החלו עבודות הקמת הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת


פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת החל בארבעה אתרים שונים לאורך התוואי. תחילת תנועה מתוכננת כעת ל-2027, מספר הנוסעים היומי מוערך בכ-100 אלף. העלות: 7 מיליארד שקלים
 

toto9

Active member
פרוייקט מפוקפק, עלות גבוהה באופן מחשיד ופריסת תחנות נמוכה.
 

GLSRA

Active member
פרוייקט מפוקפק, עלות גבוהה באופן מחשיד ופריסת תחנות נמוכה.
אם אני לא טועה, בפרויקט מסוג זה אין קושי להוסיף תחנות אם יהיה לכך ביקוש....
זה לא תחתית - מוסיפים מהצד שני "רציפים" ויש לך עוד תחנה.
בעיניי זה לא עקב אכילס של הפרויקט הזה.
 

asifpz1

Member
בשעה טובה על תחילת העבודות.

מצורף - TOD גרסת מדינת ישראל [מחלף יפתחאל ותחנת ביר אל-מכסור של ה"נופית"].

1611073339393.png
 

asifpz1

Member
רציני שהם קוראים ל*זה* TOD?! נראה נורא
אה לא לא, הם לא קוראים לזה TOD/

אני פשוט רואה פרוייקט תח"צי משמעותי, שנמצא ממש סמוך לתמ"ל המקודם בביר אל מכסור היכול להוות מוקד פיתוח, אך במקום זה קיבלנו את
"חנה וסע שפירים" שפוגש את "תחנת רכבת קרית מלאכי"
 
בשעה טובה על תחילת העבודות.

מצורף - TOD גרסת מדינת ישראל [מחלף יפתחאל ותחנת ביר אל-מכסור של ה"נופית"].

צפה בקובץ המצורף 11471
לאחר שקוראים את ההנחיות לתכנון תחנות רכבת ע"פ משרד התחבורה (2018) אין מה להתפלא. ספוילר: המודלים שלמדו מהם הם ארה"ב וקנדה, כי כנראה שהתעצלו במשרד התחבורה לשכור קוראי גרמנית או יפנית.
אני מתנחם בזה שפיתוח מגרשי חנייה - להסב אותם לבנייה צפופה ולשימושים מעורבים יותר - זה לא עסק מסובך, מבחינה הנדסית לפחות.
 

Ccyclist

Well-known member
לאחר שקוראים את ההנחיות לתכנון תחנות רכבת ע"פ משרד התחבורה (2018) אין מה להתפלא. ספוילר: המודלים שלמדו מהם הם ארה"ב וקנדה, כי כנראה שהתעצלו במשרד התחבורה לשכור קוראי גרמנית או יפנית.
אני מתנחם בזה שפיתוח מגרשי חנייה - להסב אותם לבנייה צפופה ולשימושים מעורבים יותר - זה לא עסק מסובך, מבחינה הנדסית לפחות.
לכידת המסילות באמצע הכביש היא מאפיין מאד בעייתי. חבל שלא בחרו בתוואי מקביל לכביש באחד מצדדיו, דבר שהיה מאפשר תחנת רק"ל בצמידות למסוף אוטובוסים ואולי גם פיתוח מסחרי במקום מצב שכל הנוסעים חייבים לחצות גשרים ולעמוד על אי בין נתיבי כביש מהיר.
 
למעלה