החלטה סינית שבעתיד תשפיע על בתי הזיקוק

shershku

New member
האמת היא שהצריכה של נפט בסין הצטמצמה

והיא אחראית משמעותית לירידת מחיר הנפט בעולם, לצד הגידול בהפקת הנפט בארה"ב.
הצפי הוא שבסין יגדל השימוש באנרגיה מתחדשת שעוד יוריד את הצריכה של סין.
נוסף על כך, הודו רוצה לעבור לשימוש מוגבר יותר באנרגיה סולארית. בין היתר בגלל הוזלת מחירי האנרגיה הסולארית.

השאלה היא איך ישתמשו בקרקע לשם כך והאם ישתמשו גם בגגות בניינים.
 

אבישי ק

New member
מעניין מה הפיתרון שלהם לתקופת המונסונים כשאין הרבה שמש

הפקה מאנרגיית השמש זה רעיון מצויין במיוחד כשרוב החיים על פני הכוכב חיים על זה.
אבל... כל עוד מדובר על פני האדמה(מתחת לעננים) ההפקה תלוייה במזג האוויר.
מה הפיתרון?
 

shershku

New member
נתחיל מהעובדה ששתי המדינות ענקיות בשטחן

ומתפרסות על אזורי אקלים שונים.
אבל, השאלה שלך במקום משום ריכוז האוכלוסייה.
הסינים משקיעים במגוון של אמצעים של אנרגיה מתחדשת.
הודו בשלב ראשוני יותר בתחום הזה. לתקופה מסוימת רבו עם האמריקאים מי ייצר להם את הפאנלים הסולרים. אבל גם הם כנראה משקיעים על גיוון של מקורות אנרגיה.
 

משה12333

New member
זיהום האוויר בערי הענק בסין הוא לא מעשה ידי האדם. הוא נובע

מסופות חול ומערפל סמיך שאינו מתפזר במשך שעות היום.

השלטון מנסה להראות שכאילו הוא עושה משהו בנידון למרות שהוא אינו יכול לעשות דבר.

השלטון מטיל שורה של הגבלות על כניסת מכוניות לערי הענק בסין בימים שבהם יש את סופות החול ואת הערפל הסמיך, אך כמובן שאלה סתם צעדים שנועדו להראות שלשלטון הקומוניסטי אכפת מנתיניו.

בקשר למכוניות החשמליות, הן נכשלו כשלון חרוץ בכל העולם. הסתבר שלא ניתן לתכנן סוללות טעינה יעילות וזולות שיתאימו למכוניות המוניות. אורך החיים של הסוללות האלה הוא בעייתי, זמן הטעינה שלהן הוא בעייתי וטווח הנסיעה שהן מאפשרות הוא בעייתי.

מתכנני המכוניות החשמליות זנחו את מאמציהם ופנו לתכנון של מכוניות יוקרה חשמליות ומכוניות ספורט חשמליות לצרכי פרסום ושבירת שיאים מטופשים (ולצרכי גיוס משקיעים רודפי פרסום).

יש דווקא קפיצות מדרגה בכל יום במנועי הבנזין והסולר שנעשים יותר ויותר חסכוניים ופחות ופחות מזהמים.

לכן, בעתיד נראה יותר ויותר מכוניות בנזין וסולר בכבישי סין ופחות (אם בכלל) מכוניות חשמליות.

(לפני כ-10 שנים היתה מחשבה כלל עולמית שמאגרי הנפט בכדוה"א עומדים להיגמר אך מאז התגלו יותר ויותר מאגרים חדשים באוקיינוסים ובימים בכל העולם).

 

אבישי ק

New member
מנוע חשמלי הוא לא המנוע היחידי שלא מבוסס על בעירה

חידשת לי בנושא הזיהום בסין.

עדיין יש עוד סוגי מנועים שנמצאים היום בשלב התכנון בלבד ועם מוטיבציה כזאת יש מצב שיצאו לפועל.
אני אישית לא בקיא כלכך בסוג המנועים האפשריים אבל ראיתי בעבר אופן יצירת חשמל שונה שיכולה להניע מנועים חשמליים ולשמש אלטרנטיבה למנוע הבעירה.
 

משה12333

New member
אין היום כל תמריץ לפתח מנועים חדשים אלא להיפך- לשפר את

מנועי הבנזין והסולר החדשים שמיום ליום נעשים יותר ויותר חסכוניים ופחות ופחות מזהמים.

לאנושות התברר, בעקבות פיתוחים מדעיים חדשים, שיש נפט בכדוה"א שיכול להספיק לעוד מאות שנים.

בעבר לא היה אפשר להגיע לכל מאגרי הנפט בשל עומקם ובשל מיקומם מתחת למי האוקיינוסים.

במזה"ת, הנפט הוא ממש בעומק של 0 מתחת לפני הקרקע, הוא נובע מהאדמה לבד ללא צורך בקידוח ולכן בעבר האנושות שאבה את רוב הנפט שלה משם.

היום, כל מדינה יכולה לקנות ספינת קידוח ולקדוח בכל מקום מתחת לשטח הימי שלה.

הקידוחים היום הם זולים, פשוטים ולא מזהמים. העומק לא מהווה היום כל מגבלה.

בעוד מאות שנים (הנבואה ניתנה לשוטים), כנראה שיהיו כבישים מחושמלים כדי שיזינו את מנועי המכוניות החשמליות ולא ישתמשו בסוללות נטענות.

זה מה שחוזים עתידנים. אולי הם צודקים ואולי לא.

 

אבישי ק

New member
ההיפך, התמריץ היום גבוה יותר מתמיד ולא בגלל חוסר בנפט

הרבה מדינות היום מעוניינות לגוון כמה שיותר במקורות האנרגיה.
התלות שהייתה במשך שנים בנפט הולכת ונעלמת וטוב שכך.
המרוץ למנוע אלטרנטיבי התחיל וההחלטה של סין נותנת דחיפה רצינית להמשך המחקר.
מנוע בעירה נמצא כאן כבר שנים וכמו הטלוויזיות CRT גם הוא יעלם בשלב כלשהו.
 

shershku

New member
למרות שאתה מבטל בזלזול דבר נכון

ככה הם הולכים לטפל בין היתר בסוחות האבק שציינת (אלה סופות אבק אם כבר מזכירים מונחים).
הם מתכוונים לשתול על לפחות מרבע מהשטח עצים.
 
למעלה