החלפת אופניים חוות דעת

ofyaakov

New member
החלפת אופניים חוות דעת

אשמח לקבל חוות דעת במסר פרטי לגבי colnago clx לעומת cannondale synapse רוכב לא תחרותי מישורים, גבעות ועליות כמובן
 

rubber duck

New member
כדי לקבל חוות דעת מדויקת , אתה צריך

רוכב שרכב על שני הדגמים ורצוי זה לצד זה

אני רוכב על clx ולטעמי זו שילדה נהדרת
רכה ועם היגוי צפוי
מאחר ולא רכבתי על הsynapse לא יכול לתת עליהן חוות דעת
בעולם הביקורת על דגם זה מאד חיובית

לטעמי מעבר לשידה עצמה
חשוב לשים לב לגלגלים שמגיעים עימה
גלגלים קלים ישפרו מאד את חווית הרכיבה

שרון
 

nachshon4

New member
הנה דוגמא, לא כדי להקניט

מה זאת אומרת ״היגוי צפוי״? האם אי פעם רכבת על אופניים שההיגוי שלהם הפתיע אותך? אם כן, מה היה סוג ההפתעה?

ולגבי משקל הגלגלים: האם רוכב כבד, שמשקלו, נניח, כ-10 ק״ג מעל ׳המומלץ׳ לגובה שלו, באמת ירגיש חסכון של 450 גרם בגלגלים?
 

rubber duck

New member
קצת תשובות

היגוי צפוי
היגוי צפוי מבחינתי = לתחושה של ביטחון בהיגוי
יש לי כמה מקומות בהם אני נוהג לבחון תכונות היגוי
המקום הראשון הוא אחת הפניות המושמצות ביותר בראש ציפור ( פניה המכונה אורטופדית ד - מעניין כמה רוכבים נשלחו לשם בפניה הזו )
זו פניה רעה
240 מעלות של פניה
שיפוע הפוך ( קינק ) וכבונסו היא מאד מלוכלכת מבעלים , שרידי ענפים וכו ........
הפניה הזו היא המפתח בלהשאר על הרכבות בראש ציפור
היא דורשת בלימה מדויקת זרימה ללא בלימה וללא דיווש בהטיה שמשתמנה כל הזמן ואז האצה ( ברגע שרק אפשר )
מי שיקח אותה נכון , מובטחת לו חוויה של מהירות נהדרת בישורת הארוכה של ראשצי
תחושת הביטחון שלי בפניה הזו עם השילדה המדוברת היא גבוהה מאד
ההיגוי מרגיש לי נח
אין נפילה פנימה ואין צרוך לבצע ניסיונות נואשים של תיקון קו
כמו כן , בשלב בו אני מוטה ולא מאיץ , אין תחושה של נפילה פנימה אלא יציבות
בשילדה אחרת עימה אני רוכב ( Basso zero 0.9 ) ההיגוי זריז הרבה יותר
ובפניה הזו אני חייב לעבוד ולשחק לא מעט כדי לשמור על קו אחיד
עם הcolnago clx אני פשוט נכנס ונותן לאופניים לזרום בפניה .......

האופניים היחדים בהם ההיגוי הפתיע אותי בצורה קיוצנית היו דווקא אופני שטח עם גלגלימעולים בצמיג כביש
ההיגוי היה כה מהיר שנדרשתי לכמות תיקנוי היגוי לא הגיונית בפניה המדוברת
ועדיין גם באופני כביש
יש שילדות ויש שילדות

יש מקום נוסף בו אני נוהג לבחון היגוי של שילדה
בירידה של בית אריה
מיד אחרי האבמטיה מגיעות שתי פניות s מהירות יחסית
אני מאד אוהב לנסות להשכיב בהן כמה שאני יכול
השילדה היחידה שהרגישה לי לא נעימה בפניות הללו היא ה Lemond עליה רכבתי עד לפני כשנתיים לערך
ההיגוי שלה הרגיש באותו סט פניות מפחיד למדי
מה שכן , מאז החלפתי גם סטים של גלגלים וכיום אייכות הגלגלים עימם אני רוכב , טובה בהרבה



ועכשיו מילה על גלגלים
אני רוכב כבד יחסית לגבהי
הן עקב מבנה גוף וגם בשל עוד משקל מסוים שלא ממש הולך לי להוריד ( ואני גם לא מנסה יותר מידי )
יש לי כיום שני סטים של גלגלים
האחד משקלו 1700 גרם
השני משקלו 1450 גרם
אחלק את האלמנט התחושתי ל 3

ברכיבה מישורית ישירה ללא פניות רבות , בה לא נדרשות האצות קצרות אלא בעיקר שמירה על מהירות אחידה
הסט ששוקל 1700 גרם , מרגיש נהדר ואני לא מוצא שום ייתרון של ממש לסט הקליל יותר ( למרות שהסט הקליל יותר גם קשיח יותר )

בטיפוס יש הבדל עצום שמגובה גם בזמנים טובים יותר
קל להאיץ בכל מקום שבו אפשר
אני מרגיש שאני פחות נלחם ויותר רוכב

ברכיבה מישורית בה יש הרבה פניות איטיות , ההבדל הוא הגדול ביותר
6 עד 10 שניות לקילומטר
והרבה פחות עייפות ברגליים


בכוונה לא נכנסתי לירידות מהירות
אני פשוט לא אוהב אותן .........

שרון
 
ועכשיו לשאלות לא כל כך רלוונטיות

לגביך כבוחן: באיזו מהירות ממוצעת אתה רוכב במשולש ובכמה דקות אתה רוכב את נס הרים?
 

rubber duck

New member
זה משנה בכלל ?

אני רוכב בקצב שלי
את הקילומטז'ים שלי
לא מתחרה באף אחד
את הניסיון שלי צברתי במו רגלי
לא הרבה אלא רק 17000 ק"מ ( מתועדים )
במהלך השנתיים וחצי האחרונות .........

שרון
 

odedbc

New member
שני אופניים מצוינים. אםאפשר, קח סיבוב ותחליט

מה יותר נראה לך.
אם אי אפשר, קנה מה יותר מוצא חן בעיניך.
זה בעצם מה שחשוב.
גלגלים: ממליץ על גלגלי וולודרום (של תמיר אשל).
גם מוצלחים וגם סקסיים לאללה וגם זולים יחסית.
אם הם לא לטעמך, ממליץ על גלגלי אולטגרא של שימנו.
 
אני חושב שזו השוואה מאוד לא נכונה

יש הבדלים מאוד גדולים בגריאומטריה של השלדות.
רק לדוגמא, במידה 54 של שני הדגמים:
צינור ראש של הקנונדייל הוא 16.6 ס"מ וצינור הראש של הקולנאגו הוא 17.6 ס"מ - הבדל של ס"מ אחד יותר משמעותי ממה שהמספר מראה.
צינור עליון (הרמה) של הקולנאגו הוא 54.2 ס"מ ושל הקנונדייל הוא בשני מילימטר יותר.
זווית צינור האוכף של הקנונדייל היא 79.9 והזווית של הקנונדייל היא 73.9.

הנכון הוא שבשתי החברות השלדות מוגדרות כשלדות כביש נוחות, אבל הגדרת הנוחות של שתי החברות שונה בכמה ס"מ ומעלות.

עודד נתן את העצה הכי טובה - בדוק מה נוח לך יותר על ידי רכיבה.
 
למעלה