קצת תשובות
היגוי צפוי
היגוי צפוי מבחינתי = לתחושה של ביטחון בהיגוי
יש לי כמה מקומות בהם אני נוהג לבחון תכונות היגוי
המקום הראשון הוא אחת הפניות המושמצות ביותר בראש ציפור ( פניה המכונה אורטופדית ד - מעניין כמה רוכבים נשלחו לשם בפניה הזו )
זו פניה רעה
240 מעלות של פניה
שיפוע הפוך ( קינק ) וכבונסו היא מאד מלוכלכת מבעלים , שרידי ענפים וכו ........
הפניה הזו היא המפתח בלהשאר על הרכבות בראש ציפור
היא דורשת בלימה מדויקת זרימה ללא בלימה וללא דיווש בהטיה שמשתמנה כל הזמן ואז האצה ( ברגע שרק אפשר )
מי שיקח אותה נכון , מובטחת לו חוויה של מהירות נהדרת בישורת הארוכה של ראשצי
תחושת הביטחון שלי בפניה הזו עם השילדה המדוברת היא גבוהה מאד
ההיגוי מרגיש לי נח
אין נפילה פנימה ואין צרוך לבצע ניסיונות נואשים של תיקון קו
כמו כן , בשלב בו אני מוטה ולא מאיץ , אין תחושה של נפילה פנימה אלא יציבות
בשילדה אחרת עימה אני רוכב ( Basso zero 0.9 ) ההיגוי זריז הרבה יותר
ובפניה הזו אני חייב לעבוד ולשחק לא מעט כדי לשמור על קו אחיד
עם הcolnago clx אני פשוט נכנס ונותן לאופניים לזרום בפניה .......
האופניים היחדים בהם ההיגוי הפתיע אותי בצורה קיוצנית היו דווקא אופני שטח עם גלגלימעולים בצמיג כביש
ההיגוי היה כה מהיר שנדרשתי לכמות תיקנוי היגוי לא הגיונית בפניה המדוברת
ועדיין גם באופני כביש
יש שילדות ויש שילדות
יש מקום נוסף בו אני נוהג לבחון היגוי של שילדה
בירידה של בית אריה
מיד אחרי האבמטיה מגיעות שתי פניות s מהירות יחסית
אני מאד אוהב לנסות להשכיב בהן כמה שאני יכול
השילדה היחידה שהרגישה לי לא נעימה בפניות הללו היא ה Lemond עליה רכבתי עד לפני כשנתיים לערך
ההיגוי שלה הרגיש באותו סט פניות מפחיד למדי
מה שכן , מאז החלפתי גם סטים של גלגלים וכיום אייכות הגלגלים עימם אני רוכב , טובה בהרבה
ועכשיו מילה על גלגלים
אני רוכב כבד יחסית לגבהי
הן עקב מבנה גוף וגם בשל עוד משקל מסוים שלא ממש הולך לי להוריד ( ואני גם לא מנסה יותר מידי )
יש לי כיום שני סטים של גלגלים
האחד משקלו 1700 גרם
השני משקלו 1450 גרם
אחלק את האלמנט התחושתי ל 3
ברכיבה מישורית ישירה ללא פניות רבות , בה לא נדרשות האצות קצרות אלא בעיקר שמירה על מהירות אחידה
הסט ששוקל 1700 גרם , מרגיש נהדר ואני לא מוצא שום ייתרון של ממש לסט הקליל יותר ( למרות שהסט הקליל יותר גם קשיח יותר )
בטיפוס יש הבדל עצום שמגובה גם בזמנים טובים יותר
קל להאיץ בכל מקום שבו אפשר
אני מרגיש שאני פחות נלחם ויותר רוכב
ברכיבה מישורית בה יש הרבה פניות איטיות , ההבדל הוא הגדול ביותר
6 עד 10 שניות לקילומטר
והרבה פחות עייפות ברגליים
בכוונה לא נכנסתי לירידות מהירות
אני פשוט לא אוהב אותן .........
שרון