הוראה מתקנת

shiri96

New member
הוראה מתקנת

שלום לכולם שמחתי לראות כי נפתח בתפוז פורום לחינוך מיוחד ובהצלחה רבה למנהלת החדשה! רציתי להוועץ בנסיונם של המשתתפים כאן לגבי בני, זאת לקראת שנת הלימודי הבאה. בני בן שש עוד מעט, מסיים השנה שנה שנייה בגן קטן (מיוחד) ועתיד להשתלב בשנה הבאה בגן חובה רגיל באיזור מגורינו. למרבה הצער אין באיזורנו גן משולב לפיכך השילוב יהיה בגן רגיל, תוך מעקב על השתלבותו. במסגרת האבחון שהמליץ למעשה על חזרתו לחינוך הרגיל התמקדו הקשיים הן בתחום הגרפו והויזו מוטרי, המטופלים על ידי מרפאה בעיסוק וכן התעמלות ושחיה והן בתחום השפתי ובעניין זה ההמלצה היא להמשך עבודה עם קלינאית תקשורת וכן הוראה מתקנת לעבודה על השפה, כולל שילוב לימוד הקריאה בגישה התבניתית. וכאן השאלה - מיהי אותה מורה להוראה מתקנת העדיפה בעניינו של הילד? אנו מבקשים להכין אותו הכי טוב שאפשר לקראת כיתה א´ - האם כדאי לחפש מורה לכיתות א´ ב´ שהינה מורה במסגרת החינוך המיוחד או הרגיל או שמא דווקא גננת שי"ח ראויה יותר לעשות את אותה ההכנה? האם מי מכם מכיר מורה שכזו באיזור אונו (קרית אונו, יהוד, גבעת שמואל, גני תקווה וכו´) אשמח לשמוע דעתכם בעניין כולל נסיון מצד ההורה או מצד המורה שבת שלום לכולם
 

חני ב

New member
בוקר טוב שירי../images/Emo42.gif

אני גרה בשהם, ואם תרצי, אוכל להמליץ לך על כמה מורות להוראה מתקנת וגם על גננת שי"ח. אני חושבת שחשוב שתקבלי המלצה על אותה מורה או גננת, חשובה ההשכלה שלה והגישה שלה אל הילדים. אצלי בבי"ס במסגרת החט"צ נכנסת גננת שי"ח לעזור לילדים לקראת כתה א´, אך ישנם ילדים בגיל הגן שהולכים כבר עכשיו למורה להוראה מתקנת שתכין אותם לקראת א´.
 

shiri96

New member
תודה ואשמח להמלצות מתאימות

חני בוקר טוב ושבת שלום תודה על תשובתך. אשמח מאד לקבל המלצות באיזור מגורינו. ברור לי עד מאד שיש חשיבות רבה לאישיות אותה מורה או גננת. האם לדעתך עדיפה גננת שי"ח או ממש מורה להוראה מתקנת (האבחון אגב המליץ על הוראה מתקנת, בעיקר לעבודה על שפה) אנו מעוניינים בהכנה כוללת לכיתה א´ - הן קריאה והן חשבון - לילד יש יכולת חשבונית תקינה ומודעות פונולוגית טובה מאד - יש בסיס לעבודה, יש מוטיבציה גבוהה ללמידה ורצון ללמוד ולדעת. ואגב - האם את מכירה מורה/גננת מתאימה שתסכים להגיע הבייתה (במקום להביא את הילד אליה) - גם כך נמצא הילד הרבה מחוץ לבית (ריפוי בעיסוק, שחיה, התעמלות וכו´). שוב תודה
 

חני ב

New member
המורות שאני מכירה גרות

בשהם. זה מתאים לך? אם תרצי, אוכל לשאול אותן או להעביר לך את מספרי הטלפון שלהן ותוכלי לברר איתן ישירות אם הן מוכנות לבוא אליכם. לגבי אזור מגורייך, אני לא מכירה מורות. אני גם לא יודעת לענות לך מה עדיף, מורה להוראה מתקנת או גננת שיח אך אולי תלכי בעקבות המלצת האבחון.
 

shiri96

New member
תודה ושוב אשמח לסיוע ולעזרה

חני תודה אשמח מאד אם תוכלי לברר ישירות עם המורות אותן את מכירה (ועליהן סומכת כמובן) אם תוכלנה להגיע לאיזור או לחלופין להמליץ על מורה שהן מכירות באיזורנו. אין לי כל בעיה גם ליצור אתן קשר ישירות, אך לא הייתי רוצה להטרידן סתם. לשיקולך ותודה על התייחסותך. נ.ב. - ניתן לשלוח פרטים גם במסר או במייל.
 

Diana M

New member
ברוכה הבאה שירי יקרה../images/Emo140.gif

תחילה איחולי הצלחה לבנך שעוזב את מסגרת החינוך מיוחד ועובר לחינוך הרגיל. עצם העברתו של בנך לחינוך הרגיל הופכת אותו לילד בעדיפות א´ מבחינת זכאותו לשרותי שילוב בגן רגיל. המשמעות : בנך זכאי לקבל סיוע בגן הרגיל על פי סוג הקשיים והצרכים המיוחדים שלו. סוג הסיוע יכול להיות גננת שילוב (מה שאת מכנה גננת שי"ח) , גורם פרא-רפואי או טיפול באמצעות הבעה ויצירה. מצופה מצוות הגן הרגיל ובראשו גננת האם כי תבנה עבור בנך תוכנית חינוכית יחידנית, תח"י. ואתם כהורים אמורים להיות שותפים לתוכנית לאשרה ולקבל עותק. היות ובדרך כלל המשאבים הניתנים במסגרת החינוכית אין די בהם לכיסוי כלל הצרכים, במידה וההורים יכולים לעמוד בכך מומלץ כי ישלימו טיפול גם אחר הצהריים. ובענין שאלתך, איני חושבת כי יש הבדל מהותי ומשמעותי בין מורה להוראה מתקנת בגיל הרך לבין גננת שילוב. לרוב שתיהן בעלות אותה הכשרה, ממקודת גיל רך. ההבדל יכול להיות בניסיונן המקצועי. גם גננת שילוב וגם מורה להוראה מתקנת יעבדו בשנה הקרובה עם בנך על "מוכנות לקראת כתה א´" , אני אישית ממליצה כאשר מדובר בילדים עם צרכים מיוחדים לעבוד גם על ראשית קריאה (קמץ, פתח) ומושגים בסיסיים בחשבון. המלצה זו מגיעה מתוך האמונה כי הגעה טיפ טיפה יותר "יודעים" מאשר ילדים אחרים, לפחות בהתחלה, מחזקת את בטחונם העצמי של הילדים ונותנת להם חווית הצלחה ראשונית חשובה. בחיפוש אחר מורה/גננת מתאימה, חשוב לוודא כי מדובר באדם מקצועי, רצוי מישהי בעלת נסיון בעבודה בגן ובכתות א´-ב´ (יש רבות כאלה) מישהי שמכירה את תוכנית הלימודים בכתה א´ ובעלת נסיון בהכנת ילדים לקראת עליה לבית הספר. והכי חשוב מישהי שתדע ליצור קשר חיובי עם בנך. על מנת למצוא אדם מתאים ניתן לברר בסניף ניצן אם יש אחד כזה באזור מגוריכם , כמו כן ניתן לפנות למתי"א לבקש פגישה עם רכזת גיל רך ולקבל המלצה ממנה. כנ"ל ניתן לנסות לקבל המלצה מהשפ"ח ולהעזר גם בחברות שהתנסו עם ילדיהן וחוו התנסות חיובית (בתנאי כמובן שמדובר באדם מקצועי בתחום החינוך המיוחד). איחולי הצלחה לבנך ולכם אשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא וענין. נ.ב. אנא פני אלי שוב במייל וצייני שירי96 יש לי בעיה זמנית עם תא המסרים האישי. דיאנה
 

חני ב

New member
שירי, השם הראשון ששלחתי לך

דרך המסר, ידועה מאד בניצן (שמעתי עליה מחברה אחרת). אומרים שהיא מדהימה!
 

shiri96

New member
חני תודה

יש לי כבר את הטלפונים ואני אנסה כבר מחר מחרתים ליצור קשר ואעדכן אותך שבוע טוב
 

דליה.ד

New member
הכנה לכיתה א´ לילד עם קשיים

בני, רבע לשש, לומד השנה עם גננת שי"ח שמכינה אותו לכיתה א´. הוא מאובחן כבעל הפרעת קשב וריכוז עם פעילות יתר (adhd), וכן יש לו קשיים גרפומוטוריים ובעיות בסריקה. לאחר אבחונים שנערכו לו (נוירולוגיים והתפתחותיים) הוא החל לקבל את הגננת מסל שח"ם האיזורי. העבודה מתמקדת בהכנה לכתיבה וקריאה (הומלץ שיכתוב מיד בכתב וידלג על הדפוס), עבודה על סריקת עיניים, הקניית אסטרטגיות למידה (תכנון, ארגון, משוב ובקרה.) ועבודה על האימפולסיביות וחוסר השליטה. אני חיבת לציין שההתקדמות היא מטאורית ממש ואני מאוד מרוצה מעבודת הגננת וכל זה רק בפעם בשבוע! בגן בנוסף הוא מקבל פעם בשבוע פסיכוגרפיה, פעם בשבוע ספורט טיפולי, ו4 פעמים הכנה לכיתה א´ עם הגננת "הרגילה" בקבוצה קטנה. כך שהוא מטופל היטב ויגיע לכיתה א´ כמה שיותר מוכן.
 

shiri96

New member
עדכונים

לדיאנה לחני ולכולם תודה על ההתייחסותך. כיף שיש למי לפנות וממי לקבל תשובה. אני כרגע בודקת את השמות שקיבלתי ומבטיחה לעדכן אתכם בהמשך. המשך ערב טוב
 
למעלה