הזמנה למשחק אסטרטגיה מקוון

backdoorslam

New member
הזמנה למשחק אסטרטגיה מקוון

למי מתחשק לשחק במשחק אסטרטגיה/מלחמה מקוון באמצעות דוא"ל? ישנה תוכנה נפלאה (וחוקית!) למשחק דרך דואל שנקראת סייברבורד. באמצעותה ניתן לשחק בדי הרבה משחקים שעברו הסבה לתוכנה. ההסבות הללו ברובן חוקיות. המשחקים שאני מעוניין לשחק הם: 1- Axis & Allies - עד 5 שחקנים 2- Kingmaker - עד 7 שחקנים 3- Wizard Kings - חדש של קולומביה. בעל מכניקה פשוטה מאוד ומעניינת. עד 4 שחקנים. 4- Dune. משחק ישן נושן של AH. עד 4 שחקנים. נגיד שזהו בנתיים. הרשימה המלאה של המשחקים שהתאימו אותם באופן חוקי לשימוש בסייברבורד נמצאת כאן. ארבעת המשחקים שרשמתי כאן, כוללים הוראות משחק בקובץ PDF, וצריך להשקיע קצת זמן ללמוד את המשחק וגם את התוכנה, אם כי היא פשוטה למדי. אני אפרט בקרוב על כל משחק בנפרד. ממתין לכם.
 

backdoorslam

New member
רשימת המשחקים המלאה לCyberboard

נמצאת כאן. הרשימה מייצגת משחקים שהוסבו לאלקטרונים באופן חוקי.
 

ycyclop

New member
count me in

בעיה קטנה זהמחשב שלי קרס ויקח כמה ימים להחיות אותו
 

backdoorslam

New member
Cyberboard - תוכנה שחופרת קברים!

לאחר שסביבת המשחק האידיאלית של אחוז ניכר מהאנושות עובר למחשב ולאינטרנט, החלו כמה יזמים לתכנת תוכנות שיעבירו את משחקי הלוח אל הסביבה החדשה. CyberBoard היא תוכנה שמחולקת לשניים: 1- תוכנת Design (למתקדמים) מאפשרת לעצב לוחות משחק. 2- תוכנת Play מאפשרת, בקלות יחסית, לשחק בסביבת המחשב. אני ארחיב על הCyberBoard Play, ועל העקרונות שיאפשרו להוציא את משחקי הלוח מהקבר. 1- התוכנה עצמה מחולקת לכמה רמות: לוחות משחק, חלקי משחק, הסטוריית משחק. א- הלוחות. הלוחות הם העתקים של הלוח או הלוחות במשחקים המקוריים. רובם מחולקים למשושים. ב- חלקי המשחק. חלקי המשחק הם בעצם כל דבר שניתן להזיז אותו או להניח אותו על הלוח. את חלקי המשחק מזיזים על הלוח באמצעות "גרירת עכבר". כל פעולות המשחק נרשמות אוטומטית. יש גם משהו שנקרא tray שממנו ניתן להוציא חלקי משחק שאינם נמצאים על הלוח, בדומה לחלקים של משחק ריסק לדוגמא. ג- ההסטוריה. כל פעולה של גרירה על הלוח נרשמת בקובץ. לאחר סיום התור, השחקן שומר את קובץ ההסטוריה ושולח אותו לכל שאר השחקנים. שאר השחקנים מטעינים את הקובץ לתוכנה ואז הם מסוגלים לצפות ב"אנימציה" של הזזת החלקים על הלוח כפי שביצע השחקן. 2- פעולות נוספות שניתן לבצע. א- גלגול קוביות. ישנה אפשרות לגלגול קוביות. התוצאות נשמרות בהסטוריה כמובן. ב- ניתן להסביר כל מהלך ע"י הוספת הערות. העברית עובדת מצויין בסייברבורד. ג- ישנם כמה אפשרויות השמורות למשחק קלפים (הסתרה משאר השחקנים, ערבוב וכו'). את האופציות הללו עדיין לא חקרתי לעומק, אך אני בטוח שמדובר בפעולות פשוטות מבחינת ממשק משתמש. איך אנחנו מתחילים? קודם כל מי שמעוניין לשחק, עליו להוריד את התוכנה. שימו לב שהתוכנה אינה מתקינה את עצמה לפי הנוהל המוכר, אלא נפתחת לתוך ספריה בנוהל של self extracting zip file. תוכלו לראות את הקבצים CBDesign.exe ו CBPlay.exe. האחרון, כאמור, הוא החשוב לנו. עכשיו עלינו לטעון את סביבת המשחק אל התוכנה. כל מכלול הלוחות ועזרי המשחק נקרא בפשטות gamebox, ומדובר בקובץ zip. מומלץ לפתוח את קובץ הgamebox לאחר שייצרתם ספרייה עבורו כדי למנוע בלבול בעתיד. רשימת הGameboxes המלאה שכוללת את כל המשחקים שהוסבו לתוכנת Cyberboard נמצאת כאן. שימו לב שמוצגים כאן בעיקר משחקי אסטרטגיה. לחלק מן המשחקים ניתן למצוא גם הוראות משחק על גבי קובץ PDF. נסו להוריד כמה קבצים ולטעון אותם בתוכנת ה CBPlay.exe. דבר חשוב: כדי לטעון קובץ של Gamebox יש ללחוץ new. אז יש לבחור באופצית Game כאופציה העדיפה. האפשרות השניה, Scenario, מאפשרת לנו לסדר את החלקים על הלוח בטרם המשחק, לשמור את הקובץ ואז להתחיל לשחק.
 

backdoorslam

New member
לכל מי שרוצה לשחק! (חשוב)

בעקרון, הרשימה ההתחלתית של ארבעת המשחקים שנתתי למעלה היא בשבילכם כדי לבחור מתוכה משחק יחיד. מה שכן, תמיד נוכל לשחק בכל המשחקים בבת-אחת, שהרי Cyberboard הוא משחק בדואל ומאפשר תגובות דחויות (בניגוד למשחק מקוון בזמן אמת). אוקיי, כמה שינויים. נראה שהגרסא של הwizard kings, למרות שהיא ענקית, אינה מכילה כמה אופציות קריטיות למשחק. אז הוא נופל. אני אקשר אותכם לאתרים הכוללים מידע על המשחקים והוראות משחק בקובץ PDF. מי מכם שזקוק לעזרה לגבי קבצי PDF שישאל. Axis & Allies - החוקים מופיעים בתחתית העמוד. KingMaker (האופציה העדיפה עלי נכון רגע זה) - החוקים נמצאים תחת Related links. Dune את הקבצי הGamebox תוכלו למצוא ברשימת המשחקים המלאה.
 

backdoorslam

New member
משחקים נוספים שאולי תרצו לשחק.

מלבד שלושת המשחקים שרשמתי למעלה, ישנם עוד עשרות משחקים שניתן לשחק דרך Cyberboard! תביטו שוב ברשימה. אם מישהו מכם רואה משחק טוב יותר מהשלושה הוא מוזמן להציע. אגב, אל תתרחו להציע את משחקי האסטרטגיה של שר הטבעות. אומרים שהם גרועים ולא מאוזנים. נ.ב. מה אתם אומרים על זה?
 

ycyclop

New member
Magic Realm

יש לי את המשחק בבית ולא יצא לי ללמוד אותו, כמו כל דבר של Avalon Hill יש המון חוקים. אולי אני אעשה מאמץ של יום יומים ואלמד. בסה"כ אומרים שהוא לא רע. בקשר למשחק מועדף אז KingMaker מועדף עלי גם
 

ננסק

New member
קראתי על Magic Realm פעם

ורוצה לשחק אותו. אני מתסקרן לראות מה הקווים המקבילים בינו לבין משחק תפקידים, ועד כמה זה דומה למשהו שאני חשבתי עליו לפני כמה שנים.
 

shadowfax

New member
BACKDOORSLAM כל עוד

תוכל ללמד אותי את החוקים אני מוכן ומזומן. SHADOWFAX שמתחיל להתמכר לעניין
 

backdoorslam

New member
בקשר לKingmaker

הממ.. נראה יש בעיונת בקשר לקובץ הpdf של ההוראות, שמקושר בעמוד של Boardgamegeek. למעשה, הקובץ היחיד השימושי הואקובץ word שאמור לסכם ולבאר את ההוראות של הגירסא ה-2 למי שכבר מכיר אותה. קשה מאוד להבין את המשחק על סמך קובץ ה-word בלבד. ycyclop, יש לך אולי הצעה?
 

ycyclop

New member
King maker rules

sorry about the english but my computer is down. any way I think I have the full rules for kingmaker somewhere. I'll check and compare them to the ones in boardgamegeek and see if they are better understood.
 

backdoorslam

New member
בנתיים: מישהו עוד רוצה להצתרף?

שוב אני קורא להצטרף למשחק הKingmaker. הדבר דורש נבירה בתוכנת ה Cyberboard ובחוקי המשחק (למרות שהקובץ הקיים לא פשוט כלל). לגבי Magic Realm. (מיועד לננסק וshadowfax). בואו ננסה לקרא קודם את קובץ ההוראות של המשחק ולנסות להבין במה מדובר. מה דעתכם שניתן לעצמינו דד-ליין של ארבעה ימים? נ.ב - קובץ ההוראות מפחיד! הוא מכיל כ80/90 עמודים.
 

ycyclop

New member
חוקי kingmaker

אפשר בתור התחלה לשחק ללא ה-variants וללא optional rules ואז המשחק די נחמד וקל ללמידה. אני מקווה להצטרף אם המחשב שלי יקום לתחיה תוך יום יומים
 

backdoorslam

New member
מקווה להצטרף?

המשחק לא מתחיל בלעדיך. בקרוב אני אפתח עץ שאלות על חוקי המשחק.
 

Tali Y

New member
אשמח להצטרף

אני לא מכירה את הגירסה online אך את משחק הלוח שיחקתי המון פעמים. אשמח להצטרף, רק תודיעו מתי!
 
למעלה