הזדמן לי היום לקרא. תוך כדי

חגי

New member
הזדמן לי היום לקרא. תוך כדי

טרייד מטורף בשוק, את הגיגיו של הוגה הדעות הדגול, אדם משכמו ומעלה, אות ומופת אמיתי של הצמדות לחוקים וקיומם , מקדש ספר העזר של האגודה שללא ספק סעיפיו מהווים עבורינו את התתנך לניהול האגודה. כבר קראתי בעבר לאותו הוגה דעות מהולל שיקיים את "נאה דורש - נאה מקיים" אבל כזכור קריאתי נפלה על אוזניים ערלות. (למעט ש. שבאותה ועדה מפוקפקת הצביע אחרת) מה שמצער אותי שלא כולם זכו לקרא מכתב זה ולכן הריני מביאו לפניכם. ורק הערה אחרונה - מי שרוצה לנהל את האגודה דרך ספר עזר מבצעי מוזמן . רק לא תהיה לו אגודה לנהל.
 

Hawk17

New member
מכתב חריף מאוד.

מצד אחד חגי צודק - אם נהיה 200% חוק, לא יהיה ענף, לטווח הרחוק.או אפילו קרוב. פשוט לא יהיה. למשל דוגמא-כל נקודה על החוף שאיננה בנויה תהיה בסופו של דבר ליד בסיס צבאי או שמורת טבע. (גם בעייתי קצת אפילו שלא רשום בספר.) ואפילו מקומות אחרים ללימוד , באופן מעשי, יהיו גרועים מזה שכן בחופים רבים בארצנו ישנה תופעה של מטוסים זעירים מנמיכי טוס, דבר, שאיננו קורה באתר הלימוד הנוכחי. בכל מקרה, הטענה שהוא מעלה בנוגע לדוגמא אישית של המדריך, בכל הקשור לשמירת כשירות ותשלום דמי חבר,קצת קשה לי איתה,עקב מקצועיות הנדרשת מתפקידי . טענה יותר מדי חזקה, ולא משנה מי הכותב ומה ההיסטוריה שלו.ו"כמה רחב מועדון המעריצים" שלו פה. "מאידך, וחמור הרבה יותר- לדבריו, ודברי חברו, גיא מתנאל, הוא לא הפסיק פעילותו, אלא "רק הוריד במינון וטס ללא תשלום דמי חבר, וללא ביטוח" מהלך שלוש השנים האחרונות (למרות שלא היה לו גלשן משל עצמו, ולמרות שהח"מ ואחרים לא ראו אותו גולש אלא משמש כצוות איסוף לאחרים); זאת בניגוד גמור וחמור לנאמר– ואני מצטט מממכתבו הראשון של יו"ר הוועד הנוכחי: "להזכירכם –אי תשלום מסי חבר לאגודה ו/או טיסה כשאינך חבר האגודה הישראלית הנה עבירה על תקנה 163א לתקנות הפעלת כלי טייס וכללי טיסה הקובעת כי "לא יפעיל אדם גלשון, אלא ברשיון הפעלה מבצעית מאת המינהל, או במסגרת רשיון הפעלה מבצעית, שניתן לאחר, בפיקוחו ואחריותו של בעל רשיון ההפעלה ובהתאם לתנאי הרשיון" פעילות שכזו לא רק שאינה חוקית – אלא אף מסוכנת, ולא עולה בקנה אחד עם כל קריטריון ביטוחי". יתרה מזאת, עוד כתבתם: "ועד האגודה יהיה רשאי לבקש את הצגת כרטיס / רישיון הפלסטיק כאישור על תשלום דמי החבר והביטוח- שאם לא, ויתברר שהגולש לא שילם את חובותיו לאגודה יעבור הטיפול לידי טייס ראשי, ומשלא יוסדר גם כאן יעבור לידי טיפולו של מנהל התעופה!" רגע – האם יועבר הדבר לטיפולו של אותו טייס ראשי, שהוא עצמו, טס 3 שנים באופן "לא רק שלא חוקי- אלא אף מסוכן, ולא עולה בקנה אחד עם כל קריטריון ביטוחי"? היעלה על הדעת??! חלק מסעיפים אלו הן במסגרת סמכויותיו של טייס ראשי – לא של ההנהלה – וחלק מהם, ללא שיקול דעת - כמו סעיף 5.3.2.2 , הקובע: "חבר שלא יעמוד במכסות הכשירות, ירד אוטומטית דרגה." (שימו לב שמדובר על חבר). "האם דווקא הרצון למנותו כטייס ראשי הוא זה המצדיק זכות יתר זו? ומה באשר לתקנה 5.1.2.7 "מי שפרש לתקופה ארוכה משנה, יחויב בקבלת דרגה חדשה, לפי שיקול דעת טייס ראשי"; האם שקל זאת מיקי בזמנו, או שנשאר הדבר לשיקולו של הטייס הראשי הנכנס?| קשה . מידי. ולא ,אינני מפרסם כאן בפורום את החלטתי בענין.לא. רק מציג משהו. רק שיתפתי. והדגשתי. מועדון המעריצים מוזמן להגיב.
. יתקבלו יותר בשמחה תגובות מקצועיות ואוביקטיביות.
 

חגי

New member
עומר - מפאת צעירותך יסלח לך

אם עוד לא הבנת - ספר העזר הינו מסמך אנכרוניסטי ובינו ובין המציאות יש קורלציה נמוכה מאד. מי שהפסיק לטוס אינו צריך לשלם דמי חבר מי שטס ללא דמי חבר משולמים לא מדווח למנהל התעופה - זהו סיכון שהוא לוקח על עצמו. מי שטס במינון נמוך - מפסיד ...אבל לא נעשה לגביו שום שינוי מבחינת כשירותו ודרגתו. אני מציע שתקרא את ספר העזר המבצעי ואחרי זה תגיב הלאה. אני מניח שאחרי שתעשה זאת תבין שהמציאות אינה דומה כלל לנ"ל -לפחות לא בתקופה הקצרה מאז אני בספורט(1990). תפקידו העיקרי של טייס ראשי הכיום הוא מינורי למדי למעט במקרים של חבר הנהלה(או כל גולש אחר) שלא יודע להמריא/לנחות ולצערי במקרים של תאונה המחייבת בדיווח ותחקור למנהל התעופה. בנוסף אני מברך אתכם על הזמן שאתם מבזבזים בכיוונים הלא נכונים. בדרך הזאת תגיעו מהר מאד לפחות .... וחשבנו שאתם דווקא מכוונים ליותר.
 

Hawk17

New member
מילא אם אתה צודק לגבי זה.

אבל כדאי , למרות ההגיון הבריא, שתבהיר מה אנכרוניסטי בספר הזה ומה לא, לפני שיחשוב מישהו מהחדשים בעתיד בטעות שגם מגבלות הדרגות הכתובות (כוון רוח, עוצמת רוח) ומגבלות אתרים זה גם רלוונטי כמו ערפאת ("רפי"...) וסוהא ובכלל נכתב עבור גלשני רוגלו בימים ההם...
 

ג ל נ ט י

New member
מה זה העיברית הזאת?

מבלי להתעמק במכתב (זאת אעשה בקרוב), שמתי לב לתשומת ליבו המיותרת של הכותב בעניני עיברית "גבוהה" - דבר שנראה קצת מתנשא. חוץ מזה שנשפכתי על הריצפה כבר ב "הפכתי והפכתי בדברים, ולא מצאתי מנוח". כמעט התאשפזתי מצחוק ב "טחו עינכם" ... תגיד את מה שיש לך להגיד, אל תדבר "גבוהה גבוהה" ...
 

ג ל נ ט י

New member
לא מסכים עם המכתב

שמתם לב ל "זאת ועוד" במכתב? (מישהו מתאמן להיות פה עורך דין קומי...). עמיר, אומר לך בגלוי את דעתי למרות שאני נמנה כביכול על המסוכסכים בקביעות איתך וזה עלול להיראות כעוד קלאש. שמתי לב שאתה לא מסוגל לקבל "לא" כתשובה, במיוחד כשזו לא דעתך. אתה נחשב כבן אדם שמתמיד בשיכנוע (יש יאמרו מניפולטיבי), לפעמים עד כדי היתקרצצות לא ענינית שנטפלת לפרטים שאותם "הפכת והפכת" ונראה כי הקרצת אותם לאחר קריאה וחיפוש בספר העזר המבצעי שבינו לבין המציאות אין שום קשר (ויסלח לי אלעד על העבודה הרבה שעשה בשביל לחדש את הספר הקסתחי הזה). בשורה תחתונה, לא השתכנעתי מהמכתב, וזה לא בגלל שלא עבדת מספיק קשה או שעבר ביננו איזה חתול שחור.
 

Hawk17

New member
לא חכם.

תגובתך על שפת המכתב לא רלוונטית, ובטיפשותה אולי אפילו קצת קצת משחק לידו של כותב המכתב. לשפה הגבוהה הזו קוראים שפה רישמית, וככה כותבים מכתב רישמי, ולא "הי אח'י מה המצב.,צ'מע יש לי בעיה עם הטיס הדודו הזה....". ארנון אולי אפילו רמז זאת בצורה יותר בוטה. הכל בידידות כמובן.
 

ג ל נ ט י

New member
ובכן

צר לי שלא קראת את תגובתי השניה - אחי... בענין הביקורת על השפה ה"רישמית" של עמיר - קל לראות שמכתבו מתנשא ואין בכוונתי לנתח אותו סיפרותית כדי להוכיח מוטיבים אלו, רק לנגח ולהליץ על בחירתו של הסופר במקרה זה. לגופו של ענין - ועד האגודה הוא זה שתיקן את התקנון (תיקן מלשון שינה סעיפים), עד לא מזמן בקדנציה של אלעד, ובעידודו של עמיר, ולכן ניתן להבין שיתכן מצב בו האגודה קובעת חריגים באשר הם, ואף ל"לשנות נהלים" באופן קבוע או זמני, לרבות בתפקיד הטייס ראשי. באופן כללי, יש לראות את תקנון האגודה וספר העזר ככלל מנחה בעבודת האגודה שניתן לחרוג ממנו. כל עוד ועד האגודה דן בדעות השונות, מקבל התנגדויות ונקודות מבט שונות, ומגיע באופן דמוקרטי להחלטה - הדבר תקין, ואף נעשה בעבר. ובכך אני חוזר ומדגיש, לא השתכנעתי מהמכתב שפורסם כאן.
 

חגי

New member
טול קורה מבין עיניך!

הלא ידוע במחוזותינו כי חברינו אינו מדבר גבוהה גבוהה לריק ובאשפתו מצויים חיצי טוב ונועם הליכות. אל לך לפסול על הסף כי דרך קלוקלת רובצת לפיתחנו. אין לנו אלא לפשפש בכליו של DOD ובחון האמנם כצעקתה?! האמנם שם ידו להדרכה לא חוקית של חניכים אשר ברבות הימים ינהגו כדרך מורם ורבם שהעיז לטוס ללא תשלום דמי חבר ועל גלשן מושאל (רחמנא ליצלן). והלוואי ונעלה חרס בידינו ולא נצטרך להמשיך ולהפוך בו.
 
למעלה