הזמנת דיל באינטרנט - שבוטל ע"י החברה

הזמנת דיל באינטרנט - שבוטל ע"י החברה

שלום!
לפני מספר ימים רכשתי דרך אתר דילים חבילת נופש לחו"ל, שם נאמר כי מחברת התעופה יחזרו אליי לגבי כרטוס העיסקה.
לאחר שלושה ימים בהם ניסיתי אני ליצור איתם קשר כשהם ברוב טובם טרחו לענות לי הם אמרו שאין יותר מקומות במלון שהזמנתי, והציעו לי להחליף למלון אחר - לאחר בדיקה באינטרנט גיליתי שהוא ברמה הרבה יותר ירודה.
הם הציעו לי לבט את העסקה או לקחת מלון ברמה דומה מה שהזמנתי אך להוסיף על כך כ700 ש"ח לזוג.
הם ציינו ברוב טובם שלא יילקחו לי דמי ביטול אם אבטל את העסקה.
ואני שואלת - האם אין דבר כזה דמי ביטול שחובה על החברה לשלם???
למה אם אני הייתי מחליטה לבטל את העסקה מיוזמתי הייתי חייבת להם דמי ביטול, וכשלהם לא מתאימה העיסקה הם לא ישלמו שקל כעונש???
מה ניתן לעשות במקרה זה? תודה
 
לא ברור אם נכרת חוזה

כלומר, מקריאת הודעתך לא לגמרי ברור לי אם נכרת חוזה או לא. חוזה נכרת בדרך של הצעה וקיבול, אם חברת הנסיעות מתנהלת בתבונה, יש להניח שפנייתך נחשבת הצעה והם צריכים לשלוח לך קיבול כדי שהחוזה יכרת. גם אישור שכרטיס האשראי שלך חוייב הוא הוכחה לכריתת החוזה.
באופן כללי, אפשר לומר שמי שמוכר משהו שאין לו, זאת צריכה להיות הבעיה שלו ולא של הלקוח התמים. אם הלקוח קונה אחר כך מוצר חלופי יותר ביוקר, הוא אמור להיות זכאי לתבוע את ההפרש מהמוכר המטעה או הרשלן. אבל תמיד צריך לבדוק את החוזה.
בהנחה שלא נכרת חוזה, כלומר אם את שלחת הצעה וההצעה לא התקבלה, לדעתי את יכולה לטעון שהחברה נהגה בחוסר תום לב במו"מ בניגוד לסע' 12 לחוק החוזים (חלק כללי) התשל"ג - 1973.
אם נכרת חוזה, צריך לבדוק מה החוזה קובע. מדובר בודאות בחוזה לפי חוק החוזים האחידים, התשמ"ג - 1982 ולכן צריך לבדוק אם אין בו תנאים מקפחים.
מכל מקום, בלי לקרוא את החוזה לא ניתן לדעת אם ביטול החוזה על ידי החברה היה כדין או שלא כדין וזה כמובן עושה את כל ההבדל.
זה כנראה מחייב איזשהו יעוץ פרטני כדי לראות אם החוזה קובע אפשרויות ביטול מצד החברה ואם אותן אפשרויות אינן תנאי מקפח. מבלי לקבוע כמובן, אני מעריך שיש סיכויים די גבוהים שהביטול הזה הוא שלא כדין.
מה שאת קוראת "דמי ביטול" ניתן לסווג כפיצויים. פיצויים יכולים להיות בגובה הנזק, או יכולים להיות מוסכמים מראש, בחוזה אך אני בספק אם החברה הזאת היתה כל כך תמימה לקבוע פיצויים מוסכמים ללקוח במקרה של ביטול לא מוצדק מצדה.
אחת האפשרויות שלך היא לחפש חבילה דומה או זהה אצל חברה אחרת, לרכוש אותה ואם היא עולה יותר, לתבוע מחברה זאת את ההפרש בבחינת פיצוי על הנזק.
כמובו הכל כפוף לקריאת ההסכם, ואי אפשר להבטיח לך מראש שתזכי אם תתבעי, אבל את יכולה כמובן לנסות לדרוש במכתב רשום פיצויים ואם זה לא מצליח, להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.
 
למעלה