החלום...הפיתוי... ההתפכחות...

החלום...הפיתוי... ההתפכחות...

בלהט הדיון...ברצון העז שיש לכולנו להוכיח שאנחנו "צודקים ויודעים" נשכחו כמה דברים חשובים.. בואו נעזוב לרגע את השיווק הרישתי ונעבור לסופר, למינימרקט לבית המרקחת, ולכל מקום שבו אנו רוכשים משהו.או אפילו לשיחה עם סוכן הביטוח שלנו, יועץ המס, ומנהל תיק ההשקעות שלנו והמורה לחשבון של הילד... בואו נסתכל קצת על עצמנו ונראה האם אנחנו לא מוכרים את עצמנו בדיוק כמו כולם, במחיר הכי אטרקטיבי, בשרות הכי טוב, באמינות שאין לה מתחרים, ועוד ועוד... נניח שאנחנו הולכים ומחפשים לעצמינו מוצר/שרות שאנחנו צריכים, במחיר הכי אטרקטיבי, וגם...אנחנו כבר יודעים כי המליצו לנו עליו. אנחנו רק צריכים לגיע למדף, לקחת לשלם ולצאת...או לחילופין לחתום על הפוליסה (שהיא נייר שאפשר לעשות ממנו טייארה) או לסכם על ההשקעה שאנחנו רוצים לעשות ולהתחיל בשיעורי העזר.... אבל... בדרך...חולפ/ת על פנינו דייל/ת מכירות נעים/ה. סוכן אחר פוגש אותנו שמזמין אותנו להתנסות במוצר החדש שיצרה חברה מתחרה לזו שאנחנו רצינו לקנות ממנה. הו/יא נעימ/ה, מסבירים בסבר פנים יפות כמה כדאי לנו, כי אנחנו "נרוויח" מכיוון שהמוצר חדש ומחירו זול, כי עכשיו עדכנו את הפוליסה מחדש, כי מנהל הבנק החליט על מדיניות חדשה שבאה לקראת הלקוח, המורה לחשבון הוא הכי טוב באזור עם המון המלצות ועוד הרבה מאוד "כדאים" אחרים... ואפילו נוכל לחסוך את הכסף של הסיגריות שאנחנו מעשנים.... אנחנו...חושבים...ומחליטים לקנות! לא חשוב מה המוצר, מה שהוביל אותנו לקנות זה מה שאמרו לנו...זה העניין! מה שמתסכל בכל העניין, במידה והקנייה היתה גרועה... זה שאנחנו מרגישים שהצליחו לעבוד עלינו, ואנחנו "טיפשים" כמו עוד כמה אלפים...כאן מתעורר הכעס בעצם על עצמנו רק שמאוד נוח להאשים מישהו אחר על זה שהצליח לגרום לנו להאמין בו. מהרגע שהסכמנו לקנות,להתנסות, הסכמנו לקחת את השרות או המוצר אלינו, אנחנו מתחילים להתמודד עם עצמנו בקשר לקנייה זו. מאותו הרגע זה כבר אנחנו בלבד עם שק החלומות שהסכמנו לקנות... אנחנו הסכמנו לקנות!!!! כמה מאיתנו מתפכחים ואומרים "רימו אותי, השרות מגעיל,הסוכן ש"מכר" לי רמאי...אני חייב לספר לשכן שלי שעומד גם לעשות את השטות הזו...להזהיר אותו...כדי שהוא גם לא יפול כמוני..." חלקינו ינסו את המוצר/שרות, לא יתאכזבו ולא יתפעלו, לפעמים יחזרו לקנות אותו, ולפעמים יעברו למוצר אחר. וחלק נוסף יהנה מאוד...ויספר לחברים...וימשיך להנות למרות שיש מסביב הרבה מאוד אנשים שלא נהנו מהמוצר/שרות הזה... זה תמיד שליש שליש שליש לא חשוב באיזה מוצר, או שירות או פירמידה או שיווק. מה שלא עומד באחוזים האלה לא שורד. כמובן שאם יש אחוזים גדולים יותר... המצב מצוין! עכשיו, הבעיה נמצאת בשלב ההתפכחות.אצלנו. כל עוד האמנו למה שאמרו לנו, נהנו להאמין שהמוצר, גם זול, גם טוב, גם חוסך, וגם אופה...זה היה שלב הציפיות... כשכבר התנסינו, וראינו שזה לא בדיוק כמו שאמרו, לפי דעתנו, כאן כבר מגיע השלב של להשליך את האכזבה שלנו, על מי שמכר לנו את החלום. "הם רמאים, הם שקרנים, הם והם והם"... ואיפה האחריות שלנו על ההסכמה לחלום להיות "יפים ועשירים". ההסכמה שלנו לקנות את מה שהציעו לנו...לא משנה כמה אגרסיביות היתה בשיטת המכירה, ההחלטה היתה שלנו להסכים! והרי... אנחנו הסכמנו להצטרף ולחלום,לקנות את המוצר/שרות ואח"כ ראינו שזה לא ממש כמו שציפינו. לא התעוררנו בזמן. האנשים שדברו אלינו, הפליגו במעלות המוצרים שלהם, הסבירו לנו כמה כדאי, ולמה כדאי, אין שום פסול במה שעשו... מהרגע שקנינו, האחריות על הקניה הזו היא שלנו. אנחנו היינו הפתאים שהאמינו לשקרנים או לכל מי שמכר לנו. אנחנו כל הזמן קונים חלומות. יש ערוץ בטלויזיה שמוכר נהדר, בכל 10 דקות מספרים לנו על המזרון, הבירה, החטיף, הגבינה, הכי טעימים שיש. כשאתם קונים גבינה חדשה והיא לא טעימה לכם, אתם חושבים שהחברה שקרנית או שזה פשוט "לא הטעם שלכם"?... לסיכום, כשאני קונה, ולא משנה מה, אפילו שיטת שיווק, ברור לי לחלוטין שמהרגע שקניתי, האחריות על הכל היא שלי. גם על זה שרימו אותי, וגם על זה ששיקרו לי וגם על זה שאני נהנית וגם על זה שאני מרגישה שעשיתי צעד נכון כשמישהו מצליח לא לשלם לי עבור השרות שלי - היה לי יד בדבר. אני לא הנחיתי את הדרך כמו שצריך כשמישהו מרמה אותי -אני אפשרתי לו לרמות אותי וכשמישהו מצ'פר אותי ומעניק לי רגעים יפים...גם כאן האחריות היא על הדרך שבה נהגתי... לא מאמינה ב"הם" מאמינה ביכולות שלי, ורק במה שאני עושה. זה כולל את כל ההצלחות וגם את כל הנפילות... כשקבוצת כדורגל כושלת מפטרים את המאמן. ביפן כשראש ממשלה סרח הוא התפטר או הרג את עצמו. לקיחת אחריות על מה שאנחנו עושים, היא הדרך הנכונה לנהל עסק אחרת "הם" מנהלים אותי... מוזמנים לסתור, לסטור וגם להסכים... ערב נעים
 

טרייטל

New member
אביבה - כמה שאת צודקת

אנו כאנשים בוגרים בהחלט אחראים לבחירות שלנו , אנחנו בהחלט צריכים להאמין ביכולת שלנו , אבל יחד עם זאת חלומות מוכרים לנו ללא סוף , ואם אנו "קונים " את החלום זו האחריות שלנו , אולם זה לא פסול להזהיר אותנו מפני חלומות שמסתתרים מאחורי פרגודים , ואינם גלויים לעין . חשוב - להביא לידיעת הציבור הרחב , היכן טמונים " המוקשים" שמסתתרים מאחורי החלום שמוכרים להם . גם מפעל הפיס הוא חלום שנמכר לאנשים , - גולת הכותרת - הפרס הגדול , כמה זוכים - אחד , שניים אולי , ומי משקיע את מיטב כספו בהגרלה , מי שאין הפרוטה מצויה בכיסו ומחכה לנס , מי שהפרוטה מצויה בכיסו, שיודע שמזלו מתחלק עם עוד מליוני אנשים לא שש להשקיע כסף רב . וכאן המקום לפקוח את עיניהם של חסרי היכולת , על מנת למנוע מהם לאבד את מה שיש להם . כך גם המכירה , בשיווק וכו . לא פעם משכנעים אנשים לקנות מוצר שלא נחוץ להם , לשלם עבור מוצר מעבר ליכולתם , מתוך הבטחות סרק , את אלה יש להזהיר , להם צריך להדליק "נורות אדומות " כדי שלא יפלו . כך גם בשיווק הרשתי , חשוב להדליק את הנורות האדומות , חשוב שאנשים שהתנסו ישתפו אחרים , כדי למנוע נפילות , וגם כדי להביא להצלחות . אבל לא בדרך של פרסום , אלא בדרך של שיתוף והכוונה . כך שמי שירצה לבחור בדרך הזו יהיו בידיו יותר כלים לבחינת הנושא .
 

Dulcinea

New member
נכון טרייטל. חוברתנו להזהיר אך גם

להוקיא, אם יש צורך. זה חלק מאזרחות טובה ומלהיות חלק מחברה. לא מדובר כאן כלל וכלל על הסרת אחריות מעצמנו. להיפך. גם כשמוקיאים עברינים ואף מענישים אותם, לא מדובר בפתירת הקורבן מאחריות. שני הדברים אינם פוסלים אחד את השני: לקחת אחריות על מעשינו וגורלנו ולהוקיא, במידת הצורך, מעשים של אחרים. אין צורך ואין הצדקה להזניח אף אחד מהשניים.
 
רק לא לשכוח...

שלמרות שהוקאנו, התרענו, צעקנו חמס על הבוזזים... עדין זכותו של כל אדם להתפרנס היכן שהוא רוצה, להיות קורבן של מי שהוא רוצה, להיות פתי מטומטם ופראייר של מי שהוא רוצה... ואם הוא רוצה להתפרנס מזנות זו זכותו... אנשים שמתפרנסים ממשהו שאנחנו לא היינו עושים...הם עדיין אנשים. יתכן שאם נתיחס אליהם בצורה "קצת" יותר נעימה... יותר מסבירת פנים...אולי נוכל להיות יותר יעילים במסע שלנו "נגד". הסברת הפנים אינה אומרת לרגע שמקבלים את מה שהם עושים, או שיש משהו נכון בדרך שבה הם נוקטים... אני חושבת שבדרך נעימה אפשר להשיג יותר תוצאות אדם לומד משהו רק...כשנעים לו... לצעוק עליהם שהם פראיירים רק יחזק את ההתנגדות שלהם. בינינו, מי מאיתנו אוהב שאומרים לו שהוא אדיוט?... אבל... אני רק אני, זה מה שאני חושבת וכך אני פעולת... עדיין, כל דרך שתבחרו מבחינתי בסדר כל עוד שומרים על הגינות כבוד ודרך ארץ בדיבור.
 

שש שבע

New member
להקיא, או להוקיע?

אין דבר כזה להוקיא, אלא אם את שייכת לאותה חבורה שממציאה מילים חדשות עבור העם.
 

b e ll

New member
אביבה, נו? מה יהיה?

שוב מסכימה איתך. יתרה מכך, אני חושבת שבפורום הזה יותר מהרבה פורומים אחרים יש נציגות לאנשים שלקחו את גורלם בידיהם והחליטו להאמין ביכולות שלהם ובמה שהם עושים. להתחיל להיות עצמאית הייתה אחת ההחלטות הקשות בחיי, לקחת אחריות על כל המכלול שלי ולדעת בוודאות שרק אני אחראית - מצד אחד קשה ומפחיד ומהצד השני משחרר ונהדר וחבל שלא עשיתי זאת קודם.
 

missB

New member
גם אני מסכימה

אני חושבת שאנחנו כבר מזמן לא קונים מוצרים אלא רק חלומות. מהם מוצרי קוסמטיקה, דיאטות וכו' אם לא חלומות של נעורים, רזון ועוד? השאלה היחידה הנשאלת היא באיזו מידה של מפוכחות אנחנו עושים את הקניה. אם אני קונה קרם פנים ומצפה לקום בבוקר ולהיראות בת 12 וזה לא קרה - האם היצרן אשם או שאני אשמה על שציפיותיי היו לא הגיוניות? איך שאני רואה את זה צריך להיות פה איזון בין היצרן והצרכן. היצרן מעוניין למכור חלום אבל אם הוא יבטיח הבטחות שווא אז הוא גם יפסיד אותי כלקוח חוזר וגם יגרום לעצמו מוניטין שלילי כי אני אספר לכל מכריי על ההתנסות השלילית שלי ואולי אגרום לכך שהם ימנעו מקנייה. עצם הכוח הזה שיש בידיי - המנעות מקנייה נוספת והפצה ברבים של ההתנסות השלילית - אמור לגרום ליצרן להזהר קצת בהבטחותיו. כל זה כמובן לא נכון כשמדובר ברמאים שמעוניינים לעשות מכה אחת גדולה ולהיעלם עם הכסף שעשו. מכאלה צריך להזהר כי אין שום מערכת בלמים שמגבילה אותם.
 
למעלה