מכתב חריף מאוד.
מצד אחד חגי צודק - אם נהיה 200% חוק, לא יהיה ענף, לטווח הרחוק.או אפילו קרוב. פשוט לא יהיה. למשל דוגמא-כל נקודה על החוף שאיננה בנויה תהיה בסופו של דבר ליד בסיס צבאי או שמורת טבע. (גם בעייתי קצת אפילו שלא רשום בספר.) ואפילו מקומות אחרים ללימוד , באופן מעשי, יהיו גרועים מזה שכן בחופים רבים בארצנו ישנה תופעה של מטוסים זעירים מנמיכי טוס, דבר, שאיננו קורה באתר הלימוד הנוכחי. בכל מקרה, הטענה שהוא מעלה בנוגע לדוגמא אישית של המדריך, בכל הקשור לשמירת כשירות ותשלום דמי חבר,קצת קשה לי איתה,עקב מקצועיות הנדרשת מתפקידי . טענה יותר מדי חזקה, ולא משנה מי הכותב ומה ההיסטוריה שלו.ו"כמה רחב מועדון המעריצים" שלו פה. "מאידך, וחמור הרבה יותר- לדבריו, ודברי חברו, גיא מתנאל, הוא לא הפסיק פעילותו, אלא "רק הוריד במינון וטס ללא תשלום דמי חבר, וללא ביטוח" מהלך שלוש השנים האחרונות (למרות שלא היה לו גלשן משל עצמו, ולמרות שהח"מ ואחרים לא ראו אותו גולש אלא משמש כצוות איסוף לאחרים); זאת בניגוד גמור וחמור לנאמר– ואני מצטט מממכתבו הראשון של יו"ר הוועד הנוכחי:
"להזכירכם –אי תשלום מסי חבר לאגודה ו/או טיסה כשאינך חבר האגודה הישראלית הנה עבירה על תקנה 163א לתקנות הפעלת כלי טייס וכללי טיסה הקובעת כי "לא יפעיל אדם גלשון, אלא ברשיון הפעלה מבצעית מאת המינהל, או במסגרת רשיון הפעלה מבצעית, שניתן לאחר, בפיקוחו ואחריותו של בעל רשיון ההפעלה ובהתאם לתנאי הרשיון" פעילות שכזו לא רק שאינה חוקית – אלא אף מסוכנת, ולא עולה בקנה אחד עם כל קריטריון ביטוחי". יתרה מזאת, עוד כתבתם:
"ועד האגודה יהיה רשאי לבקש את הצגת כרטיס / רישיון הפלסטיק כאישור על תשלום דמי החבר והביטוח- שאם לא, ויתברר שהגולש לא שילם את חובותיו לאגודה יעבור הטיפול לידי טייס ראשי, ומשלא יוסדר גם כאן יעבור לידי טיפולו של מנהל התעופה!" רגע –
האם יועבר הדבר לטיפולו של אותו טייס ראשי, שהוא עצמו, טס 3 שנים באופן "לא רק שלא חוקי- אלא אף מסוכן, ולא עולה בקנה אחד עם כל קריטריון ביטוחי"? היעלה על הדעת??! חלק מסעיפים אלו הן במסגרת סמכויותיו של טייס ראשי – לא של ההנהלה – וחלק מהם, ללא שיקול דעת - כמו סעיף 5.3.2.2 , הקובע: "חבר שלא יעמוד במכסות הכשירות, ירד אוטומטית דרגה." (שימו לב שמדובר על חבר). "האם דווקא הרצון למנותו כטייס ראשי הוא זה המצדיק זכות יתר זו? ומה באשר לתקנה 5.1.2.7 "מי שפרש לתקופה ארוכה משנה, יחויב בקבלת דרגה חדשה, לפי שיקול דעת טייס ראשי"; האם שקל זאת מיקי בזמנו, או שנשאר הדבר לשיקולו של הטייס הראשי הנכנס?| קשה . מידי. ולא ,אינני מפרסם כאן בפורום את החלטתי בענין.לא. רק מציג משהו. רק שיתפתי. והדגשתי. מועדון המעריצים מוזמן להגיב.
. יתקבלו יותר בשמחה תגובות מקצועיות ואוביקטיביות.