החזרה

bazzik

New member
החזרה

קניתי נייד DELL באי ביי. המוצר שהגיע לא תאם את התיאור. מסך ברזולוציה נמוכה ובלי טאצ'.
המוכר לא מכחיש ומוכן ל אחת מן השלש refund, exchange, discount
הייתי רוצה לעשות החלפה , אבל הבעיה ששילמתי כבר מע"מ על המחשב הקיים.
יש מצב לקבל חזרה את המעמ ? כי גם על המחשב השני שיישלח במקום אשלם מעמ.
מה אתם מייעצים לעשות ?
 

Amiram_e

New member
זו שאלה לפורום יזמות עסקית

או פורום שמתעסק בניהול חשבון ועסק.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא זו לא... הוא סתם אדם פרטי ששילם מסים על יבוא אישי

ומכיוון שהוא מחזיר את המוצר למוכר הוא לא רוצה לשלם שוב על המוצר החלופי (בצדק). אתה חושב כמו עסק על החזרי מע"מ אף שאין כל אינדיקציה שלכך הוא התכוון.
 

Amiram_e

New member
בנאדם פרטי שקונה באיביי לא משלם מע"מ

עסק מתחשבן על המע"מ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ודאי שכן! משלם מע"מ למדינה על יבוא אישי מעל $75, שכחת?

כשאוספים את החבילה בדואר משלמים את המסים במידת הנדרש, בד"כ זה רק מע"מ (על סלולרי וכו' יש גם מס קנייה, על חלק מהמוצרים יש גם מכס מעל $500). אם זה לא מוכר לך ממליצה שתיכנס לקישור שצירפתי ותקרא את מדריך רשות המסים ליבוא אישי בדואר חבילות. עסק (שאינו עוסק פטור) לא משלם מע"מ הוא מגלגל אותו הלאה / מזדכה עליו.
 

Amiram_e

New member
אה שכחתי. כשהמוצר נעצר במכס...

היה לי תקוע בראש שרק בעל עסק מתחשבן על מע"מ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, רק בעל עסק *מתחשבן* על מע"מ; אנשים פרטיים רק משלמים אותו

ולא מזדכים עליו / מגלגלים אותו הלאה / מקבלים החזרים מהמדינה
אבל במקרה הזה הוא מתכנן להחזיר/להחליף את המוצר כי הוא פגום/לא כמתואר, ולכן ההיגיון אומר שהוא זכאי להחזר על המס ששילם לחינם. למרבה השמחה גם ברשות המסים מודעים לכך, אבל הנוהל שלהם מסורבל ואיני מכירה אישית מישהו שהתנסה בו. מצד שני אין לו מה להפסיד ואני מניחה שמדובר בסכום לא מבוטל ששווה התעסקות.
&nbsp
bazzik, אם אכן תנסה, שתף אותנו בתוצאות הניסוי.
 

bazzik

New member
תודה טרילייאן. בדיוק מה שהייתי צריך

ואתה אמיר.... נון בהבנת הניקרא .פחחח...
&nbsp
 

Amiram_e

New member
אני מבין במדוייק מה אני קורא

שאלת "הבעיה ששילמתי כבר מע"מ על המחשב הקיים.
יש מצב לקבל חזרה את המעמ ?"
מה הקשר לאיביי???
איביי זו רק פלטפורמת מכירה.
אתה מדבר על היבט חשבונאי. ניהול עסק.
 

bazzik

New member
נו באמת...

רק פלטפורמת מכירה... ? כן אבל בחו"ל עם חוקים משלה כולל בעיות מיסוי ייחודיות.
אני גם רואה את הפוסטים פה
זה משתלב לחלוטין במה ששאלתי.
אתה רוצה לראות פוסטים עם היבט עיסקי כאן ? היבט חשבונאי ? יש מלא.
ביקשתי גם עצה מה כדאי יותר לעשות מבין מה שהוא מציע לי
אני שואל שוב
refund, exchange , discount
 

Amiram_e

New member
כיצד להתנהל מול המוכר זו שאלת איביי

זיכוי / לא זיכוי של מע"מ לא.
אז אענה לך על שאלת האיביי.
בגדול, כשיש בעיה עם מוצר, קודם פותחים החזרה . יש אופציה כזו באיביי.
אתה מחוייב לשלוח את המוצר (על חשבונך או על חשבון המוכר, תלוי בסיטואציה). כשהמוכר יקבל את המוצר הוא יבצע זיכוי.
לאחר שבוצע הזיכוי והביטול הושלם, רק אז כדאי לך לבצע קנייה נוספת, .
אתה יכול כמובן לבצע רכישה נוספת במקביל אצלו או אצל מוכר אחר וזו תהיה עסקה ניפרדת לכל דבר.
בקשת הנחה על הקנייה הנוכחית תלוייה בהחלטה שלך האם אתה יכול לחיות עם המוצר שקבלת שכאמור "אינו כמתואר".
במידה וכן, אז למה לא.
 

bazzik

New member
הוא מציע החלפה - האם עדיין צריך לבצע זיכוי מלא וכד'

אם אני רוצה REFUND אז צריך זיכוי מלא. לא כך ?
דיסקאונט זה באמת החלטה שלי מולו. אם אני יכול לחיות עם המוצר.
השאלה היא האם אקסציינג' יעבוד טוב. ולאחר שאחזיר לו את המוצר הוא אכן יישלח לי שוב מוצר כמו שהיתחייב ?
זו השאלה הגדולה כאן
 

Amiram_e

New member
אין בממשק של איביי אופציה של החלפה

החלפה = החזרה של המוצר למוכר, קבלת זיכוי ואז הזמנה של מוצר חדש.
המוכר קורא לזה "החלפה" כי הוא קלט שאתה לא מכיר את הפלטפורמה.
החלפה מבחינת המוכר, זה אומר "בוא נסכם בינינו בלי לערב את איביי שתחזיר לי את המוצר ואני אשלח לך אחר". במקרה כזה, לא תהיה לך שום אסמכתא ושום תביעות מגובות מאיביי. בנוסף, המשלוח יהיה על חשבונך. (תברר את זה בשביל הספורט)
בנוסף המוכר יודע שביצעו "החזרה" עלולה לעלות לו בלאבד אותך כלקוח. מי מבטיח לו שלא תקנה במקביל את אותו מוצר ממוכר אחר על מנת לחסוך זמן?

אם המוצר אינו כמתואר, אתה צריך לפתוח מהצד שלך החזרה באייבי. לציין שהמוצר אינו כמתואר, במקרה כזה, התשלום עבור המשלוח יהיה על המוכר.
לדעתי לא יהיה לו שווה כלכלית לשלם על המשלוח חזרה, כי לפטופ שוקל לא מעט.
 

usafun

New member
תודה על הקישור . שאלה נוספת

אצלי מדובר על טובין שערכם עולה על $200. מתי אני עושה את הפרוצורה של כל ההצהרות והחתימות ביחידת דואר חבילות? לפני שקיבלתי את המוצר החלופי?
ובאופן כללי, האם יש דרך לקבל טלפון לולארי מחו"ל ושזה לא יעבור דרך המכס (מה שגורם לעלויות נלוות של אחסנה וטיפול וכול' של חברת השילוח), אלא למשל אם ישלח לי בדואר רגיל הביתה והטלפון יידגם ביחידת הדואר? שאז אני משלם רק מע"מ ומס קניה.
במקרה שלי ההוצאות הנלוות היו 200 ש"ח!! כולל עמלה הזויה שנקראת "עמלת מחשב" של 18 ש"ח. אפילו בבנקים אין להם את החוצפה לגבות עמלה כזו..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כפי שכתבתי, אין לי ידע אישי בנושא, ואיני מכירה אף אחד שניסה

אפשר לשלוח טלפון סלולרי בדואר רגיל אבל גם אז לא ניתן להתחמק מהמכס (זה מדגמי, עניין של מזל; באופן כללי הם מקפידים יותר על סלולרי) ואם הוא ייתפס תשלם בדואר מע"מ ומס קנייה, כפי שכתבת. השאלה אם המוכר/חנות מוכנים לשלוח סלולארי בדרך כזאת...
 
למעלה