הוראה מותאמת/מתקנת

lolly87

New member
שלום קרן

קודם כל ברוכה הבאה, אני מקווה שתרשמי לתפוז ותהיי פעילה בפורום. אני חושבת שתוכלי לתרום הרבה.
שנית, אני מסכימה איתך. השבוע אמא נכנסה לשתי דקות האחרונות של שיעור על מנת לשמוע את בנה מקריא. הוא כל כך התרגש וגם היא. אני חושבת שזה עשה לשניהם טוב, אבל אם היא היתה נוכחת לאורך כל השיעור, אני חושבת שהתועלת היתה נמוכה וזה היה יותר מפריע לו ללמוד.
 

lolly87

New member
הוראה מותאמת/מתקנת

עלו לי כמה שאלות בנושא אתמול, ורציתי לשמוע את דעתכם וגם שתעלו שאלות משלכם בתחום ואני אנסה לענות לכם.
האם לדעתכם יש יתרונות למורה להוראה מותאמת שעובדת עם הילד/ה גם על קריאה וגם על חשבון (במידה וישנו צורך ביותר מתחום אחד)?
האם לדעתכם אחד ההורים צריך להיות חלק מהזמן בשיעור על מנת לראות את דרך העבודה ולדעת איך לעזור לילד/ה בבית?
 
לעניות דעתי...

1. כן. משתי סיבות לפחות... קודם על זה יתן תמונה כללית יותר. פחות מטפלים ויאפשר אצבע על הדופק לגבי המצב הלימודי הכללי של הילד בקלות
שנית... פחות לוגיסטיקה ותיאומים... עבודה מול איש מקצוע אחד... יותר נוח וגם זה חשוב.
2. לא.. לפחות אצלי הבת שלי לא היתה מצליחה להתרכז אם אני הייתי נוכחת. אפשר לסכם שחמש דקות אחרונות מוקדשות לעדכון ההורה. או לסכם על שיחה טלפונית קצרה של פעפ בשבועיים...
 

lolly87

New member
שלום

אני חושבת שאת צודקת, יש לזה יתרונות במיוחד אם הדינמיקה בין המורה לבין התלמיד/ה היא טובה. ואם היא לא טובה, גם ככה כדאי להחליף את המורה על מנת לסייע.
ואני גם חושבת שאין סיבה שההורים יהיו נוכחים בשיעור, אבל אני כן חושבת שכדאי לעדכן את ההורים בתדירות כלשהי ולהסביר להם איך לסייע לתלמיד/ה מעבר לשעות ההוראה המותאמת.
 

ירח זהב

New member
שילוב של קריאה וחשבון

לדעתי, שילוב של עבודה על הקריאה ועל החשבון בשיעור אחד הוא לא תמיד אפשרי. במקרה כזה מומלץ לחלק לשני שיעורים. יש תמיד יתרון לעבודה משולבת אם הילד מכיר את המורה ומסתדר איתה היטב במקום לפצל את הילד לכמה מטפלים, שזה בעייתי בעיניי מאוד. אבל - יש גם צד שני. לא נתקלתי עד כה במורות רבות שהן מומחיות גם לתחום השפה וגם לתחום המתמטיקה, ומורה מומחית לתחום יכולה לתת מענה טוב יותר. אני, למשל, מוסמכת בתחום הלשון העברית (שבו יש לי תואר שני) בנוסף להכשרתי כמאבחנת ומטפלת בלקויות למידה, ולכן אני עובדת בטיפולים על שפה כתובה במשולב עם שפה דבורה, עבודה על קריאה ושפה ביחד, שהיא, לדעתי, עבודה נכונה יותר, במקום לפצל את הילד בין שני מטפלים, לשפה הדבורה ולשפה הכתובה. על חשבון איני עובדת, מכיוון שאין לי הסמכה בתחום הזה.
 

lolly87

New member
שלום ירח זהב

ברוכה הבאה לפורום

&nbsp
כמובן שלא התכוונתי באותו שיעור אחד שיתמקד בקריאה ובחשבון. אלא שיעורים נפרדים עם אותה מורה להוראה מותאמת. בהנחה שהמורה מוסמכת לשניהם.
 

ירח זהב

New member
שלום וברכה


כן, בוודאי, כאשר המורה מוסמכת לשני התחומים זה יכול להיות יתרון גדול.
 
למעלה