הזדמנות שנייה

shaggi

New member
הזדמנות שנייה

שלום לכולם! קיבלתי היום הזדמנות שנייה ואחרונה(לפחות לשנה הזו) להתקבל לריפוי בעיסוק- הפעם בחיפה יום ראשון הוא היום הקובע והפעם רציתי להגיע מוכנה. טיפול- מה ת'כלס עושים בו? אני יודעת שיש המון מגזרים ולכל מטופל זה מאוד אינדיבדואלי אבל אם תוכלו בבקשה לכתוב איך עבר טיפול שהעברתם. מה שלפי דעתי הפיל אותי בעברית זה הנושא הזה ... תודה תודה ואם תוכלו לתאר בקצרה (או עדיף בהרחבה) מה עובר בראיון אני ממש אשמח אבישג
 

שירהד1

Member
מנהל
כתבו על הנושא הזה המון

בשבועות האחרונים, אז דפדפי אחורה ותחפשי. ייתכן שתוכלי להעזר בדברים שכתבו כבר. בכל מקרה, קשה לי מאוד להאמין שדורשים ממישהי שעוד לא התחילה ללמוד את המקצוע לדעת מה עושים "ת'כלס" בטיפול. זה פשוט לא נראה לי הגיוני. מה עושים בטיפול?- מתאימים תוכנית טיפול אינדיבידואלית לכל מטופל בהתאם לצרכיו, ובהתאם לסיבת ההפנייה. לדוגמא: ילד עם קשיים בהתפתחות- המרפאה בעיסוק עורכת אבחון של תחומי ההתפתחות השונים, אוספת אינפורמציה רלוונטית מההורים, מהגננת, מפסיכולוגית הגן ומגורמים טיפוליים נוספים שעובדים עם הילד. בשלב הבא, ולפי ממצאי האבחון ושיחת תיאום ציפיות עם ההורים, וכל האינפורמציה שאספה, היא כותבת תוכנית טיפול הכוללת את מטרות העבודה ואת דרכי העבודה. ומשם יוצאים לדרך. כלי עבודה חשוב של המרפאות בעיסוק הוא ניתוח פעילות, דהיינו: בכל פעילות יש לבדוק אילו מרכיבים היא כוללת, כלומר, אילו מרכיבים מוטוריים, תחושתיים, קוגניטיביים ורגשיים- חברתיים היא דורשת, ולפי ניתוח הפעילות וצורכי המטופל המרפאה בעיסוק מתאימה את אמצעי הטיפול לאותו מטופל ספציפי. מקווה שהייתי ברורה. סתם ככה על קצה קצהו של המזלג... בהצלחה! שירה דוד, מרפאה בעיסוק.
 

אסתר86

New member
טיפול

אני לא חושבת שהנושא של טיפול צריך להפיל אותך. את לא אמורה לדעת הכל מראש לפני שהתחלת ללמוד, אבל בגלל ששאלת אני אנסה לענות לגבי עבודה עם ילדים שזה התחום שאני עובדת בו.. בטיפול עם ילדים עובדים על מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה וכתיבה. גם עובדים על תחומים אחרים אך אני מנסה לפשט. מוטוריקה גסה זו עבודה של השרירים הגדולים. הפעילויות למוטוריקה גסה הן מגוונות, למשל: טיפוס בסולם, סוגי נדנדות למניהם, הליכה על קורה, קפיצה בטרמפולינה וכו. מוטוריקה עדינה זו עבודה של השרירים הקטנים (אצבעות). כדי לפתח תחום זה עובדים עם פלסטלינה, חרוזים, וכדומה. גם עובדים על כתיבה או הכנה לכתיבה דרך דפי עבודה, דפי צביעה, ציור על לוח, העתקת צורות, כתיבה במחברת וכדומה. לפעמים ההורה מביא את הילד לטיפול ותוך כדי טיפול נותנים הדרכה להורה. מרפאות בעיסוק גם עובדים על תפיסה חזותית דרך פזלים, משחקים כמו הך פתיש ודפי עבודה. דוגמה של דף עבודה: הקיף את הציור שיוצא דופן. בנוסף עובדים על אירגון ציוד לימודים (ארגון קלמר וכדומה) ועובדים על עצמאות (להתלבש, לצחצח שיניים וכדומה). יש גם עבודה בתחום הסנסורי (שזה קשה להסביר בכמה מילים) ועבודה בתחום הקוגנטיבי. עובדים על קוגנציה דרך דפי עבודה ומשחקי חשיבה. לפעמים עובדים פרטני ולפעמים בקבוצה. בקבוצה אפשר לעבוד על אותם תחומים שרשמתי וגם על מיומנויות חברתיות. רשמתי רק על עבודה עם ילדים. מרפאות בעיסוק עובדים גם עם מבוגרים ומתבגרים ואז הטיפול שונה. הסברתי את התחום שאני הכי מכירה. אפשר לבקש לצפות בטיפול בקופות חולים, מסגרות שיקום, בתי חולים או בתי חולים לחולי נפש. לדעתי לראות בעיניים נותנת תמונה יותר ברורוה מלקרוא בפורום על טיפול. כבר רשמו בפורום על הראיון בחיפה. כדאי לקרוא את זה ונראה לי שזה יעזור לך יותר מתאור של טיפול. בהצלחה!
 
למעלה