היי עודד
אני עובדת שנים עם ארגונים ומנהלים בתוכם. אין ויכוח ש return of investment הוא המדד העיקרי (אגב, יותר מרווח נקי). אבל לא תמצא היום ארגון שאינו מכיר בכך שיש מסלולי השקעה שאינם נמדדים ישירות או מיידית בהחזר ויחד עם זאת, אין ויכוח לגבי השפעתם. אין כמעט היום מנהל, בודאי מנהל בכיר, שמשקיע בגורם האנושי, רק במקום שבו תוכח רווחיות ההשקעה באופן ישיר. כולם (!!) מכירים באפקט של גורם מתווך לא ישיר (למשל - העצמה, פיתוח, עידוד, בנית צוות, שיפור תקשורת). השאלה היא - כמובן סדרי עדיפויות. יש מנהלים שיעלו את אלה לסדר עדיפות גבוה ואחרים - ימקמו אותם במקום נמוך יותר. בארץ עוד לא נעשו מחקרים על הקשר בין אימון לבין הגברת התפוקה (לצערי, וחבל אבל אני מניחה שכל זה בגלל שהתחום עוד צעיר מאד ואף אחד מתוכו לא התפנה לערוך מחקר מקיף שכזה). ובכל זאת, מנהלים בארגונים משתכנעים היום יותר ויותר להקשיב לאימון, בעיקר מתוך כך שסל הפתרונות להתמודד עם מחוייבות או לחילופין שחיקה - מוגבל וברובו כבר נוצל. הוכח ששכר מוגבל בהשפעתו (ובכמותו), קידום - כנ"ל וכן הלאה.. לעומת זאת הצורך לחפש פתרונות לא תם. כאן בדיוק - מגיע האימון שמבקש לתת פתרון משלו. ואם ביקשת - מפנה אותך לשני מאמרים שנכתבו בבריטניה ויתנו אולי אינדיקציה מספרית קרובה יותר http://www.coachcentral.info/executivecoachingarticle.htm http://www.coachcentral.info/Baltimore.htm אשמח לעזור אם תפנה לתיבת המסרים. בהצלחה ענת