החזרתי מוצר (באיביי) אבל לא קיבלתי החזר כספי. מה עושים?

כביש 22

New member
החזרתי מוצר (באיביי) אבל לא קיבלתי החזר כספי. מה עושים?

קניתי בדצמבר האחרון נעליים ממוכר כלשהו.
המידה הייתה גדולה מדי.
פניתי אליו וביקשתי להחזיר.
הוא נתן לי כתובת למשלוח כולל משהו לכתוב על החבילה.
בוצע כמו שצריך ונשלח אליו עם דואר רשום בתחילת ינואר.
בסוף ינואר, או לקראות סופו, כשראיתי שאני לא רואה שום עדכון במספר המעקב שלי, פניתי לדואר ישראל ושאלתי אם הם יכולים לעזור ולאתר את החבילה שלי.
נתתי להם את הפרטים ואתמול הם חוזרים אלי ואומרים לי שהפריט התקבל במדינת היעד ב-27.1.
הם אפילו שלחו לי את החתימה של הבחור שחתם על הטופס כשקיבל את החבילה בסניף הדואר שלו.
הבחור אמר שהוא יחזיר לי את הכסף, מלבד המשלוח וזה בסדר גמור.
העניין הוא שהוא קיבל את המוצר כבר לפני כמעט חודש וחצי ולא החזיר לי כלום.
מה אני יכול לעשות בנידון?
פניתי אליו אתמול במסרים של איביי (לאחר שהבנתי מדואר ישראל שהוא קיבל את החבילה) ואמרתי לו שאני מבין שהוא כבר קיבל את החבילה ב-27.1 ולא קיבלתי ממנו החזר.
עדיין לא חזר אלי.
יש לי אפשרות נוספת שמישהו חיצוני יתערב?
אם כן, איך?

ראוי לציין ששילמתי בעזרת paypal.
 

Amiram_e

New member
האם פתחת קייס החזרה מסודרת באיביי ?

אם היא עדיין פתוחה, אתה בוחר את האופציה להסלים לאיביי.
בוחר את הסיבה שלא הצלחת להגיע להסכמה עם המוכר / המוכר לא עונה לי.
במידה ורק התכתבתם וההחזרה בוצעה לא באופן רשמי, אתה פשוט פותח קייס "מוצר לא כמתואר, מתאר את כל השתלשלות העניניים ומסלים מיידית לשיפוט איביי.
תדאג שתהיה מצורפת בהתכתבות ההוכחה של האישור שהמוצר הגיע למוכר,
תוך יום תקבל תשובה ואני מניח שהחזר.
 

כביש 22

New member
היי תודה רבה על המידע.

כן, האפשרות השניה שלך היא הנכונה, כלומר ההחזרה בוצעה באופן לא רשמי ולכן לא ידעתי מה לעשות.
עכשיו אדע מה לעשות בעתיד (הקרוב או הרחוב, עוד מעט נדע).
בכל אופן שלחתי למוכר שוב הודעה מאז שכתבתי כאן והפעם הוא סוף סוף חזר אלי.
הפעם גם שלחתי לו את התמונות המצורפות בהן אחת עם חתימת ידו על החבילה שהוא קיבל ממני.
הוא אמר שהוא יבדוק את הנעליים היום ואחרי זה יחזיר לי את הכסף.
אז כרגע אני בהמתנה (מניח שעד מחר הוא כבר יהיה אמור לבדוק אותן ולראות שהן בסדר ולהחזיר לי את הכסף).
אני אעדכן מה קרה בסוף
.
 

Amiram_e

New member
לא הבנתי מדוע עלות המשלוח היה עליך?

אם אתה טוען שהמידה היתה גדולה.
אם אתה לדוגמה מידה 42, הזמנת בלי לבדוק את האורך והרוחב בפועל והסתמכת רק על המידה מבחינת מספר אז המוכר צודק.
אבל, אם הסתמכת על האורך והרוחב של הסולייה והמידות בפועל לא היו מדוייקות, אז עלות המשלוח אמור להיות על המוכר.
רק שתדע, כמעט תמיד יש חוסר דיוק מול מוצרי ביגוד והנעלה מסין, חשוב לא להסתמך על המידה אלא למדוד. אני קניתי נעלי סלומון מזויפות והיתה בעיה עם המידה.
 

כביש 22

New member
אה לא, הוא דווקא בסדר בעניין הזה:

הזמנתי סנדלי בירקנשטוק.
והזמנתי לפי מידת הנעליים שלי.
בעמוד המכירה הוא כותב שאם מתלבטים בין שתי מידות עדיף להזמין את הקטנה מביניהן, אז הזמנתי את הקטנה.
מסתבר שהיא עדיין מעט גדולה למרות הכל.
כניראה שיש הבדל בין מידות סנדלים לבין מידות נעליים.
אצלי בדיעבד הייתי צריך להזמין מידה 44 ולא 45.
בנעליים אני לרוב קונה 45.5 (ויכול להיות שאפשר להסתדר טוב גם עם 45. אני תמיד בספק בעניין).

כמו כן, הוא גם כותב בשחור מודגש שבהחזרה עלויות המשלוח הן על הקונה.
 
למעלה