לתת יותר כלים להורים איך לסייע לילדים שלהם ולקדם אותם. גרמתן לי לחשוב שבתור מורה להוראה מותאמת אני צריכה לדאוג לתת להורים כלים ורעיונות איך לשבת עם הילד/ה ולא לזרוק אותם למים הקרים ותתמודדו לבד. כי שיעור שילוב בבית ספר בקבוצה או שיעור פרטני אחרי הצהריים נכון שזה יותר טוב מכלום, אבל זה עדיין לא מספיק.
כמאבחנת ניסיתי לתת להורים כלים איך לגרום לילדים שלהם לקרוא יותר ספרים, על ידי שימוש בחומר קריאה קל וחומר קריאה מעניין אם הם מתנגדים, הגדלת זמן הקריאה ותדירות הקריאה לאט לאט. בנוסף, אפשר לעשות קריאה ביחד שורה-שורה וכל מיני טכניקות אחרות שיכולות לעודד קריאה אצל ילדים. אך מעבר לכך לא נתתי כל כך כלים להורים וזה משהו שאני בטוחה שאשנה בעקבות הדיון הזה, השרשורים הקודמים שהיו בנושא.
אני מקווה שדברים ישתנו הן בבתי ספר והן בהוראה המותאמת הפרטית, שלא יתנו רק כלים לילד אלא גם להורים שלו
 

melevellevv

New member
בהחלט כן

אין ספק שעל ההורים להיות מעורבים וללות את הילד.
הטיפול צריך להיות משפחתי ויש לצייד את ההורים במידע וכלים להתנהלות מול ילדם כדי לעזור לו.
על הילד לבצע משימות יומיומיות בפיקוח על מנת ליצור התקדמות בלימודיו והתגברות על קשייו.
אחת הסיבות שלמדתי אימון משפחתי היא ההבנה שיש לעשות אימון מערכתי כם כל בני הבית ביחד ולחוד.
 
למעלה