החזקת צבע

רונית1

New member
החזקת צבע

שלום ענת, מקווה שתוכלי לעזור לי, הבן שלי בן שנה ו 9 חודשים, היפוטוני. עם מוטוריקה עדינה לא הייתה לו בעיה אף פעם והתאים בהתפתחות לבני גילו. במוטוריקה גסה היה לו עיכוב של כחצי שנה. הוא איתי בבית וכבר כמה חודשים שאני מנסה לעניין אותו בצבעים. קניתי צבעים מיוחדים ומותאמים לגיל שנה+. אני נותנת לו להחזיק ביד צבע אחד (זה נראה כמו טוש קצר אבל עבה, צבעים שלא מלכלכים) ודף ואין לו מושג מה לעשות עם זה. אני מראה לו מה אני עושה עם הצבע ומציירת וצובעת על הדף, שאני נותנת לו אז או שמכניס לפה או שמניח על השולחן או שנותן לי. יש לך הצעות איך ללמד אותו לחבר בין הצבע לנייר, לנסות לצבוע? תודה
 
רונית מניסיוני

רב הפעוטות מעדיפים חפצים של גדולים על חפצים מיוחדים שמותאמים לפעוטות. חיקוי הוא דרך למידה מצויינת. כשאת עורכת חשבונות או רשימות ובנך יושב לידך שימי תמיד עוד עפרונות או עטים על השולחן. כשאני כותבת דוחו"ת פעוטות תמיד מבקשים ממני דפים ומתחילים לשרבט לידי על דפים. מצד שני תני לבנך את ההזדמנות לבחון את כלי הכתיבה גם מזוויות אחרות ולא רק דרך כתיבה.
 

רונית1

New member
לענת, כנסי -

אני כותבת הרבה ותמיד שהוא רואה אותי עם עט ביד הוא לוקח לי, אני מביאה עוד אחד וגם אותו הוא לוקח. הבעיה שמה שהוא עושה עם העטים זה בדיוק כמו עם הצבע, מכניס לפה, משחק במשחק של לזרוק על הריצפה ולהרים וזהו. הוא לא מנסה לחקות אותי ובכלל לא מחזיק את העט בצורה שאפשר לקשקש איתו משהו. אני מאמינה שהוא מכיר את הכלי כתיבה מזויות אחרות רק לא את היעוד שלו.
 
את כותבת שאין בעיה בשאר הפעילויות

בנושא מוטוריקה עדינה. אם כך לא הייתי מתעקשת בגילו על שרבוט. הייתי ממשיכה לאפשר זמינות של כלי כתיבה ומאפשרת לו לחקור בדרכו שלו.
 
למעלה