החדווה שבארוחת הערב המשפחתית

במשך השבוע אין אפשרות לארוחה

משפחתית. אנחנו אוכלים יחד בסופי השבוע. ארוחות מרובות משתתפים הן עניין קבוע אצלינו (אנחנו מארחים די הרבה ומתארחים גם) ואז יש כמה ילדים יחד וכשהם מסיימים לאכול הם יכולים לקום יחד מהשולחן.
 

sharnuna

New member
אני מאד אוהבת ארוחות משפחתיות,

שכולם מתאספים , הילדים שלי בני עשר וחמש עשרה, שיהיו בריאים, רק לאחרונה התחילו להנות , כיצד זה בא לידי ביטוי ? אמא תשבי איתנו לשולחן... אני אסדר את השולחן... נשב בפינת האוכל ולא ליד הדלפק...כמובן שעד לאחרונה , אני הייתי זו שיזמה והתעקשה על ארוחות משותפות, לא על אורכן, ועכשיו אני רואה שגם הילדים הבינו שכיף להפגש ליד שולחן האוכל , על בטן מלאה, עם אוכל טעים מוגש בצורה נאה.
 
אחד הטיפים שקבלתי ב'אדלר'

היו נושא השיתוף, אם את/ה לא מספר על החוויות והאירועים היומיים הזעטוטים לא לומדים לעשות זאת, השאלה 'איך היה בביה"ס' חד נשמעת יותר כחקירה. ההצעה לשיוני העניין היה בדיוק בכיוון הזה, ארוחת ערב משפחתית וסבב שבו כל אחד מספר בתורו, חוויה או מעשה טוב שקרה לו וחוויה לגבי מעשה רע (כולל מבוגרים) זה פותח פתח לשיתוף והיכרות לגבי סדר היום של המבוגרים (תנסו לשאול פעם את הילדים מה אתם עושים במשך היום, תופתעו כמה מעט הם יודעים).
 

פלגיה

New member
יכול להיות שאתה צודק

אבל אצלנו זה לא תמיד עובד. זה נשמע מוזר, אבל לא כל ילד יודע איך מספרים מה היה היום בבית הספר. הרבה יותר קל לענות על "איך היה היום בבית הספר?" במילה הסתמית "כיף", וללכת לשחק כדורגל בחוץ.
 
אני דוקא כן בעד להתעקש

אבל אולי לא על בסיס יומיומי. אנחנו כן אוכלים באופן די חגיגי ביום שישי (למרות שאנחנו חילונים גמורים) וגם במשך השבת. באמצע השבוע, אני מושיבה את הילדים ביחד ולפעמים אוכלת לידם, לפעמים מגישה להם. אבא מגיע מאוחר ונכנס בדרך כלל באמצע. אני לא מכריחה בכח. אני אומרת בדיוק את מה שכתבת כאן: זה חלק שלם מרצון טוב כלפי המשפחה, לא רק להשמיע את שלך אלא גם לשמוע. אנחנו משתפים ומקשיבים, והיום הם מחכים ומעונינים לשתף. בכל מקרה, בזמן ארוחת הערב אנחנו לא מרשים טלויזיה וגם אוספים קודם את המשחקים, אז די משעמם למי שקם. גם אצלנו, מי שנשאר ליד השולחן מקבל את הקינוח. מי שקם מהשולחן, מודיע שהוא סיים, וגם אומר תודה (נהוג במשפחת בעלי, והתקבל אצלנו), ואם זה לפני הקינוח לא נרשה שיחזרו לשולחן. לרוב הם יושבים ונהנים אחד בחברת השני, כלומר רבים כל הדרך ומתווכחים על מי יכול לעשות צורות במלפפון וכו'. אני חושבת שזה דוקא חמוד. אם אחד מהם מבקש באופן יוצא דופן לקום קודם, אני לא מסרבת כי זה היוצא מן הכלל. הרבה פעמים הם נשארים לשבת איתנו כי אנחנו מתכננים תוכניות למחר וכו', וזה מענין אותם.
 
למעלה