החוצפה של ישראייר... ../images/Emo160.gif
לקוחות שמבקשים לבצע הזמנה בטלפון ולשלם בכרטיס אשראי מתבקשים לשלם תוספת של 30 שקל, בנוסף למחיר החבילה או הכרטיס, אם אינם מוכנים לשלוח צילום של כרטיס האשראי שלהם. דוברת ישראייר: הסכום נגבה עבור ביטוח העסקה. רשות ההסתדרות לצרכנות: דרישת ישראייר אינה חוקית (מתוך אתר ynet חברת ישראייר החלה לגבות תשלום של 30 שקל מלקוחות שמבקשים לבצע עסקה טלפונית ולשלם בכרטיס אשראי. לטענת החברה, מדובר בסכום הנגבה עבור ביטוח העסקה מול חברות האשראי. "בשל הגניבות האחרונות וזיופי כרטיסי אשראי, ישראייר מבקשת מכל לקוח שמבצע עסקה טלפונית לשלוח צילום של כרטיס האשראי. אם הלקוח מסרב הוא מתבקש להוסיף 30 שקל כדי לבטח את העסקה", מסרה דוברת החברה. עם זאת, גורמים בענף האשראי מסרו ל-ynet כי חוק כרטיסי החיוב אינו מחייב צילום של כרטיס האשראי ובוודאי שאינו מחייב תשלום נוסף מהצרכן בעת ביצוע עסקה טלפונית. לדבריהם, מדובר בתופעה מוזרה. עוד נמסר, כי בין חברת האשראי לבית העסק יש הסכמים לפיהם בית העסק מבוטח במקרה שהעסקאות נעשות בכרטיסים גנובים או מזויפים, אך הצרכן אינו צד להסכם זה. מעבר לזאת, כל בעל כרטיס אשראי משלם כ-20 שקל בשנה עבור דמי הגבלת אחריות שמגן עליו מפני שימוש בכרטיס שלא ברשותו. רשות ההסתדרות לצרכנות: דרישה לא חוקית מנכ"לית רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד בתיה מילר, מסרה בתגובה, כי "דרישת ישראייר לתוספת תשלום על סך 30 שקל תמורת ביטוח העסקה אינה חוקית. החיובים המוטלים על הצרכן בהקשר לשימוש בכרטיס אשראי הם רק אלה הקבועים בחוק כרטיסי חיוב ובהסכם בינו לבין חברת האשראי. לפיכך, אין מקום לתשלומים כלשהם מעבר לעמלות ולדמי הגבלת אחריות המוטלים על הצרכן ישירות על ידי חברת האשראי. "בדומה לכך, גם לא רשאי בית עסק כלשהו לגלגל על הצרכן עמלות המשולמות על ידו לחברת האשראי". עוד הוסיפה עו"ד מילר, כי "קשה לראות איזה ביטחון יכול לתת צילום כרטיס האשראי מעבר למידע שממילא מוסר הצרכן המסתמך על הכתוב על פני כרטיס האשראי. כלומר, דרישה זו אינה מעלה ואינה מורידה בהקשר של אישור כרטיס האשראי ולמעשה אינה משנה את המצב הקיים".
לקוחות שמבקשים לבצע הזמנה בטלפון ולשלם בכרטיס אשראי מתבקשים לשלם תוספת של 30 שקל, בנוסף למחיר החבילה או הכרטיס, אם אינם מוכנים לשלוח צילום של כרטיס האשראי שלהם. דוברת ישראייר: הסכום נגבה עבור ביטוח העסקה. רשות ההסתדרות לצרכנות: דרישת ישראייר אינה חוקית (מתוך אתר ynet חברת ישראייר החלה לגבות תשלום של 30 שקל מלקוחות שמבקשים לבצע עסקה טלפונית ולשלם בכרטיס אשראי. לטענת החברה, מדובר בסכום הנגבה עבור ביטוח העסקה מול חברות האשראי. "בשל הגניבות האחרונות וזיופי כרטיסי אשראי, ישראייר מבקשת מכל לקוח שמבצע עסקה טלפונית לשלוח צילום של כרטיס האשראי. אם הלקוח מסרב הוא מתבקש להוסיף 30 שקל כדי לבטח את העסקה", מסרה דוברת החברה. עם זאת, גורמים בענף האשראי מסרו ל-ynet כי חוק כרטיסי החיוב אינו מחייב צילום של כרטיס האשראי ובוודאי שאינו מחייב תשלום נוסף מהצרכן בעת ביצוע עסקה טלפונית. לדבריהם, מדובר בתופעה מוזרה. עוד נמסר, כי בין חברת האשראי לבית העסק יש הסכמים לפיהם בית העסק מבוטח במקרה שהעסקאות נעשות בכרטיסים גנובים או מזויפים, אך הצרכן אינו צד להסכם זה. מעבר לזאת, כל בעל כרטיס אשראי משלם כ-20 שקל בשנה עבור דמי הגבלת אחריות שמגן עליו מפני שימוש בכרטיס שלא ברשותו. רשות ההסתדרות לצרכנות: דרישה לא חוקית מנכ"לית רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד בתיה מילר, מסרה בתגובה, כי "דרישת ישראייר לתוספת תשלום על סך 30 שקל תמורת ביטוח העסקה אינה חוקית. החיובים המוטלים על הצרכן בהקשר לשימוש בכרטיס אשראי הם רק אלה הקבועים בחוק כרטיסי חיוב ובהסכם בינו לבין חברת האשראי. לפיכך, אין מקום לתשלומים כלשהם מעבר לעמלות ולדמי הגבלת אחריות המוטלים על הצרכן ישירות על ידי חברת האשראי. "בדומה לכך, גם לא רשאי בית עסק כלשהו לגלגל על הצרכן עמלות המשולמות על ידו לחברת האשראי". עוד הוסיפה עו"ד מילר, כי "קשה לראות איזה ביטחון יכול לתת צילום כרטיס האשראי מעבר למידע שממילא מוסר הצרכן המסתמך על הכתוב על פני כרטיס האשראי. כלומר, דרישה זו אינה מעלה ואינה מורידה בהקשר של אישור כרטיס האשראי ולמעשה אינה משנה את המצב הקיים".