החלטנו לטוס לתאילנד באוקטובר הקרוב עם הילדים

החלטנו לטוס לתאילנד באוקטובר הקרוב עם הילדים

איך אני מתחיל להתארגן, קצת טיפים ודברים חשובים שעלי לקחת בחשבון.
אני אשמח גם לדעת כמה כסף עלי לתקצב ליום יום בהנחה שאחנו לא הולכים להתכלב שם
 

T o m c o

Member
מנהל
אנסה לעזור ולתת לך שיעורי בית
איך מתחילים לארגן טיול?
  • מתחילים לקרוא - בספרים, באינטרנט, מאמרים, בפורום המזרח הרחוק (חיפוש קצר של מילות מפתח ימצא לך עשרות תגובות), אתרי טיולים, אתרים של מטיילים שחזרו, בלוגים, כל דבר יעזור לך וייתן לך כיוון.
  • מתחילים להבין מה מעניין אותך, מה אתה רוצה לראות, מה אתה רוצה לעשות, באילו מקומות אתה מעוניין לבקר, באילו פחות.
  • מתחילים להבין מהם תנאי המחיה המתאימים לך, יש כאלה שמיטה בחדר משותף עם מקלחות ושירותים משותפים בקצה הקומה תספיק להם. ולעומתם יש כאלה שידרשו מינימום חדר פרטי עם מקלחת ושירותים צמודים, במקרה שלך מדובר על משפחה, יש כאן עוד אפשרויות רבות.
  • מתחילים לבנות תכנית בסיסית - אחרי שתסדרו רשימה של מקומות - הסתכלו במפה ונסו לסדר גיאוגרפית את תכנית הטיול בהתאם, קחו בחשבון שלא בטוח שניתן יהיה להכניס את כל היעדים לטווח הזמן, קחו בחשבון שכל מעבר בין יעד אחד למשנהו לוקח זמן - יכול לקחת חצי יום לכל הפחות, וזה לא משנה באיזה סוג של מעבר מדובר.
  • לאחר בניית סקיצה כללית, אני מציע להעזר בנו (בפורום הזה או בפורום המזרח הרחוק (359)), להתייעץ לגבי התכנית ולהיות פתוחים לדעות של אחרים ושינויים אפשריים בתוכנית. אני יכול להגיד מהכרותי עם חברי פורום המזרח הרחוק - אנחנו לא כל כך אוהבים טיולים שנראים כמו רשימת מטרות לסימון
    על המקומות בהם היית. אנחנו יותר בעד טיולים מרווחים יותר, כאלה שלא רודפים בהם אחרי השעון ומצליחים גם לראות מקומות וגם להנות.

באשר לעניין התקציב.
לאף אדם - לא משנה כמה טיולים עשה בחייו, אין יכולת לתת מענה נכון לכמה כסף צריך ליום.
היות וכל אדם שונה מאחר, אין יכולת להגיד מה רצונותיו או דרישותיו של האחר. אם תשאל את חברי הפורום "כמה עולה יום כלכלה ממוצע בתאילנד?" תקבל מכל אחד תשובה אחרת, יתכן ואחד יגיד 100 דולרים ליום ואחר יגיד 400 דולרים, אף אחד מהם לא טועה, זה הכל תלוי במה עושים ומשתנה מאדם לאדם.הוצאות כלכליות של אדם בטיול מורכבות מהרבה מאוד משתנים - לכל אחד מתאימה רמה אחרת של כל אחד מהמשתנים.
ונגיד (היפוטתית) ויש לכל משתנה 4 רמות, ויש 8 משתנים יש לך רק 4096 אפשרויות שונות של רמות מחיר מתאימות.

לכן הדבר היחידי שאפשר לעשות הוא לתת כיוון כללי, לעזור לך לחשוב על סוגי ההוצאות הקיימים, לעזור לך להתחשב בכל האפשרויות ומשם - לשלוח אותך לבדוק לבד באינטרנט מחירים, להחליט לבד מה הרמה המתאימה לך ועשות חישוב גס (ולעגל הכל למעלה*) של מה התקציב הדרוש לך.
*למה לעגל למעלה? כי המחירים משתנים מעט בין עונה לעונה, במתויירת יותר - יקר יותר, מעבר לזה אני בגישה שתמיד עדיף לתכנן בזבזני ולחזור עם עודף בכיס ולשמור אותו לנסיעה הבאה מאשר לתכנן גרעוני ולחזור עם חור בצורת תאילנד בבנק..

באשר לסעיפי התקציב האפשריים - היות וכבר כתבתי הודעות רבות על הנושא הזה בפורום המזרח הרחוק, אני מצרף שכתוב של הודעה שכתבתי שם:
כדי כן לעזור לך להצליח להבין כמה אתה צריך אנסה לפרט את סוגי ההוצאות השונים שיתנו לך תמונה כללית וקצת רקע להתחיל להתמודד איתו.
  • לינה - משתנה הלינה תלוי ברמת המלון, האיכות שלו, התשתיות ושירותים הנדרשים מהמלון, מיקומו, ואופיו. גסט האוס פשוט, בו יש לך חדר עם מיטה בלבד, ללא מיזוג, כשהשירותים והמקלחת נמצאים בקצה הקומה ומשותפים לכל החדרים בקומה, יכול להתחיל מעלות של כ-12 דולרים ללילה, מלון באיכות חמישה כוכבים, יכול גם להיות 250 דולרים ללילה ואף יותר, אם יש חדר שיכול להכיל את כולכם ביחד - סביר שזה יעלה פחות משני חדרים (אחד לכם ואחד לילדים).
  • נסיעות ומעברים - מעבר ממקום למקום "עולה" לך בשני סוגי "תקציב" שיש לך, זמן וכסף. יש הרבה מקום למשחקים עם זה, וכל החלטה שתעשה תשפיע באופן ישיר על אחד לפחות אחד משני ה"תקציבים" באופן משמעותי.
    לדוגמה, בוא ניקח את המעבר הראשון האפשרי, בין שדה התעופה בבנגקוק לעיר. מונית פרטית תעלה לך בין 250 ל400 בהאט, תלוי בעומסי התנועה, בדרכי הנסיעה (כבישי אגרה או לא) וכדומה, לעומת זאת, רכבת או אוטובוס מהשדה לעיר יגיעו במקרה היקר ביותר לרבע מהמחיר של מונית, משך הזמן הוא פחות או יותר זהה, במונית - יכול להיות שיהיה צורך בשתיים שונות - הכל תלוי בכמות המזוודות והציוד שלכם.
    כדוגמה נוספת, אתן את המעבר בין בנגקוק לצ'יאנג מאי, את המעבר ניתן לעשות במספר דרכים שונות - טיסה, רכבת יום/לילה, אוטובוס.
    תיקח אוטובוס - משך הזמן יהיה הגדול ביותר אך העלות הנמוכה ביותר. ברכבת לילה - העלות גבוהה יותר, משך הזמן הוא לילה, אבל אתה לא משלם על מלון ללילה זה. לעומתם - טיסה תיקח לך כשלוש שעות מתקציב הזמן אך הרבה יותר מתקציב הכסף. גם כי היא עולה יותר וגם כי עכשיו יש לך עוד זמן פנוי להוציא בו עוד כסף.
  • אטרקציות - אטרקציות יש בשפע, החל ממופע ועד יום טיול, דרך שייט נעים ועד לקפיצת בנג'י, לכל דבר יש עלות!
    מופע קברט יעלה כ-500 בהאט, ויום טיול כולל איסוף מהמלון וארוחת צהריים יעלה כ-1000 בהאט לטיול מסוג אחד ו2500 בהאט לטיול במסלול אחר שניהם יקחו אותך בסיור מודרך למקדש הזה, דרך חוות הסחלבים ההיא והשוק ההוא, ובדרך יסביר לכם המדריך על איך ומה.... או לשכור רכב או אופנוע ב250 בהאט ליום (לקטנוע פשוט, ללא דלק), לקנות מפה ולנסוע לבד לחפש את אותם שני אתרים...
    ומה עם המסאג' בסוף היום לשחרור הרגליים התפוסות? או הגב מהתיק שסחבת כל היום?
  • מזון - תלוי אם תסתפק בלאכול בדוכן ברחוב את האוכל הפשוט והמקומי שסביר שבעלות מקסימלית של כ150 בהאט תוכל לקבל את המנה שתשביע אותך לכמה שעות טובות, ובאותה מידה תוכל גם למצוא מסעדה מערבית בעלות של כ-600 בהאט לארוחה ואף יותר.
    כמו גם יש את משתנה הנשנושים - ארטיק מדי פעם בseven eleven הקרוב, בקבוקי מים, קולה, בירה או כל חטיף אחר ועד פרי עסיסי בפינת הרחוב או שייק בננה-קוקוס בשוק הלילה.
  • תקשורת - גם היא משתנה שיכול להיות לו מנעד רחב מאוד! אם תשתמש בטלפון הסלולרי הישראלי שלך, עלות דקת שיחה לארץ תעלה לך עד 25 שקלים לדקת שיחה (או חלק ממנה - תלוי בחבילה ו/או בחברה), אם תרכוש סים מקומי, דקת שיחה לארץ תעלה לך כ-40 אגורות, צריך חבילת גלישה, גיגה בחבילה מהארץ יעלה לך 139 שקלים, ואילו עם סים מקומי יעלה פחות. צריך מחשב אמיתי, להזמין טיסה, לקרוא מיילים, סתם לבדוק מה שלום החברים בפייסבוק, אינטרנט קפה בפינת הרחוב יעלה לך כ-60 בהאט לשעה, ואילו בלובי המלון יכול גם לעלות 120 בהאט לשעה או יותר.
  • קניות - משתנה מאוד משמעותי - כמה קונים ואיפה? בשווקים או בקניוני המותגים? באיזה כמות? - חולצה אחת במקום הזה וחולצה נוספת במקום ההוא, ושלישית בכלל בעיר אחרת או את הכל במקום אחד ואז אולי להתמקח ולקבל הנחת כמות. זה משהו שאין דרך לדעת, פתאום מוצאים בגד שאוהבים, פתאום מתקלקלת המצלמה וצריך לקנות חדשה, פתאום.. לא תמיד יש דרך לצפות מראש.
לכן אין לאף אחד יכולת להגיד לך סכום מדויק של עלות יום כלכלה, כמו שראית יש מספר רחב של משתנים (סביר גם שיש כאלה ששכחתי), הכל תלוי במה ואיך עושים. חשוב להבין שלעתים יש משתנים שמושפעים מאוד ממשתנה אחר, לדוגמה משתנה המזון, אם את ישן במלון שבו יש גם ארוחת בוקר, משתנה המזון יצטמצם. או כדוגמה נוספת משתנה הנסיעות, אם המלון או הגסט האוס ישלח רכב מטעמו לאסוף אותך ללא עלות בהגיעך לשדה התעופה, יחסוך לך את 350 הבהאטים שהיית מוציא על מונית אם לא היה עושה כך.
כל סכום שאדם יגיד לך כממוצע - יהיה טעות! הוא יהיה נכון עבורו ועבורו בלבד!
 
למעלה