כמה כואב כמה מוכר...
לא מאמין שיש מישהו "משלנו" שלא נתקל בתגובה כזאת מצד מנהלי הפיתוח, והדרגים העליונים בהנדסה, למעט אולי בגופים כמו NASA ואחרים שם איכות היא ערך עליון ואח"כ כל השאר, לצערינו הם רואים יותר פיתוח ופחות QA. מה עושים? שמים את הבעיות על השולחן, משתדלים (יותר נכון מוכרחים) להסביר לכל הנוגעים בדבר ובכל רמות ההנהלה את הצרכים שלנו, את היכולת / אי היכולת שלנו להבטיח רמת איכות בכח האדם והזמן שיש. אפשר תמיד לשים את המפתחות על השולחן ולומר, אני לא מוכן לתת יד לזה, שלום ולא להתראות, או להלחם כל הזמן בצדקת דרכנו, הבעיה היא שהם מתעוררים רק כאשר ישנו משבר או שהפיצוץ מגיע מצד הלקוח, או אז נשאלות השאלות איפה היה ה QA? כמו שאמרתי, הברירה ההגיונות ביותר היא להמשיך להלחם, לדאוג כל הזמן שהרמות העליונות בהנהלה יודעים מה נעשה, מה נבדק, על מה אנחנו חותמים, מה אושר על ידינו ומה לא!, אסור להשאיר פתח להפתעות בסגנון של "מה זאת אומרת לא בדקתם את זה? איך לא ידענו ולא שמענו עד עכשיו?" המלחמה הנכונה היא מבפנים, להאבק, "לצעוק" ולקוות לימים טובים יותר, ימים שהפוקוס יהיה יותר איכות ופחות פיצ'ר כזה או אחר.