זה דומה מאוד למצבנו
ילד בן שלוש וחצי, תפקוד גבוה, יש בעיית שפה (אם כי מדבר ברור מאוד ועם האינטונציות המתאימות). היה עד כה בגן פרטי רגיל ומאז שהכנסנו סייעת לגן התקדם פלאים, רכש חברים, השתתף בכל הפעילויות בגן, ממש פרח. לאור ההתקדמות המדהימה שלו קלינאית התקשורת, המרפאה בעיסוק והסייעת חשבו שאולי עדיף להשאיר אותו בגן רגיל. בסופו של דבר החלטנו על גן תקשורתי. יש בגן שבעה ילדים, כולם בתפקוד גבוה. הבעיה היא שהילדון שלנו, מטבע הבעיה, צריך שילדים אחרים יסחפו אותו למעגל הפעילות והחברים, ובעצמו אינו יוזם אינטראקציות כאלו. והדברים נכונים גם לגבי שאר ילדי הגן. אין לי ספק שהוא יוצא ניזוק מבחינת התקשורת עם בני גילו על כל המשתמע מכך. אני גם מתרשמת שהצוות בגן (גננת וסייעות) כמעט ולא משקיע בתיווך בין הילדים בזמן הפעילות החופשית. יש המון תשומת לב לילדים, אבל בכיוון של מבוגר-ילד ולא בתיווך בין הילדים. באותו הקשר, אין בגן פינות משחקים שונות (פינת מטבח, רופא, בובות)
. פינות משחק כאלה הכרחיות כדי לעודד משחק דמיוני, כמו גם משחק משותף, שני דברים מרכזיים שיש לפתח אצל הילדים שלנו. עכשיו, מבפנים, אני אנסה לברר דברים ואולי אצליח לשנות, אבל אני ספקנית לגבי היכולת להשפיע. והאם בחרנו/בחרתם נכון? במסגרת המגבלות, ולאור הפרמטרים שיכולנו להתבסס עליהם, נראה לי שכן. לי היה חשוב, דווקא מאחר שהבעיה של הילד די גבולית, שישהה במקום מקצועי שמאפשר הסתכלות אינטנסיבית - בסיטואציות שונות - ע"י אנשי מקצוע (ולא להתבסס רק על דעת מטפלות שרואות אותו בעיקר אחד על אחד לשעה-שעתיים בשבוע). אחרי שנה כזו, כך נראה לי, נוכל להגיע להחלטות מושכלות יותר לגבי ההמשך. שנה כזו גם תקדם אותו באופן אינטנסיבי ותאפשר לו לרכוש כלים להשתלבות עתידית בחברה הנורמטיבית (אם כי מטבע הבעיה לא תאפשר לו ליישם אותם מיידית בחברת הילדים). נראה לי חשוב מאוד להשלים את החוסר ולדאוג להמצאות הילד בחברת ילדים רגילים בשעות אחה"צ. די קשה למצוא פתרונות כאלה
, שכן חוג הוא פעילות מובנית שמפספסת את המטרה, ולהפגש עם חבר אחד פעם בשבוע זה לא מספיק. אז כפי שאתם מבינים, גם לי יש שאלות ואין פתרונים.
ילד בן שלוש וחצי, תפקוד גבוה, יש בעיית שפה (אם כי מדבר ברור מאוד ועם האינטונציות המתאימות). היה עד כה בגן פרטי רגיל ומאז שהכנסנו סייעת לגן התקדם פלאים, רכש חברים, השתתף בכל הפעילויות בגן, ממש פרח. לאור ההתקדמות המדהימה שלו קלינאית התקשורת, המרפאה בעיסוק והסייעת חשבו שאולי עדיף להשאיר אותו בגן רגיל. בסופו של דבר החלטנו על גן תקשורתי. יש בגן שבעה ילדים, כולם בתפקוד גבוה. הבעיה היא שהילדון שלנו, מטבע הבעיה, צריך שילדים אחרים יסחפו אותו למעגל הפעילות והחברים, ובעצמו אינו יוזם אינטראקציות כאלו. והדברים נכונים גם לגבי שאר ילדי הגן. אין לי ספק שהוא יוצא ניזוק מבחינת התקשורת עם בני גילו על כל המשתמע מכך. אני גם מתרשמת שהצוות בגן (גננת וסייעות) כמעט ולא משקיע בתיווך בין הילדים בזמן הפעילות החופשית. יש המון תשומת לב לילדים, אבל בכיוון של מבוגר-ילד ולא בתיווך בין הילדים. באותו הקשר, אין בגן פינות משחקים שונות (פינת מטבח, רופא, בובות)