loveless1984
New member
החברה של בוב ../images/Emo99.gif
ג'ואן באאז הייתה הזמרת הבולטת ביותר בזרם הפולק המתחדש של תחילת שנות ה- 60. באאז, שהוכתרה בתקופתה "מלכת הפולק", וחברה לחיים דאז, בוב דילן, היו הזוג המלכותי של הפולק האמריקאי. בסגנון זורם וכן, ביופיה האקזוטי, בקול פעמונים המלווה בגיטרה אקוסטית וביכולת מופלאה לבטא בפשטות וברגישות את המסרים החברתיים שבשיריה, נגעה באאז בליבותיהם, ועוררה מחדש את הקהל בארצות הברית ובעולם. בת להורים ממוצא אירי מקסיקני, נולדה באאז וגדלה בניו-יורק ובבוסטון. היא החלה לנגן בגיטרה בגיל צעיר ונמשכה אל הסגנון העממי הפשוט, היא עזבה את האוניברסיטה ונתנה את הופעתה הראשונה בבית קפה בבוסטון. שנה לאחר מכן כבר הופיעה באאז בפסטיבל הפולק הראשון של ניופורט, בו זכתה לראשונה בתשואות הקהל ובהכרה מצד המבקרים. שנה מאוחר יותר היא הופיעה בפסטיבל נוסף ובתוכנית הטלוויזיה "Folk Sound USA" של רשת C.B.S . עד גיל 20 הספיקה באאז להוציא שני אלבומים, Joan Baez Live ו-Joan Baez vol.2, בהם ביצעה בלדות לילדים ושירי עם אמריקאיים ישנים. אלבומים אלה, וכמוהם אלבומה השלישי, Joan Baez In Concert, הגיעו לזהב ונשארו בראש מצעד הלהיטים האמריקאי במשך כשנתיים. סגנונה התאים מאוד לדור הפרחים של שנות ה-60 בארצות הברית וביטא את רעיונות החופש והאהבה של אותה תקופה. שיריה נחשבו בעיני רבים כמעין מחאה שקטה. לאט לאט התרחקה באאז מהסגנון העממי המסורתי והחלה לעסוק יותר ויותר בנושאים חברתיים, שהעסיקו באותה תקופה גם זמרים אחרים, בינהם דילן. משנת 62' הפכה באאז לאחד הקולות המובילים של "דור הפרחים". היא השתתפה ושרה בקונצרטים שונים למען זכויות אדם ונגד מלחמת ויאטנם. בשנת 63' היא השתתפה ב"מצעד על וושינגטון". ביצועה לשיר המחאה הוותיק "We Shall Overcome” ("אנחנו נתגבר") יצא בשנת 65' והפך למזוהה ביותר איתה. בשנת 67' היא אף נעצרה לתקופה קצרה, בשל סירובה לשלם מיסים שיממנו את מלחמת ויאטנם. לאורך קריירה בת למעלה מ- 35 שנה, הוציאה באאז 47 אלבומים, בהם יצרה במספר רב של סגנונות, החל משירי פולקלור אמריקאיים, דרך בלדות אנגליות, שירים ברזילאיים, מוסיקת קאנטרי, פופ, שירי מחאה ועד ליצירות של המלחין הקלאסי ווילה לובוס.
ג'ואן באאז הייתה הזמרת הבולטת ביותר בזרם הפולק המתחדש של תחילת שנות ה- 60. באאז, שהוכתרה בתקופתה "מלכת הפולק", וחברה לחיים דאז, בוב דילן, היו הזוג המלכותי של הפולק האמריקאי. בסגנון זורם וכן, ביופיה האקזוטי, בקול פעמונים המלווה בגיטרה אקוסטית וביכולת מופלאה לבטא בפשטות וברגישות את המסרים החברתיים שבשיריה, נגעה באאז בליבותיהם, ועוררה מחדש את הקהל בארצות הברית ובעולם. בת להורים ממוצא אירי מקסיקני, נולדה באאז וגדלה בניו-יורק ובבוסטון. היא החלה לנגן בגיטרה בגיל צעיר ונמשכה אל הסגנון העממי הפשוט, היא עזבה את האוניברסיטה ונתנה את הופעתה הראשונה בבית קפה בבוסטון. שנה לאחר מכן כבר הופיעה באאז בפסטיבל הפולק הראשון של ניופורט, בו זכתה לראשונה בתשואות הקהל ובהכרה מצד המבקרים. שנה מאוחר יותר היא הופיעה בפסטיבל נוסף ובתוכנית הטלוויזיה "Folk Sound USA" של רשת C.B.S . עד גיל 20 הספיקה באאז להוציא שני אלבומים, Joan Baez Live ו-Joan Baez vol.2, בהם ביצעה בלדות לילדים ושירי עם אמריקאיים ישנים. אלבומים אלה, וכמוהם אלבומה השלישי, Joan Baez In Concert, הגיעו לזהב ונשארו בראש מצעד הלהיטים האמריקאי במשך כשנתיים. סגנונה התאים מאוד לדור הפרחים של שנות ה-60 בארצות הברית וביטא את רעיונות החופש והאהבה של אותה תקופה. שיריה נחשבו בעיני רבים כמעין מחאה שקטה. לאט לאט התרחקה באאז מהסגנון העממי המסורתי והחלה לעסוק יותר ויותר בנושאים חברתיים, שהעסיקו באותה תקופה גם זמרים אחרים, בינהם דילן. משנת 62' הפכה באאז לאחד הקולות המובילים של "דור הפרחים". היא השתתפה ושרה בקונצרטים שונים למען זכויות אדם ונגד מלחמת ויאטנם. בשנת 63' היא השתתפה ב"מצעד על וושינגטון". ביצועה לשיר המחאה הוותיק "We Shall Overcome” ("אנחנו נתגבר") יצא בשנת 65' והפך למזוהה ביותר איתה. בשנת 67' היא אף נעצרה לתקופה קצרה, בשל סירובה לשלם מיסים שיממנו את מלחמת ויאטנם. לאורך קריירה בת למעלה מ- 35 שנה, הוציאה באאז 47 אלבומים, בהם יצרה במספר רב של סגנונות, החל משירי פולקלור אמריקאיים, דרך בלדות אנגליות, שירים ברזילאיים, מוסיקת קאנטרי, פופ, שירי מחאה ועד ליצירות של המלחין הקלאסי ווילה לובוס.