אני חולק עליך משתי בחינות:ראיתי כתבה דומה בטמקא:
הושלם התכנון הראשוני של פרויקט המטרו: יחל לפעול בתרחיש האופטימי ב-2035
המקטע השלישי והאחרון בפרויקט התחבורה הגדול בתולדות ישראל אושר על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, וכעת יחל שלב התכנון המפורט של כלל מערכת המטרו בגוש דן. עלות הפרויקט מוערכת ביותר מ-150 מיליארד שקל, ובמסגרתו יוקמו 150 ק"מ של מסילות תת-קרקעיות. ומתי נתחיל לנסוע? לפחות עוד עשורwww.ynet.co.il
הבעיה: ללא מטרו צפון דרום בתוך העיר (קריאתי לפצל את M1) זה לא מטרו אלא רכבת פרברים.
באף עיר עם מטרו אין מצב של מטרו בחוץ ורק"ל בפנים. הרק"ל אינה אמצעי עירוני ראשי למרכז העיר אלא אמצעי משלים שמקומו בדרך כלל בשולי המרכז או בפרברים, המטרו הוא האמצעי שמחבר ממש ממרכז העיר לפרברים העיקריים.
ל M2 יש ענף שיכנס לפנים העיר בערך בקו הרוחב של קפלן - המלך ג'ורג', אבל זה לא מספיק שיהיה ענף בודד שיכנס פנימה מהאיילון, צריך שיהיה קו צולב כדי ליצור מערכת מטרו מינימלית של שני צירים במרכז העיר.
להדגמה: תגדילו את האייקון שלי שמראה אופציה כזו שאני מכנה M4.
אני חולק עליך משתי בחינות:
ראשית, יש הרבה דוגמאות של רק"ל במרכז העיר, אמנם לא בלונדון, פריז או ברצלונה, אבל כן באמסטרדם, וינה, מינכן ועוד המון דוגמאות. "רק"ל בחוץ - מטרו בפנים" זאת רק אחת מכמה תצורות אפשריות ואני לא בטוח שיש נכון-לא נכון במקרה הזה.
שנית, יש לדון בכובד ראש בשאלה מה זה "מרכז העיר". בתל אביב המרכז הגיאוגרפי וההיסטורי הוא לא איפה שנמצאת התעסוקה. אם המטרו היה לאורך אבן גבירול או דיזנגוף, למשל, זה היה מגניב מאוד לתלאביבים ולבליינים, אבל פחות שימושי לתושבי רעננה וראשל"צ, שכן יעדי הנסיעה שלהם הם לרוב מגדלי העסקים ותחנות הרכבת באיילון. גם היכולת לצופף בנייה במרכז ההיסטורי של ת"א על מנת למנף את התועלת של המטרו היא מוגבלת.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.