החלו הקמת הטיילת החדשה וכביש עוקף רמב"ם בשכונ

אם כבר עסקינן

מנכ"ל יפה נוף היוצא, דורון מגיד, נתן היום הרצאה בטכניון בפקולטה להנדסה אזרחית על מתחם מרכזית המפרץ.
הוא אמר שתוך כ-5 שנים המתחם יהיה פעיל במלואו (אני בספק). הוא דיבר על מתחם האוטובוסים שיהפוך להיות מקורה, על גשר שיחבר בין התחנה המרכזית לתחנת הרכבת הקיימת ולתחנה העתידית של רכבת העמק, על המטרונית והאינטראקציה שלה עם קווי האוטובוס בתחנה, על הרכבל לטכניון ואונ' חיפה, על כביש הגישה בין מנהרות הכרמל לכביש 22 וההפתעה הכי גדולה שמעולם לא שמעתי עלייה - רכבת קלה לנצרת, שמסתבר שכבר נמצאת בתהליכי ביצוע.
נראה מבטיח במידת מה...
 

oschlick

New member
נדמה לי שנתניהו התערב והרכבת לנצרת תהיה

רגילה (ובצדק)
 
לפי מה שנאמר במצגת, זה לא אפשרי

א. עפ"י המפה שנמצאת באתר יפה נוף, הרכבת חוצה את נצרת. רכבת כבדה לא מסוגלת לעשות זאת. אם היא תהייה כבדה, היא תסיים את דרכה בפאתי העיר.
ב. דורון מגיד אמר בהרצאה שרכבת כבדה מגיעה לשיפוע עלייה של עד 2.5% ואילו רכבת קלה (הוא דיבר על טראם) יכולה להגיע עד ל9% שיפוע. הוא ציין ואמר שרכבת כבדה לא יכולה לעלות את הדרך לנצרת ובגלל זה נבחרה רכבת קלה כפתרון האפשרי.

לינק למפה באתר יפה נוף:
http://www.yefenof.co.il/?m_id=43
 

oschlick

New member
אז אין דרך למתן את העליה ע''י סיבובים כלשהם?

כמו שעשו בדרך לירושלים במאה ה-19... סתם נו, מה רכבת קלה בין שתי ערים במרחק 30 ק''מ אחת מהשניה? זה לא נשמע כמו בדיחה?
 

darkshadow1

New member
ברור שאפשר-

ואז היא תצטרך לנסוע במהירות של צב כדי לא לעבור בסיבובים החדים, וכדי לחסוך את העלות הגבוהה של תחנה תת קרקעית במיקום אטרקטיבי בעיר (אלא אם כן תמצא דרך להעביר רכבת כבדה ברחובות של נצרת) יקימו תחנה בפאתי העיר שלא תשרת כמעט אף אחד.

בדיחה כי אין סיכוי שהתוואי מחוץ לנצרת מצדיק רכבות בתדירות גבוהה, וכשמדובר על תדירות של מערך רק"ל פעם ב-10 דקות עדיף BRT: ההקמה זולה יותר, פשוטה יותר ומהירה יותר והקיבולת הנמוכה של כל אוטובוס מאפשרת תדירות גבוהה יותר.
 

highrise

New member
דורון מגיד הוא עבריין שגנב חצי מליארד שקל

מנכל יפה נוף גילה למשרד האוצר אחרי שנחתמה ערבות לפרויקט המטרונית שיפה נוף בגרעון של חצי מליארד שקל בפרויקט.
במדינה מתוקנת חברה ציבורית צריכה לתת הסברים לאן מעלמו 500,000,000 שקלים מכספי הציבור?
מנכל חברה שהודיע במהירות על התפטרותו חודשיים ממועד חשיפת הגרעון הענק.
מבחינתי מדובר בעבריין שגנב חצי מליארד שקל. רק ברפובליקת הבננות שלנו מספרים שעוצרים את הפרויקט אבל מזרימים הלאה כסף.
מה קרה לחברה הזרה שהייתה אמורה ללוות תקציבית את הפרויקט אבל טענה שחברת יפה נוף חיבלה ביכולתה לנהל מעקב תקין אחריו?
איך יכול להיות שבסלילת כמה עשרות קילומטרים מסכנים יגיעו לסכומים אדירים כאלו של גרעונות?
לאיזה כיסים של מקורבים וחברות משנה הלך הכסף?
איפה חצי מליארד שקל מר מגיד העבריין, שיתן על זה הרצאות..
 

highrise

New member
החלו בסלילת כביש ענק שבשארית יעשו טובה שבילון

לראות את "הטיילת" שתהייה בערך ברוחב של 5 מטר זה פשוט מבהיל. התכנון הוא של כביש. השאריות נתנו לשביל הליכה שבחלקו יהיה לא יותר ממדרכה קטנה ליד חוף
הים. תלך לכל עיר אחרת תיראה טיילות של 20 וגם 50 מטר רוחב עם חופי רחצה רחבים. פה אין לא חופי רחצה לא טיילת מתבקשת וגם לא ברוחב אחיד.
בזיון איך רמבם כופפו את כל העיר ואף אחד לא פוצה פה.
 
למעלה