החזרי מס מהפסדים בשוק ההון

החזרי מס מהפסדים בשוק ההון

שלום לכולם .. אז אחרי כעשור מוצלח של רווחים, הגיעה לה הקורונה והשמידה לי לא מעט ואני מופסדת השנה ... השאלה היא לגבי מונה רווחים הפסדים בבנק. אני לא ממלאת דוח הבנק מקזז אוטומטית רווחים מול הפסדים. עשור הקודם מונה הרווחים תמיד היה ב+ כלומר מכרתי מניה מורווחת שילמתי מס רווח הון מיידי, עם מכרתי מופסדת - קיבלתי החזר לפי קיזוז. עכשיו שמונה המס - שלילי חזק ... נניח מופסד 70000 ש"ח . וכל המניות (פרט ל2 שאני לא אמכור בקרוב) מופסדות ואם אני מוכרת מניה מופסדת, אני לא מקבלת החזר/קיזוז כמו בעבר, איך אני יכולה לקבל החזרים על ההפסדים של השנה ? איך הכי מומלץ לעשות זאת ? מונה ההפסדים ימחק ב31.12.2020 . האם כדאי ב2021 לבקש מחברה לעשות תיאומי מס ? או שיש דרך עדיפה ? ושאלה אחרונה - מופסדת כ70000 ש"ח, כמה לדעתכם אוכל לקבל מהם חזרה מס? (בערך) ... תודה רבה !!!!!
 

sharon20041984

New member
על הרווחים השנתיים שלכם במסחר בבורסה יש לשלם מס בד"כ של 25 אחוז.
במידה ואנו מממשים רווחים בבנק או דרך הברוקר מנוכה לנו באופן אוטומטי המס וכתוצאה מכך אנו מקבלים את כספנו בניכוי המס.
על פי פקודת מס הכנסה
  1. ניתן לנו לקזז מהרווחים הפסדים שנוצרו אצל הבנק או הברוקר בשנים קודמות ובכך להפחית את חבות המס.
  2. ניתן לנו על פי פקודת מס הכנסה לקזז הפסדי הון שנוצר בשוק ההון גם מרווחי הון שנוצרו ממקורות אחרים (לדוגמה שבח מקרקעין).
חשוב מאוד לדעת שבכדי לדרוש את קיזוז ההפסדים יש להגיש לרשויות המס דוח מס (בקשה להחזר מס). שבשונה ממיסוי הרווחים הוא מבוצע באופן אוטומט.


https://biz4u.website
 
למעלה