החטא

החטא../images/Emo190.gif

האם הוא באמת הגורם לכל השליליות בחיים שלנו? האם שמתם לב לכך שאם אתם עושים חטא באופן מודע חייכם משתנים לרעה? אם מקבלים את ישוע ומנצחים את החטא האם אתם עדים לכך שהדברים השלילים בחייכם נעלמים או לפחות לא משפעים עליכם? האם הניצחון על החטא ודחייתו מחיינו מנצח את הבעיות הפסכולוגיות הקטנות והגדולות כאחד אותם בעיות שהיו מושרשות בחיינו שנים על גבי שנים? שפכו
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gif מחפש יקר../images/Emo13.gifלא להכל תמצא תשובה במה שאני

רוצה לענותפה.. אבל חשוב לי להדגיש כי החטא הוא תוצאה.. הוא תגובה למשהו שאנחנו עושים..החטא נכנס לחיינו בגלל שאנו לא מצייתים למילת אלוהים.. ואנו לא מצייתים למילת אלוהים כי אנו לא מספיק מאוהבים בו.. אמרתי פה פעם שזו הנוסחה המנצחת בעיניי.. אם אוהבים מספיק.. והמון, אז נציית וברצון כי נרצה לקיים את מילת אלוהים.. ואז החטא לא ימצא את הפתח.. כמובן שיש נפילות.. אבל הנפילות ילכו ויפחתו ככל שהקשר המיוחד הזה של אהבה ומשמעת הולך ומתחזק.. ומצד שני חשוב להגיד כי המון חטאים חודרים לחיינו כי השטן מצליח להערים עלינו.. כמו שהערים על חווה למשל.. וזה המצב בעיקר בחטאים שנופלים בהם מאמינים..כי השטן איכשהו עובד עליהם בשיטותיו החכמות מאוד..וזה הכי מסוכן כשעוברים על מילת האדון מבלי שמבינים שעושים את זה וממשיכים לחיות בצידי המרד הזה..ומתלוננים כל הזמן..למה איני במעגל ברכות האל?..למה מרגיש את הניתוק הזה תמיד?...
 
../images/Emo45.gif

"החטא נכנס לחיינו בגלל שאנו לא מצייתים לדבר אלוהים, ואנו לא מצייתים לדבר אלוהים כי אנו לא מספיק מאוהבים בו" כל-כך נכון!
 
ישוע ניצח את החטא../images/Emo203.gif

החטא נכנס לעולם, לאחר שהאדם הראשון חטא באכלו מפרי עץ הדעת טוב ורע. מאז הוא עבר מדור לדור דרך הזרע, ולכן כולנו חוטאים. ישוע הוא היחיד שנולד לא מזרע של גבר אלא מרוח הקודש, ולכן לא היה בו חטא, למרות שהוא התנסה ופותה בכל מה שאנחנו מתנסים ומפותים. החטא הוא אכן המקור לכל בעייותנו, הוא שורש הבעיה, ולכן ישוע המשיח בא למגר את החטא, בא לשחרר אותנו מהחטא, לתת לנו סליחת חטאים, כפרה על החטאים ושחרור בדמו מהחטא. לאחר שקיבלתי את ישוע המשיח, קיבלתי שחרור מחטא, החטא לא מושך אותי יותר, אני לא מתפתה להבלי העולם, ובאמת יש לי שחרור מהרבה מאד חטאים. אך עם זאת, התחיל אצלי תהליך של שחרור, עדיין יש בי חטאים שלא שוחררתי מהם עד הסוף, כיוון שהם עדיין לא נחשפו, עדיין לא חזרתי עליהם בתשובה, למרות שחזרתי על כל חטא וחטא שאני יודע עליו בתשובה. אך עם זאת, ישנם חטאים, כמו כעס, כמו קנאה שלפעמים מתגנבת ומצליחה למספר דקות(במיוחד כשאני עייף), לשלוט על ליבי. או ישנם פעמים שאני מבזבז זמן יקר שאין לי במעשים בטלים, או גאווה שנכנסת לליבי בלי שאני אשים לב. ההבדל הגדול ביני לבין אדם שלא נושע, הוא שאני שונא את החטאים האלה, וכשאני שם לב שהם נמצאים בי שחטאתי אותם, מייד אני חוזר עליהם בתשובה לפני האדון, ומשתף גם אחים באמונה, שמתפללים איתי, ועוזרים לי לקבל שחרור. בעוד שאדם שלא נושע, ממשיך עם חייו, לא חושב שגאווה או כעס או קנאה או אוננות הם חטא, ולא אכפת לו להמשיך ולחטוא בחטאים האלה. תודה לאל, שאני גם חווה ניצחון על החטאים שלי, גם אם ישנם חטאים שעדיין קיימים בי, יש להם פחות ופחות השפעה על חיי, אני יותר ויותר חופשי מהם, כיוון שאני חוזר בתשובה, מזדהה עם מותו וסבלו של המשיח, קורא בדבר, מתחבר עם אחים ואחיות, ומקווה לבואו של ישוע בשנית בענני השמים - אלו הם הדברים שמטהרים את האדם: 1. דם ישוע המשיח, והאמונה בו(הזדהות עם סבלו, מותו, ותקומתו).(מעשי השליחים ט"ו: 9 (6-9)) 2. קריאה בדבר ה'.(יוחנן ט"ו: 3 ) 3. התחברות עם מאמינים אחרים. (אגרת יוחנן הראשונה א': 7) 4. התקווה לבואו בפעם השנייה של האדון ישוע המשיח בענני השמים. (הראשונה ליוחנן ג': 2,3) לשאלתך האחרונה, לבעיות נפשיות יש מספר השפעות, אחת מהן היא בהחלט החטא שלנו, אך לא רק, יכול להיות גם קללה שרובצת על המשפחה, רוח רעה ששולטת על המחשבות, וחטאים של אנשים שחטאו נגדנו. ויכול מאד להיות שישנם עוד דברים שאני לא עולים על דעתי ברגע זה.
 
לָכֵן אִם הַבֵּן מְשַׁחְרֵר אֶתְכֶם, ../images/Emo47.gif

בֶּאֱמֶת בְּנֵי חוֹרִין תִּהְיוּ.
 
לפי דעתי לא החטא הוא המקור לבעיות

אלא האגו שלנו והגאווה. זאת היתה מפלת השטן ומה שגרם לו למרוד באלוהים ובאותו הפיתוי נפלה חווה ואדם איתה. איך ישוע ניצח את החטא? בזה שאף פעם לא חשב על עצמו או רצונו (אגו) אלא על האב ורצונו ועלינו כמובן. צודקת My Shepherd שהמפתח הוא האהבה. ישוע אהב את האב ואותנו ולכן עשה את כל מה שעשה. אם נאהב את אלוהים ואת אחינו ואחיותינו יותר מאשר את עצמנו, רצוננו, תשוקותינו, חלומותינו ושאיפותינו לחטא לא יהיה מקום בחיינו. "מִי שֶׁבָּא אֵלַי וְאֵינֶנּוּ שׂוֹנֵא אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ, אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו, אֶת אֶחָיו וְאֶת אַחְיוֹתָיו וְאַף אֶת נַפְשׁוֹ שֶׁלּוֹ, אֵינוֹ יָכוֹל לִהְיוֹת תַּלְמִידִי. לְאַחַר שֶׁאָכְלוּ אָמַר יֵשׁוּעַ לְשִׁמְעוֹן כֵּיפָא: "שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָנָן, הַאִם אַתָּה אוֹהֵב אוֹתִי יוֹתֵר מֵאֵלֶּה?" הֵשִׁיב לוֹ: "כֵּן, אֲדוֹנִי, אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁאֲנִי אוֹהֵב אוֹתְךָ." אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "רְעֵה אֶת טְלָאַי." 16 שָׁאַל אוֹתוֹ פַּעַם שְׁנִיָּה: "שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָנָן, הַאִם אַתָּה אוֹהֵב אוֹתִי?" הֵשִׁיב לוֹ: "כֵּן, אֲדוֹנִי, אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁאֲנִי אוֹהֵב אוֹתְךָ." אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "נְהַג אֶת צֹאנִי." 17 שָׁאַל אוֹתוֹ פַּעַם שְׁלִישִׁית: "שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחָנָן, הַאִם אַתָּה אוֹהֵב אוֹתִי?" הִתְעַצֵּב כֵּיפָא עַל שֶׁשָּׁאַל אוֹתוֹ בַּשְּׁלִישִׁית "הַאִם אַתָּה אוֹהֵב אוֹתִי?" וְאָמַר אֵלָיו: "אֲדוֹנִי, הַכֹּל אַתָּה יוֹדֵעַ; אַתָּה יוֹדֵעַ שֶׁאֲנִי אוֹהֵב אוֹתְךָ." אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "רְעֵה אֶת צֹאנִי. שאלוהים יעזור לנו לאהוב אותו יותר.
 
אמן!../images/Emo188.gif

אך עם זאת, הגאווה היא חטא. וההתרכזות העצמית היא חטא. אלוהים ברא אותנו אגו(אני), בכדי שהאגו יהלל אותו, אך לאחר שהאדם אכל מפרי עץ הדעת האגו הפך לאגוצנטרי - ופה הבעיה. אז מצד אחד כן, בוודאי שלאהוב אותו בכל לבנו נפשנו ומאדנו, ולהתכחש לעצמנו - הם הפתרון לבעייה. אך למה זה כל-כך קשה ולפעמים נדמה כבלתי אפשרי, למרות שזה בהחלט אפשרי וישנם אנשי אמונה שאנחנו מכירים שכן הלכו אחרי ישוע בכל לבבם ואהבו אותו יותר מאשר את עצמם והתכחשו באופן מלא לעצמם.
 
איפה קו הגבול

של לא לחשוב על עצמנו הרי כולם חושבים על עצמם אתה רעב לעוגה אתה אוכל אתה אוהב לשחק כדורסל אז אתה משחק כדורסל אה אוהב לדוג אתה דג מקרים כאלה זה חשיבה עצמית זה מילוי אגו זה התרכזות עצמית לכיף גם זה פסול?
 

lion 7

New member
איפה הגבול ..

/tapuzforum/images/Emo41.gifשאלה טובה : אני לא עבד לבשרי/גופי עוד , אני כן רוצה את העוגה אולם אם העוגה תהיה בראש סדר העדיפיות שלי אז זה לא טוב למה ? הרי תמצית תורת חיינו היא להיות בירח דבש עם ישוע (כמובן אני מציג את המאמין האידיאלי) , קניית עוגה לא חטא אבל שלא תהיה אהבת החפץ זה (לגוף הנכחד) כדבר המפריד אותי מישוע שהוא חייב וחייב להיות אהבתי הראשונה , לאהוב את האשה/הבעל הילדים ההורים ,אולם הם לא יהיו מעל האדון , אליו לא רק חלק הארי אלא המחשבה היומיומית תהיה תלויה בו ורק בו בכיצד אהיה מייצג אותו (כאינגיל או בשורה חדשה ) לאחרים , תמצית חיינו היא -אחרי הלידה החדשה- להלל אותו ושהוא יתהלל בי ואני בו , הרי תמצית החיים היא להתרחק ממה שיגרום לאדם הרוחני הישועי שלי להסיט את המבט מהאדון בסוף הדרך ,שהוא הדרך האמת והחיים.. לא החטא בעוגה אלא במבט אליה אם זה להשבעת רעבון פיזי או השבעת התאווה ויש הבדל בזה .
 
למעלה