החלפה של צירים וכיעור אופניים

החלפה של צירים וכיעור אופניים

בשעה טובה ומוצלחת, מצאתי את האופניים שלי לשנת הלימודים הבאה (ובעזרת השם תתברך גם אלה שאחריה) - TREK משומשות, מתאימות לגמדות כמוני, מהממות, קלילות להפליא ומושי-מושלמות. עכשיו שתי בעיות ניצבות בפניי - הראשונה, הצירים. יש להם צירים כאלה שנפתחים... נו, בדברים כאלה, שמושכים ופותחים. ומכיוון שאני לא רוצה לקשור אותם ולחזור אל שלדה קשורה, אני רוצה להחליף לצירים פושטיים שנפתחים עם מפתח שבדי. איך עושים את זה? בחנויות אופניים עושים כזה דבר? וכמה זה אמור לעלות לי?... כדי שלא יקלטו מייד שאני בורה ונבערת ויעשקו אותי
בעיה שנייה - הן TREK, ואני רוצה להפחית למינימום את הסיכוי שאני אחזור ובכלל לא אמצא אופניים. ברוב הזמן אני לא אשאיר אותן קשורות בחוץ, אבל יהיו פעמים שאין ברירה - כולל כל יום באונ'. מה הדרך הכי טובה "לכער" אותן? אם לצבוע - יש איזה צבע מיוחד, טכניקה מיוחדת, משהו כללי שצריך לדעת? אני מניחה שלקלף את הציפוי והכתובת זה לא רעיון מוצלח, כי זה עשוי להביא להחלדה. כל רעיון אחר יתקבל בברכה. (ובאותו הקשר - האם עדיף להשאיר את הציר של הכסא כמו שהוא ואז להוציא אותו בכל פעם? זה בכלל ישנה משהו לגבי סיכויי הגניבה של האופניים, או שאין לזה חשיבות?) בתודה מראש סטודנטית תל אביבית שלא מבינה באופניים אבל רוכבת הרבה
 

The Pinky P

New member
אני אומר...

פסיכולוגיה הפוכה,תלי שלט גדול על האופניים- "בואו תגנבו אותי". וברצינות,אני החלפתי את הצירים באופניים מפתיחה מהירה לסגירה ע''י אומים ב70 שקלים בערך לגלגל (החליפו את כל הציר,כלומר גם את המוט שעובר בתוך),וכן,עושים את זה בחנויות. בקשר לשאר- רצוי לקחת איתך את הכיסא+המוט,אני לא רואה שום סיבה לכער את האופניים,להוריד ת'כיסא כמו שאמרנו,שרשרת ממתכת+מנעול ניפרד לשילדה ולגלגל האחורי +מנעול פשוט יותר שיחבר את הגלגל הקדמי לשילדה ו\או לעצם בטוח מגניבות. (מה שיכול לבוא בחשבון על נושא החלפת הצירים בגלגלים,נתון לשיכולך.) מזכיר לי קצת את ההולנדים שמחפשים אופניים כמה שפחות בולטים וכמה שפחות חדשים בשביל שבאמת,לא יגנבו.
 
70 שקלים לגלגל? קצת הרבה...נשמע

הרי סה"כ הצירים עצמם לא אמורים להיות כל כך יקרים. אפשר לקנות אופניים פושטיות חדשות שלמות אפילו ב 100 שקל ולקחת את הצירים, אז על מה בעצם המחיר היקר? אני מאוד מקווה למצוא במחיר יותר הגיוני, גם ככה זה שקניתי את האופניים האלה חרג קשות מהתקציב שתכננתי לי. ולקשירה - נניח שאני אשאיר את הכסא עם פתיחה מהירה ואקח אותו איתי בכל פעם. כרגע יש לי שתי שרשראות, אז עקרונית אם אני מחברת גלגל אחורי לשלדה + לעמוד, וגם גלגל קדמי לשלדה אז לא אמורות להיות בעיות? עד היום פשוט באמת רכבתי על אופניים שלא היו שוות את המאמץ של לסחוב אותן מהעמוד לבית, ואין לי ניסיון רב במניעת גניבות שכאלה. אגב האם יש בסיס לחשד שלי שבתוך האוניברסיטה יש פחות סיכוי שיגנבו? או שאני סתם תמימה?
כי מלבד האונ' כמעט לא יוצא לי להשאיר אותן קשורות לזמן ארוך.
 

יוס י

New member
קני שרשרת ארוכה ותשחילי דרך הגלגלים

והשילדה. את מוט הכיסא קחי איתך
 

goory

New member
ניתן למצוא ערכה של TRANZX

עולה כ 100 ש"ח פיתרון מצויין
 

MATANKATAN1

New member
הצעה נוספת

אני לפעמים מכסה את האופנים בסדין ישן שפשוט מסתיר הכל עדיף לא להחנות בלילה , סליחה לא עדיף פשוט אסור!!! שרשרת טובה מתן
 

Dr Suess

New member
תשובות

1. ערכת הסבה של כל הפתיחות המהירות באופניים זמינה בחנויות במחיר שול בהרבה מהמצוטט למטה (למשל בסלאלום או בחנות החביבה ביהודה המכבי). 2. כיעור האופניים יעזור במידה חלקית מאוד. ניתן לכסות את שם היצרן במדבקות זוהרות גדולות של רכב או פשוט לצבוע אותן בצבע מכוער עם מברשת, מה שיוריד את ערכן במשומשות בבוא היום. לחילופין קני מנעול U רציני והשאירי אותו באוניברסיטה. 3. למה שלא תקני אופניים פושטיות של ממש, כמו אופני הרים ישנים ב-300ש"ח או פחות שיספיקו למטרת הנסיעה לאוניברסטיה ואם יגנבו אז כפרות?
 

Anogs

New member
גם אני רוכב עם אופניים יחסית יקרות

גם אני רוכב עם אופניים יחסית יקרות (3000 ש"ח) לבית ספר כל יום, ומה שאני עשיתי כדי שיראו מכוערות, פשוט מילאתי אותם במדבקות בכל מקום אפשרי. לגבי הכיסא, אפשר להוציא פשוט את הידית שחרור מהיר. צריך רק לפתוח את הידית עד הסוף, להוציא אותה מהציר שלה, ולסגור עם פלייר במקום הידית. ככה אפשר רק עם פלייר ומפתח אלן ביחד לפתוח את הכיסא..
 
למעלה