הורדת התקציב למסים ומלחמה באור ירוק

הורדת התקציב למסים ומלחמה באור ירוק

האם אתם מתכוונים לעצור את אורי ירוק, השחיתות והקידום שלהם ברכב הפרטי
(למיטב ידעתי הם פשוט שולטים במשרד התחבורה). האם אתם תומכים בהעלאת תקציב הרכבת
 
ברוך הבא אוהד

למפלגת הירוקים יש עמדה עקרונית שדוגלת בהפחתת השימוש בכלי רכב פרטיים ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית. אתה מוזמן לעיין במצע שלנו. לגבי אור ירוק, אשמח אם תפרט את טענותיך? תודה, דרור
 
מה לפרט

אור ירוק הם התנועה לקידום הרכב הפרטי בארץ. המטרה שלהם היא שיהיו פה כבישים כמו בארה"ב, ומשום מה הם גם לא מדברים כלל על תחבורה ציבורית. אחד מהתורמים הגדולים להם הוא יהודה וילק -הבעלים של כביש שש, הרוב שמרכיב אותם הוא יבואני רכב וסוללי כבישים (איילון) וכיו"ב. אם קראת את דו"ח שיינין, הוא ייתן לאור ירוק יותר זכויות (כאילו הם כבר לא שולטים בזה) על הפעולה של משרד התחבורה. אחד מהכנס שלהם אף טען שהתאונה הראשונה של הרכבת בארץ - נגרמה ע"י הרכבת עצמה - כיוון שהחליקה מהפסים. חלק מהדברים המרכזיים שהם מדברים עליהם הם בין היתר (אם לא כולם) העלת התקציב לכבישים - והורדת המיסוי על הרכב הפרטי. זה לא סוד גדול שהתחבורה הציבורית בארץ היא צחוק מהלך, והורדת הסבסוד תדפוק אותה עוד יותר. זה ממש לא סוד שאור ירוק הם אחד הגופים המושחתים ביותר במדינה, ובקרוב הם יהיו חלק מהמדינה (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים). האסון כבר קרוב - אנחנו לא רחוקים בתפישה מארצות הברית, ואפילו שזו ידועה לשמצה בתח"צ שלה - המצב שם טוב יותר.
 
מנין הקביעה כי אור ירוק ---

--- מקדמת את השימוש ברכב הפרטי? למיטב ידיעתי, הם עוסקים בתרבות נהיגה ובהפחתת שיעור תאונות הדרכים. לגבי שאר הפרטים בתגובה שלך - אני מכיר את כל העובדות ומסכים עם כל הדעות. אשמח רק להבהרה בנוגע לאמור לעיל.
 
כן נכון../images/Emo6.gif

הפחתת תאונות דרכים? אולי כדאי שתבדוק את המידע שלך, אתה רוצה לדעת איך הם מקדמים? שאל אותם, הם יענו לך.
 

jewjew1

New member
צודק../images/Emo45.gif

אור ירוק מעודדים הורדה במס על מכונויות כתרוץ כאילו מכוניות חדשות יותר ירידו את הבטיחות, ותומכות בסלילת עוד כבישים והוספת שוטרי תנועה. הפתרון צריך כמובן להיות תחבורה ציבורית שבעה ימים ועשרים וארבע שעות.
 
הבעיה העיקרית היא התפיסה של האנשים.

פה בארץ, תחבורה ציבורית בכלל לא עולה להם לראש.
 

jewjew1

New member
הבעיה שהתחבורה הציבורית כאן גרועה

לא מזמן הייתי כמה שבועות בלונדון. שלמתי בכרטיס אחד משולב של רכבות ואוטובוסים כל תקופת שהותי. המהירות והיעילות היו כיף אחד גדול להסתובב בעיר. באיזור התיאטרואות פעולות אפילו רקישות לאופנים. אם בארץ הייתה פועלת תחבורה ציבורית 24 שעות ושיבעה ימים בשבוע רבים היו מוותרים בשימחה על מכונותיהם שגורמים להם להוצואות כבדות, ולשעות יקרות מפז בפקקים.
 

Volland

New member
תחבורה ציבורית עולה לי לראש.

כסטודנט, אין לי רשיון / כסף / זמן / ראש לאוטו פרטי בכלל. אני מאוד אוהב לנסוע בארץ. ומה אני מקבל? על רכבות כמעט ואין מה לדבר. כשיש כאלה, מקרה נדיר כשלעצמו, הן בד"כ מלאות עד אפס מקום והכרטיס במחיר מופקע. האוטובוסים קצת יותר טובים, אבל למשל בחיפה כל מעבר מאזור אחד לאחר שאינו כלול באחד הקוים הראשים דורש ממני בזבוז זמן מטורף. וכו' וכו'. כך שהיה מאוד נחמד אם כל תומכי התחבורה הציבורית (ואני, למרות הכל, ביניהם) היו דואגים קודם כל לשפר את התשתית ואת השרות אלפי מונים, ורק אז לצאת בקריאה לציבור הרחב (וכהערת צד, גם להפריט את אגד לא היה מזיק, אבל זה אוף טופיק).
 
אי אפשר להפריט ולעשות...

כרטוס משולב יאה - כמו בשוויץ לדוגמה. לך היא עולה לראש, ולי ולעוד כמה אנשים, אבל לרוב - עולה לראש כבישים עצומים, עם מחלפים מרובי קומות וחניות ענק שתופסות שטחים עצומים. אין פה מודעות לחשיבותה של התח"צ.
 
חבר'ה, אתם לא מתווכחים!

אתם אומרים more of the same. לגבי "אור ירוק"- אני מכיר את הטענות לשחיתות המתנהלת בו. האם מישהו כאן יכול לקשר לאיזה ביסוס? האם מישהו יכול להביא מעט עובדות? הסיבה למה תח"צ אינה רלוונטית בארץ היא שיקול כלכלי של משתמשיה. כיום השימוש בה יקר מאוד, והיא אינה נוחה. אין ספק שהיא פתרון לדברים רבים, אבל מדוע העסק לא עובד? נושא שאיני מכיר ואיני מקורב אליו. אולי מי ממפלגת "הירוקים" יידע להפנות למידע רלוונטי (לא המדיניות לגבי תח"צ אלא מידע המורה על ריקבונה של "אור ירוק").
 
מה יש לבסס../images/Emo35.gif

הם הקימו את כביש שש (יהודה וילק), הם בעד הורדת המיסוי על הרכב (דו"ח שיניין) הם היבואנים של הרכב הפרטי בארץ - וסוללי הכבישים (בדוק את ההרכב). הם מדברים כ"כ הרבה על תאונות דרכים - ואפס על תחבורה ציבורית - שהיא הפתרון. הם באים בטענות שכבישים כמו בארצות הברית - מורידים את תאונות הדרכים. (שזה נכון בצורה מאוד מסויימת, ומאוד מעוותת) הם רוצים לקבל סבסוד, ולהגיד את התקציבים שלהם (כל זה כתוב בדו"ח שיינין), אבי נאור - יהפוך להיות יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ותקציבה יגדל מ - 160 מיליון ש"ח בשנה - ל - 550 מיליון ש"ח. הם מעולם לא הזכירו את התחבורה הציבורית, מעולם אני אישית לא ראיתי שום אזכור למילה ציבורית, הסעת המונים אוטובוס, רכבת או כל דבר אחר - בכל אחד מהפלאיירים/דו"חות/כנסים/אחר שלהם.
 
למעלה